کد خبر 1072887
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۰
مخازن زباله

به گفته مدیر روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهر تهران تا پایان سال ۱۴۰۰ مخازن زباله از سطح شهر تهران جمع خواهد شد.

به گزارش مشرق، مسعود عابدی مدیر روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهر تهران امروز در گفت‌وگو با رادیو تهران با تاکید بر ضرورت رعایت نکات بهداشتی از سوی شهروندان برای دفع زباله به ویژه در شرایط شیوع ویروس کرونا گفت: متاسفانه در دنیای مدرن امروز، ما با پدیده ای به نام زباله گردی رو به رو هستیم که یک ناهنجاری محسوب می‌شود که به طور حتم این مساله ریشه در مشکلات اقتصادی و ناهنجاری های اجتماعی دارد، اما سوال مهم این است که چه راهکاری برای حل این مساله وجود دارد؟

بیشتر بخوانید:

۱۳ نکته برای مدیریت پسماندها در روزهای کرونایی

مصرف بی‌رویه و آلودگی شیمیایی؛ سهم محیط زیست از کرونا

وی ادامه داد: تا زمانی که مردم ساعت خاصی را برای دفع زباله در نظر نگیرند و در تمام ساعات روز زباله ها را داخل سطل ها بیندازند و مهم تر از این موارد، تا زمانی که مردم پسماندهای ارزشمند خود را که برای مافیای زباله گردی درآمدزاست از مبدا تفکیک نکنند و به جای تحویل به غرفه های تفکیک، داخل سطل ها بیندازند، شاهد پدیده زباله گردی خواهیم بود.

مدیر روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران یکی از مهم ترین راهکارهای مقابله با پدیده مذموم زباله گردی را اجرای طرح کاپ (کاهش پسماند) دانست و گفت: قرار است با اجرای طرح مذکور در گام اول کاهش تولید پسماند و در گام بعد تفکیک پسماند اتفاق بیفتد. در همین راستا، به زودی مردم تهران شاهد نصب مخازن سه گانه خواهند بود تا پسماندهای خود را به صورت مجزا در این سطل ها قرار دهند.

عابدی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر روزانه ۷ هزار تن پسماند در تهران دفن می شود که این امر به طور حتم تبعات زیست محیطی فراوانی به همراه دارد، تصریح کرد: در راستای اجرای طرح کاپ در آینده نزدیک دستگاه های RVM یا دستگاه خوددریافت پسماند خشک در برخی از اماکن عمومی نصب خواهند شد. در این روش شهروندان با ارائه پسماند خشک به دستگاه می توانند در قبال آن مشوق هایی مانند حواله خرید از فروشگاه های شهروند یا میادین میوه و تره بار را دریافت کنند.

وی با اعلام این خبر که طرح کاپ از ابتدای خردادماه به صورت پایلوت در مناطق ۲۱ و ۲۲ و پس از مدتی در منطقه ۶ اجرا خواهد شد، گفت: پیش از شیوع ویروس کرونا و در گام اول اجرای طرح کاپ، میزان پسماند در تهران از روزانه ۷ هزار تن به ۴ هزار و ۸۰۰ تن کاهش پیدا کرد که این امر نشان می دهد اجرای طرح تا چه اندازه می تواند موفق باشد که به همین دلیل با مشارکت مردم اجرای دوباره طرح کاپ از اوایل خرداد ماه آغاز می شود و تا آخر سال ۱۴۰۰ دیگر هیچ مخزن ۱۱۰۰ لیتری در تهران نخواهیم دید. 

عابدی در پاسخ به سوالی درباره نحوه صحیح دفع پسماندهای خانگی احتمالا آلوده به ویروس کرونا همچون ماسک و دستکش نیز گفت: ما بارها اعلام کردیم مردم دستکش، ماسک و پدهای الکلی که می توانند ناقل ویروس باشند را داخل کیسه قرار دهند و کیسه ها را داخل مخازن بیندازند.

مدیر روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در پایان با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل ممنوعیت تفکیک پسماند، تمامی پسماندهای جمع آوری شده به صورت مستقیم دفن می شوند، از مردم خواست تا با کاهش پسماند و رعایت نکات بهداشتی در خصوص دفع زباله، به حفظ سلامت پاکبانان و به تبع آن خانواده های این افراد کمک کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    1 0
    چشمتون نمیبینه که فقرا از جمع آوری ضایعات یه درآمدی کسب کنند... میگه باید تحویل شهرداری بشه خخخ
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    1 0
    خود این غرفه های بازیافت ابتدای کار مافیای زباله هستند . پسماند خشک رو به نازلترین قیمت میخرند که اصلا به دردسر جمع کردنش که جاگیر هست و بعد ازچند روز بوی بد میگیره نمی ارزه برای همین مردم اکثرا ترجیح میدند سریع زباله رو بریزند دور .خودشون به قیمت مفت میخرند و بعدش میرسه دست مافیا
  • جوجه تیغی بدنساز GB ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    0 0
    خداحاااافظ ای بوی گند زبااااله / تو را میسپارم به خونه خاله / به شب میسپارم تو را تا نگندیم / به سطل میسپارم تو را تا نمیریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس