کد خبر 1072822
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶
سیدغنی نظری

منتخب مردم خلخال و کوثر در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی معتقد است که رئیس مجلس باید با رأی بالا انتخاب شود.

به گزارش مشرق، سیدغنی نظری منتخب مردم خلخال و کوثر درباره کارکردهای فراکسیون اکثریت در مجلس آینده گفت: در هر مجلسی متناسب با شرایط اجتماعی و توقعات مردم فراکسیون اکثریت شکل می گیرد. این اکثریت اگر به صورت منسجم و تشکیلاتی عمل کنند موفق می شود اما اگر جزیره ای فعالیت کنند، در داخل این اکثریت مجموعه های متعددی پدید بیاید، نشانه ضعف آن مجموعه خواهد بود.

وی درباره نقش فراکسیون در ایجاد وحدت یادآور شد: تشکیل فراکسیون اکثریت با ۲۲۰ عضو یک مجموعه استخوان داری خواهد بود. اگر همه اعضا متلزم به تصمیمات فراکسیون باشند و طبق برنامه پیش بروند قطعا تصمیمات فراکسیون در رأی گیری های داخل صحن نقش کلیدی خواهد داشت. در عوض هر چقدر داخل فراکسیون تشتت باشد اختلافات در صحن بروز و ظهور پیدا می کند.

منتخب مردم خلخال و کوثر در نقد برگزاری جلسه موازی برای انتخاب هیات رییسه اظهار کرد: از دوستان خواهش داریم که در مجلس یک فراکسیون قوی داشته باشیم و هر کسی به وحدت آسیب می زند خیانت می کند. به همه دوستان گفتیم که تمام کارها و تصمیمات و رقابت ها را در داخل فراکسیون انجام دهیم. هر کس در فراکسیون برای حضور در ترکیب هیأت رئیسه رأی آورد هم او در صحن برای حضور در ترکیب هیأت رئیسه اعلام آمادگی کند.

وی التزام به مکانیزم تعریف شده برای انتخاب هیأت رئیسه مجلس آینده در فراکسیون اکثریت را مقدمه ای لازم خواند و ادامه داد: حالا هر کار موازی این مکانیزم انجام شود آسیب به وحدت می زند، بنابراین نه تنها نفعی ندارد بلکه به کار تشکیلاتی ضرر خواهد زد. معتقدم جلسات موازی برای انتخاب اعضای هیأت رئیسه ایجاد تردید و دودلی و شبهه می کند.

عضو فراکسیون اکثریت مجلس با اشاره به توئیت الیاس نادران درباره جلسه موازی جبهه پایداری برای انتخاب اعضای هیات رئیسه مجلس آینده گفت: برگزاری هر جلسه موازی به وحدت آسیب می زند و به جامعه تصویری تشتت آمیز از مجلس منعکس کند بنابراین خیانت است. باید اجازه داد نمایندگان خودشان تصمیم بگیرند، هر گونه هدایت از بیرون اقدام مذمومی است.

وی با بیان اینکه جریان رقیب همه حرکات ما را رصد می کند، ادامه داد: اگر ما نیروهای انقلابی در ابتدای راه برای انتخاب رئیس مجلس با هم دچار چالش شویم قطعا در ادامه راه به ضرر ما تمام خواهد شد. قطعا توئیت آقای نادران بسیار عالی بود، ما نباید به وحدت و انسجام فراکسیون لطمه بزنیم. ضمن آنکه نباید یک نفر را سیبل قرار دهیم و تخریب کنیم.

نظری درباره هم داستانی جبهه پایداری با احمدی نژادی ها یادآور شد: جریان احمدی نژاد چندان وزنی در مجلس ندارد. هم داستانی جبهه پایداری با آنها برای آن است که یک جریانی مقابل آقای قالیباف بشوند.

به نظر من این موضوعات تا روز تشکیل فراکسیون ایرادی ندارد اما اگر گزینه آنها داخل فراکسیون ۵۰ رأی آورد، دیگر نباید در صحن به رقابت پردازد. ما باید تلاش کنیم رئیس با رأی بالا انتخاب شود نه با ۱۲۰ رأی.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سخنور IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    0 4
    اقای محترم این مجلس با ان رای منتخبانش بایدمنحل شور تارفراندوم برگزار شود والا ابروی نظام کشور با رای ان مجلس میرود
  • IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    1 1
    انگار صدات از جاى گرم بلند ميشه جناب جديدالورود ؟! مگه نمى بينى احمدى نژادى ها و پايدارى چى ها هنوز وارد مجلس نشدند نداى تفرقه سر دادند ؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس