دکتر کوشکی نمایه

حزب الله پرچمدار و عمدار انقلاب اسلامی در غرب آسیاست. اگر این علم بر زمین بیفتد آنوقت حرکت انقلاب اسلامی سخت خواهد شد.

سرویس سیاسی مشرق - شورای امنیت سازمان ملل متحد شب گذشته با تاکید بر لزوم اجرای قطعنامه ۱۵۵۹ خواستار خلع سلاح همه گروه‌های مسلح لبنان شد. شورای امنیت همچنین تاکید کرد که همه طرف های لبنانی باید مشارکت در هرگونه درگیری خارجی را متوقف کنند. علاوه بر آن روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» در ادامه مدعی شد که «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد از دولت و ارتش لبنان خواسته تا اقدام به خلع سلاح حزب‌الله کنند. طبق ادعای روزنامه مذکور صهیونیستی، دبیر کل سازمان ملل تاکید کرد: از دولت و نیروهای مسلح لبنان می‌خواهم تا همه تدابیر لازم را برای جلوگیری از دستیابی حزب‌الله و سایر گروه‌های مسلح این کشور به سلاح به کار گیرند.

محمد صادق کوشکی عضو هیات علمی دانشگاه تهران و تحلیل‌گر مسائل سیاسی در این رابطه به مشرق گفت: پس از عدم موفقیت آمریکایی‌هایی و صهیونیست‌ها و حامیان اروپایی آن‌ها در خلع سلاح حزب الله از طریق نفوذ در ساختار دولت لبنان و روی کار آمدن یک رئیس جمهور مخالف حزب الله، که  پروژه طولانی چند ساله‌ای بود و با روی کار آمدن ژنرال میشل عون این پروژه ناکام ماند، تاکید جدی آمریکایی‌ها و صهیونیست ها بر لزوم خلع سلاح حزب الله به این دلیل است که آنها می دانند حزب الله یک موازنه گر است به نفع محور مقاومت و مسیر انقلاب اسلامی و اگر حزب الله سلاح خودش را از دست بدهد خط محور مقاومت نه تنها در لبنان بلکه در محور مقاومت در سوریه، یمن و در عراق و فلسطین هم تضعیف خواهد شد.

عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران اشاره کرد: الان مهمترین وزنه ای که باعث شده تمام طرح‌های آمریکایی‌ها در مورد سرنوشت فلسطین اشغالی به نتیجه نرسید وزنه ای به نام سلاح مقاومت است.  سلاح مقاومت فقط تسلیحات حزب الله نیست، مسلح بودن حزب یک نماد و علم و پرچم است از پیروزی و موفقیت انقلاب اسلامی در منطقه غرب آسیا. آنها می‌دانند اگر بتوانند این پرچم را پایین بیاورند می‌توانند به سادگی با انصار الله یمن و حشدالشعبی عراق برخورد کنند و اهداف خودشان را در سوریه پیش ببرند. به همین خاطر خلع سلاح حزب الله برایشان بسیار مهم و حیاتی است. بعد از ناکامی که عرض کردم پس از نفوذ در ساختار دولت لبنان، آنها سراغ روش جدیدی رفتند ودر این روش جدید از ابزار سازمان ملل استفاده کنند. از طرفی با توجه به نفوذی که در سازمان ملل دارند تلاش جدیدی را شروع کردند و در ابتدا دبیرکل سازمان ملل را وارد این بازی کردند. این دبیر کل بود که مطرح کرد دولت لبنان باید حزب الله را خلع سلاح کند و این کار به عهده ارتش و دولت لبنان است.

بیشتر بخوانید:

از این پس ما می‌توانیم فعالیت‌های دشمن را در منطقه رصد کنیم/ فعالیت‌های فضایی ایران به مدت شش سال تعطیل شد/ با ساخت و پرتاب ماهواره در هزینه‌هایمان صرفه‌جویی می‌کنیم

کوشکی با اشاره به  توصیه دبیرکل سازمان ملل و اینکه این توصیه ضمنانت حقوقی اجرایی ندارد، تصریح کرد: بخشی از این تهاجم برای خلع سلاح حزب الله حرکتی بود که توسط دبیرکل سازمان ملل طراحی شد و اتفاق افتاد. به هر حال به خاطر نفوذ جدی که آمریکایی‌هایی و صهیونیست‌ها، در سازمان ملل دارند اصلا این  روند عجیبی نیست که دبیر کل سازمان ملل مجبور بشود و البته شاید دیدگاه‌های وی نیز نزدیک به این تصمیم‌گیری‌ها باشد و توصیه کند که دولت و ارتش لبنان که روند خلع سلاح حزب الله را آغاز کنند. اما حرکت دومی که آمریکایی‌ها و صهیونیست‌هاآغاز کردند از طریق شورای امنیت طراحی و کلید زده شد.  

این استاد دانشگاه درباره ابعاد قانونی بودن جلسه شورای امنیت بیان کرد:  چین و روسیه در این جلسه حاضر نشدند و به هممین خاطر  شورای امنیت نمی‌توانست تصمیم بگیرد، جلسه شورای امنیت با حضور سایر اعضا تشکیل شد و فقط در حد یک خواسته و توصیه مطرح شد و خروجی جلسه این بود که  همه گروه‌های مسلح داخل لبنان از جمله حزب الله  باید خلع سلاح شوند. در داخل لبنان گروه‌های مسلح فراوانی فعال هستند، همه گروه ‌های سیاسی لبنان یک بخش نظامی مخفی دارند اما این گروه‌ها وزن و اعتباری ندارند و مهمترین تاکیدی که از طریق شورای امنیت اتفاق افتاده، تاکید روی حزب الله است. ضمنا به صراحت اشاره کردند که این گروه ها و به صورت مشخص حزب الله نباید بتوانند خارج از لبنان فعالیتی نظامی داشته باشند که مشخصا به نقش حزب الله در بحران سوریه و نقش حزب الله در تسلیح گروه های مقاومت فلسطینی در غزه، نقش حزب الله در بحران یمن، نقش حزب الله در مقابله عراق با دولت داعش. کاملا مشخص است که چرا به دنبال خلع سلاح حزب الله هستند چون دارند حزب الله را و بخش نظامی حزب الله (مقاومت اسلامی)   موازنه کننده تحولات غرب آسیا می‌دانند.

این در حرکت متحدان آمریکایی‌ها، صهونیست و اروپایی‌ها، اعترافی دارند که حزب الله موازنه کننده است و قدرتی است که به نفع انقلاب اسلامی و جریان محور مقاومت تحولات غرب آسیا را موازنه کنند، به همین خاطر به دنبال خلع سلاح حزب الله هستند و آن بحثی هم که در شورای امنیت اتفاق افتاد به خاطر اینکه تبدیل به قطعنامه نشد و یک درخواست محسوب می‌شود و ضمانت اجرایی ندارد. رخدادهای و تصمیمات اخیر سازمان ملل نشان می‌دهد چقدر در تلاش هستند که این ترفند را به عنوان دستاویزی و تصمیمی حقوقی مطرح کنند.

کوشکی در روند تحلیل و میزان نگرانی‌های درباره این روند اشاره کرد: حزب الله قطعا واکنش مناسبی به این درخواست‌ها نشان خواهد داد. فراموش نکنیم حزب الله بحران‌های بشدت سخت تری را پشت سر گذاشته است. از این نظر نگرانی خاصی نیست که حزب الله نتواند این فشارها را تحمل کند. حزب الله این فشار ها را تحمل خواهد کرد و از این بحران عبور خواهد کرد. اما پیگیری دشمنان حزب الله می‌تواند نگران کننده باشد و طبیعتا در جبهه دوستداران حزب الله باید پیگیری برای خنثی سازی این فشارها وجود داشته باشد. همانقدر که آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و اروپایی‌ها تلاش می‌کنند از هر روشی و از هر وسیله ‌ای برای زمین‌ گیر کردن حزب الله و خلع سلاح کردن استفاده می‌کنند.

این تحلیل‌گر سیاسی در پایان گفت : حزب الله پرچمدار و علمدار انقلاب اسلامی در غرب آسیاست. اگر این علم بر زمین بیفتد آنوقت خیلی حرکت انقلاب اسلامی سخت خواهد شد. همانطور که دشمنان به دنبال زدن این علمدار هستند دوستان هم باید به دنبال تقویت این علمدار باشند و فراموش نکنیم مدت کوتاهی نگذشته که آلمانی‌ها هم تلاش کردند ضربه‌ای را به جایگاه سیاسی و قانونی حزب الله وارد کنند. آلمانی‌ها این گروه را تروریستی اعلام کردند و دستگیری هایی را در آلمان انجام دادند. این کنش‌ها قطعات یک پازل است که این پازل ها را در کنار هم بچینیم خیلی دقیق‌تر و روشن‌ می‌شود هدف نهای استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل متوقف کردن علمداران انقلاب است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    27 21
    ارزوی خلع سلاح حزب الله رو امریکا و اسراییل و سعودی به گور خواهند برد. زنده باد سید حسن زنده باد حزب الله درود بر مقاومت
  • فرا جناحی IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    18 8
    سلاح مقاومت و حزب الله ایمان به نهضت عاشورا و عاشورایی بودن است و تا این تفکر باشد جبهه کفر و استبداد قادر به تحمیل خواسته ها و از بین بردن حزب الله نیست
  • اصلاحات تنها راه نجات IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    29 17
    کاری به صهیونیست ها نداره ، سازمان ملل میخواد خلع سلاح کنه ، دوست دارید سازمان ملل هم از صفحه روزگار محو کنیم ؟
    • IR ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
      12 15
      اصلاحطلب مغز فندقی لشکر سری و سازمان یافته امریکا و یگان ششم نظامی امریکا همین سازمان ملل جنابعالو هستش. نیاز به مقابله و مقاومت باشه جلو اونام میشه واساد. بعدش سازمان ملل حق دخالت مستقیم در امور هیچ کشوری نیست و اینبار هم سر گوترش کثیف به سنگ خورد
    • IR ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
      15 3
      اگر اینطوره چرا سراغ یمن نمیره این جا ساکته ‌‌؟
    • محمود IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
      2 5
      بله عزیزم سازمان ملل فاسد وغلام حلقه بگوش اربابان امریکایی واسراییلی هم باید نابودبشه چراسازمان ملل جنایات امریکا واسراییل فرانسه وانگلیس وحتی روسبه وچین رونمیبینه اما سلاح وقدرت نظامی شیعه که ازناموس وسرزمینش تولبنان سوریه ایران ویمن میبینه اره عزیزم سازمان ملل باید نابودبشه مثل استکبارجهانی ومزدوران ومنافقینش مثل شما بزرگترین خیانتها وجنایتهارو به ملت وکسورخودتون کردید
    • FR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
      2 3
      بله همین را میخواهیم ! با تضعیف آمریکا وانشالله محو اسراییل سازمان های مدافع منافع آنها خود بخود محو میشوند
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    16 7
    حزب الله لبنان مرزهای لبنان را درنوردیده و تبدیل به ارتشی شکست ناپذیر شده است. غرب باید خواب خلع سلاح حزب الله را ببیند.
  • فراهانی IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    19 4
    سرویس اطلاعاتی آلمان که همکاری امنیتی با حزب الله داشت، چرا سرناسازگاری با حزب الله گذاشته؟
    • علی IR ۰۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
      8 18
      فکر نمی کردند که داعش را حزب الله شکست دهد، چون داعش و طرحشان در سوریه به دست حزب الله شکست خورد، می خواهند انتقام بگیرند.
  • منادی IR ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    8 9
    برونو کال رئیس سازمان اطلاعات آلمان مطمئنا دست پرورده صهیونیست ها است. قبل از به قدرت رسیدن برونو؛ دولت آلمان در دوران صدراعظمی مرکل، لبنان را یکی از شرکای مهم خود در منطقه خاورمیانه تلقی می‌کند و این یعنی چاره‌ای جز موضع‌گیری درباره حزب‌الله ندارد. پیش از آن‌که وزارت کشور آلمان تحریم حزب‌الله را اعلام کند، برلین نیز طبق رویه اتحادیه اروپا میان شاخه‌های نظامی و سیاسی حزب‌الله تمایز قائل می‌شد، یعنی شاخه نظامی حزب‌الله را تحریم کرده بود ، اما اجازه فعالیت‌های سیاسی در خاک آلمان را به این حزب لبنانی می‌داد. تا پیش از اقدام اخیر آلمان، در میان کشورهای اروپایی، فقط هلند و انگلیس، به تبعیت از آمریکا، حزب‌الله را به طول کامل تحریم کرده بودند. این در حالی است که حزب‌الله اصولاً قائل به تفکیک میان فعالیت‌های سیاسی و نظامی خود نیست. در آلمان بسیاری از کارشناسان و سیاستمداران، از جمله مسئولان وزارت خارجه، از سال‌ها قبل مخالف تحریم کامل حزب‌الله بودند، زیرا ارتباط با این نهاد سیاسی را برای مدیریت روابط با لبنان حیاتی می‌دانستند. حتی اوایل سال گذشته میلادی پس از آن‌که انگلیس حزب‌الله را به طور کامل تحریم کرد، مقامات آلمان صراحتاً گفتند که شاخه سیاسی حزب‌الله را به فهرست گروه‌های تروریستی خود اضافه نخواهند کرد . با این وجود، تصمیم اخیر دولت آلمان ابراز علنی حمایت از حزب‌الله، مثلاً از طریق نمایش پرچم این حزب، در این کشور حتی در فضای مجازی را ممنوع می‌کند و به دولت آلمان اجازه می‌دهد تا هر فردی را که تلقی می‌کند با این گروه در ارتباط است، بازداشت یا حبس کند و اموالی را که متعلق به حزب‌الله می‌داند، توقیف نماید.
  • IR ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    14 13
    هر موقع شما از منطقه ی ما رفتین بیرون حزب الله هم میره! قطعنامه هاتون رو هم بذارید در کوزه آبش رو بخورید :/
  • هاشم زاده IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    8 15
    چنان‌که سید حسن نصرالله نیز در سخنرانی خود اشاره کرد، تصمیم آلمان برای اضافه کردن نام حزب‌الله به فهرست گروه‌های تروریستی، اگرچه بی‌اساس است، اما غیرقابل‌پیش‌بینی یا غافلگیرکننده نیست. با توجه به احساسات طرفدار رژیم صهیونیستی در بخش‌هایی از دولت و جامعه آلمان، قطعاً راهپیمایی سالیانه هزاران آلمانی با پرچم‌های فلسطین و سر دادن شعارهای ضداسرائیلی با «مسئولیت آلمان در قبال اسرائیل» در تناقض، و بلکه در تضاد، بود. شاید بتوان یکی از دلایل ممنوعیت استفاده از نمادهای متعلق به حزب‌الله لبنان در آلمان را نیز در همین مسئله جست‌وجو کرد، اگرچه دولت آلمان چند سالی می‌شود به طور خاص استفاده از پرچم حزب‌الله در راهپیمایی روز قدس را ممنوع کرده است.
  • صمدزاده IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    1 5
    https://www.mashreghnews.ir/news/1072616/%D8%B9%DA%A9%D8%B3-%D8%AA%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%AD%D8%B1%D9%85-%D8%A8%D9%87-%D9%88%D8%B5%D8%A7%D9%84-%D8%B1%D8%B3%DB%8C%D8%AF
    • دیده بان IR ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
      7 17
      فان حزب الله هم الغالبون
  • نیما IR ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    10 14
    بعد از انگلیس، اکنون آلمان نیز به عنوان دومین امضاکننده برجام، یکی از متحدان اصلی ایران در خاورمیانه را رسماً به عنوان یک «سازمان تروریستی» می‌شناسد. بعید نیست که فرانسه نیز به زودی به این فهرست اضافه شود و به این ترتیب، اروپایی‌ها که تا کنون گامی برای نجات برجام برنداشته‌اند، لگد دیگری نثار جسم بی‌جان این توافق کنند.
  • IR ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    7 13
    صهیونیست ها آرزو به گور میشوند
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    6 15
    هرانگاه که رژیم صهیونیستی و آمریکا دو رژیم غاصب واشغال گر تروریست پرور از صحنه روزگار محو شدند حزب الله اسلحه خود را زمین می گذارد سازمان الملل ابزاری دردست جنایت کاران جنگی است
  • حمید IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    7 15
    البانی نشین ها وعاشقان صهیونیست خیلی فعال شدند ومنفی میدهند ولی کور خوانده اید .پیروزی نهایی از ان مومنان است .این وعده خداست .
  • کارشناس IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    2 8
    اعراب ثابت کرده اند که مهمتر از هر چیز پول است مخصوصا سعوری ها
  • US ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    1 4
    رئيس جهان ظاهرا اسرائيل است وازيطرف اوست كه عروسك هاى سياسى درجهان به اصطلاح غرب را بحركت درمى اوردوازطرف ديگر جبهه مقاومت بخصوص حزب الله لبنان است كه گلو وگردن اسرا ئيل را دردستان توامند خود گرفته است واجازه حركت به وى را نمى دهد تا اين شرايط باقى باشد جنگى درمنطقه وجهان رخ نخواهد داد
  • اسمال IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    0 4
    حزب الله پیروزاست وخداوعده داده وتمام نقشه های رژیم کودک کش اسراعیل وآمریکای تروریست نقش برآب است.خداباماست ازهیچی ترس نداریم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس