کد خبر 1072694
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۷
طالبان

به‌دنبال حمله امروز طالبان به شهر گردیز، این گروه هشدار داد از این پس مراکز فرماندهی «حملات تعرضی» ارتش افغانستان مصون نخواهد بود.

به گزراش مشرق، طالبان در پی حمله خودروی بمب‌گذاری شده امروز خود به تاسیسات ارتش در شهر گردیز، مرکز پکتیا، هشدار داده‌اند که پس از این مراکز فرماندهی «حملات تعرضی» ارتش از سوی این گروه مصون نخواهد بود.

بیشتر بخوانید:

شکل داعشی جدید جنگ امریکا در افغانستان

طالبان صبح امروز پنج‌شنبه، ۲۵ اردیبهشت، ساختمان «حفظ تاسیسات» ارتش در شهر گردیز را با یک موتر مملو از مواد انفجاری هدف حمله قرار داد.

به گفته وزارت دفاع افغانستان، در پی این حمله، پنج غیرنظامی کشته شده‌اند و ۲۰ نفر دیگر از جمله ۱۵ غیرنظامی و پنج سرباز ارتش زخمی شدند.

وزارت دفاع افغانستان همچنین اعلام کرد که نیروهای ارتش، این خودرو را پیش از رسیدن به هدف شناسایی کرده بودند و در نزدیکی ساختمان «حفظ تاسیسات» ارتش انفجار کرده است.

ذبیح‌الله مجاهد از سخنگویان طالبان می‌گوید که آن‌ها صبح امروز یک «قرارگاه» را که مرکز مهم فرماندهی نظامی است، هدف حمله قرار داده‌اند.

به گفته او، این حمله پاسخی به اعلام و آغاز حملات تعرضی نیروهای دولتی در برابر طالبان بوده است.

به گفته او، حمله خودروی بمب گذاری طالبان در نقطه هدف انفجار و تلفات سنگین به نیروهای ارتش وارد کرده است.

مجاهد کشته شدن غیرنظامیان در این حمله را رد کرده است.

این سخنگوی طالبان هشدار داده است که مراکز فرماندهی «حملات تعرضی» نیروهای دولتی، پس از این از جمله جاهایی خواهد بود که مصونیت ندارد.

اشرف غنی، سه‌شنبه شب، ۲۳ اردیبهشت، در واکنش به حملات تروریستی کابل و ننگرهار که در پی آن ده‌ها غیرنظامی کشته و زخمی شدند، به نیروهای ارتش دستور داد که در برابر گروه طالبان از حالت دفاعی به حالت تعرضی تغییر موضع بدهند.

در حالی که مسوولیت حملات مرگبار کابل و ننگرهار را گروه داعش بر عهده گرفته است، دولت اما گروه طالبان را مسوول این حملات می‌داند.

طالبان که دست داشتن خود در این حملات را رد کرده‌اند، دستور غنی به ارتش برای انجام حملات تعرضی را جنگ‌جویانه توصیف کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس