کد خبر 1072666
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۵
حمید مطهری

مربی قرمزهای پایتخت گفت: پرسپولیس با این بازیکنان جنگجو و حرفه‌ای دنبال قهرمانی با تعطیل شدن لیگ نیست.

به گزارش مشرق، دوشنبه گذشته تمام بازیکنان و حتی کادر فنی تیم پرسپولیس در قالب یک استوری مشترک متنی با مضمون: «بعضیا بیشتر از اینکه نگران به خطر افتادن سلامت فوتبالیستا باشن دنبال این هستن که پرسپولیس قهرمان نشه و کمپین راه انداختن برای اینکه لیگو تعطیل کنن، برای رسیدن به صدر جدول بازیکنا و هوادارا خون دل خوردن. از باشگاه می‌خواهیم که نذارن حقمونو پایمال کنن، حق قهرمانی...» منتشر کردند. یکی از این افراد حمید مطهری دستیار یحیی گل‌محمدی بود که حرف‌های جالبی در این خصوص دارد.

چه شد که استوری مشترک گذاشتید؟
این حداقل کاری است که باید انجام می‌دادیم. متأسفانه حرکات مرموزی راه افتاده و برخی می‌خواهند با تشکیل کمپین لیگ را به نفع خود به تعطیلی بکشانند.

به نفع خود؟!
دقیقاً همین طور است. من نمی‌خواهم اسم بیاورم، اما تیم‌هایی داریم که کلی هزینه کرده یا وعده قهرمانی به هواداران خود داده‌اند. حالا چه جوابی می‌خواهند به طرفداران خود بدهند؟ پرسپولیس در حال حاضر با اختلاف ۱۰ امتیازی صدرنشین جدول است و دست تیم‌های آقایان به ما نمی‌رسد. من قول می‌دهم اگر دوستان یک درصد شانس داشتند که به پرسپولیس برسند از این حرف‌ها نمی‌زدند و دنبال تشکیل کمپین برای تعطیلی لیگ نمی‌رفتند.

برخی باشگاه‌ها بحث کرونا را مطرح کرده و به هر حال نگران سلامتی بازیکنان و مربیان خود هستند؟
خدا کند این‌طور باشد. کسی از دل کسی خبر ندارد، اما به نظر می‌رسد برخی از اعتراض هواداران خودشان بیشتر از کرونا می‌ترسند.

چطور؟!
به هر حال شما یک زمانی می‌توانی با وعده و وعید و حمله به تیم پرسپولیس هواداران خودت را آرام کنی، اما به مرور دست‌ها رو می‌شود. حالا تیفوسی‌ترین هواداران تیم‌های رقیب پرسپولیس هم ته دل‌شان این تیم را تحسین می‌کنند. قهرمانی شاید یک بار اتفاقی باشد مثل قهرمانی لسترسیتی در لیگ برتر انگلیس که بعید می‌دانم تا ۵۰ سال دیگر هم تکرار شود، اما دو بار و سه بار و حالا در آستانه چهارمین بار نمی‌تواند تصادفی باشد. این نشان‌دهنده قدرت بازیکنان و تیم پرسپولیس است.

شما چند درصد احتمال می‌دهید لیگ برگزار شود؟
ما نه دنبال احتمالات هستیم و نه چیز دیگر بلکه فقط می‌خواهیم تصمیمات بدون توجه به کمپین‌های منفعت‌طلب و شلوغ‌بازی رقیبان پرسپولیس گرفته شود. سلامتی بازیکنان و مربیان اولویت باشگاه پرسپولیس و هوادارانش است، اما کسی نمی‌تواند ۱۰ امتیاز اختلاف ما با تیم دوم را نادیده بگیرد. کسی نباید حق مسلم بازیکنان و هواداران ما را بخورد و کسی هم نمی‌تواند بخورد! اگر بازی‌ها با تدابیر ویژه پزشکی برگزار شود که ما هم دوباره با قدرت برای جام مبارزه می‌کنیم. چنانچه تعطیل هم شود باید پرسپولیس به عنوان قهرمان معرفی شود مثل فرانسه یا بلژیک.

بعضی از کارشناسان معتقدند برگزاری مجدد لیگ برتر ممکن است آسیب‌دیدگی و مصدومیت بازیکنان را هم افزایش دهد.
هر امکانی وجود دارد. مگر قبل از کرونا بازیکنی مصدوم نمی‌شد؟ یک مقدار شرایط سخت و تمرینات گروهی تعطیل شده ولی بحث اینجاست که تکلیف لیگ بیستم چه می‌شود؟ اگر به فرض لیگ نوزدهم تعطیل شود چه تضمینی وجود دارد ویروس کرونا پیش از شروع لیگ بیستم ریشه‌کن شود؟ من شنیدم پاییز امسال پیک شیوع ویروس کروناست. با این حساب باید لیگ سال آینده هم تعطیل شود؟

این موضوع را ما هم شنیدیم که...
خُب با این اتفاق فوتبال ایران نابود خواهد شد. این روزها همه به عنوان کارشناس و متخصص فوتبال حرف می‌زنند، اما یک نفر نمی‌پرسد آقایان اگر لیگ مختومه شود نمایندگان ایران در آسیا چه می‌شوند؟ تیم‌های ایرانی با شروع لیگ قهرمانان آسیا با چه میزان آمادگی می‌خواهند شرکت کنند؟ کره‌جنوبی لیگ خود را آغاز کرده و سایر کشورهای آسیایی هم با برنامه جلو می‌روند، اما ما دائم حرف از تعطیلی لیگ می‌زنیم. لیگ تعطیل شود چطور و چگونه می‌خواهیم تیم ملی تشکیل دهیم؟ تیم ایران با چه نفرات و چه میزان آمادگی باید با بحرین و عراق بازی کند؟ متأسفانه همه فقط نوک بینی خود را می‌بینند و به خاطر منافع شخصی اسم کرونا را وسط می‌کشند. امیدوارم متولیان فوتبال و ورزش تحت تأثیر این حرف‌ها قرار نگیرند.

و بالاخره حرف پایانی؟
پرسپولیس با این بازیکنان جنگجو و حرفه‌ای دنبال قهرمانی با تعطیل شدن لیگ نیست. ما دوست داریم بازی‌ها ادامه پیدا کند و در زمین مسابقه قهرمان شویم همان طور که الان هم با قدرت و اقتدار و فاصله ۱۰ امتیازی با تیم دوم صدرنشین هستیم، اما قرار هم نیست بنشینیم و تماشا کنیم حق مسلم هواداران و بچه‌های پرسپولیس نادیده گرفته شود. اگر بازی‌ها برگزار می‌شود بسم‌ا... ما حاضریم و اگر هم ویروس کرونا اجازه نمی‌دهد باید حق به حقدار برسد.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • جوجه تیغی بدنساز GB ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    6 1
    آقای مطهری یه رد صلاحیت شدی ببین چطور داری به زمین و‌ زمان چنگ میندازی ها! بس کن دیگه، بس کن چارچنگولی
  • امیر IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    3 1
    اتفاقا اکبریان(داور) گفت تیم ح.ک.و.م.ت چجوری و چگونه با خون دل خوردن فصل قبل صاحب چندتا اسنپ جام شده..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس