کد خبر 1072622
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸
پیکان

پزشک باشگاه پیکان ادامه و پیگیری رقابت‌های لیگ برتر فوتبال را همراه با ریسک بالایی می‌داند.

به گزارش مشرق، اکبر نقوی پزشک باتجربه تیم پیکان در خصوص آغاز تمرینات گروهی تیم‌ها برای ازسرگیری مسابقات فوتبال گفت: مسئولان می‌توانند دو سه هفته دیگر صبر کرده و با بررسی دقیق تر شرایط جامعه تصمیم گیری کنند، متاسفانه در یک هفته اخیر شیوع ویروس کرونا در برخی استان‌ها نظیر خوزستان ،تهران و...شدت گرفته و نگرانی ها بیشتر شده است پس در این وضعیت بحرانی شروع فعالیت های گروهی از جمله فوتبال ریسک بالایی دارد.

بیشتر بخوانید:

مخالفت پزشک استقلال با برگزاری مجدد لیگ

وی افزود: در این رشته ورزشی برخوردهای فیزیکی اجتناب ناپذیر است. فضای رختکن استادیوم‌ها کوچک هستند و چطور چهل عضو یک تیم در این رختکن‌ها فاصله گذرای اجتماعی را رعایت کنند؟ حتی اگر یک فرد آلوده به ویروس در رختکن تنفس کند احتمال آلوده شدن چند نفر دیگر و به دنبال آن آلوده شدن خانواده و نزدیکانشان وجود دارد.

نقوی گفت :روزهای پردردسری در انتظار بنده و همکارانم در سایر باشگاه‌ها در پیش خواهد بود. چون اگر کسی حتی علائم ضعیفی داشته باشد باید تست دهد و ما هم با نگرانی‌های زیاد بابت خود و خانواده هایمان باید این دو سه ماه را سپری کنیم. ویروس کرونا بسیار خطرناک است و در سه ماه گذشته حدود 10 درصد از پرسنل بیمارستان مسیح دانشوری که از تخصصی ترین مراکز درمانی این قبیل بیماری‌هاست به شهادت رسیدند و این را در نظر بگیرید این عزیزان  آگاهی بسیار بالایی برای حفاظت از خود در برابر ویروس داشته و از امکانات حفاظتی نظیر لباس مخصوص، ماسک، نقاب، دستکش و انواع ضدعفونی کننده‌ها استفاده می‌کردند. حال شاید برای تصمیم گیرندگان منافع برگزاری مسابقات مهمتر از احتمال آلوده شدن چند نفر از مربیان بازیکنان و سایر عوامل دخیل در برگزاری مسابقات فوتبال باشد که ما از آن اطلاع نداریم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    0 0
    پیکان هم اصلا درخطر سقوط نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس