کارخانه ماسک

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در استان البرز، گفت: این کارخانه ماسک ظرفیت دارد، روزانه چهار میلیون انواع ماسک تولید کند.

به گزارش مشرق، محمدمهدی پورسلیمانی عصر امروز در نشست خبری بعدازظهر امروز چهارشنبه در خصوص رزمایش همدلی و احسان که در سالن جلسات ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برگزار شد، اظهار داشت: سال ۹۷ رسیدگی به امور محرومین در قالب گروه‌های جهادی در ستاد شکل گرفت و در راستای اجرای برنامه های ستاد بنیاد احسان از برکت جدا شد و به صورت مستقل به فعالیت خود ادامه داد.

بیشتر بخوانید:

منحنی مبتلایان به کرونا در «تهران» در سراشیبی قرار دارد

شست‌وشوی معابر پرتردد پایتخت با ۷۲۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی‌کننده

آماده‌سازی ۳۵ هزار بسته معیشتی توسط قرارگاه خاتم الانبیا

وی با اشاره به فعالیت گروه‌های جهادی در سال گذشته افزود: بنیاد احسان در قالب پویش‌های مختلف از جمله مشق احسان در ابتدای مهر ماه، برای تهیه بسته‌های حمایتی برای دانش آموزان، پویش چرخ زندگی در تهیه ویلچر برای خانواده‌های مستمند و پویش لیگ احسان در تهیه لوازم ورزشی برای مدارس فعالیت می‌کند.

رئیس ستاد فرمان اجرایی امام (ره)، یکی از مهمترین پویش‌های ستاد اجرای فرمان امام را پویش همدلی و احسان عنوان کرد و اظهار کرد: بزرگترین برنامه ما پویش همدلی و احسان می‌باشد که براساس آن یک میلیون بسته در کشور براساس میزان محرومیت و درآمد استان‌ها و تعداد جمعیت توزیع می‌شود و سهم استان البرز ۱۵ هزار بسته می‌باشد که در استان البرز از تاریخ ۱۵ ماه مبارک رمضان این کار شروع شده و تاکنون تعداد چهار هزار بسته توزیع شده و تا روز عید فطر هم ۱۱ هزار بسته دیگر توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: تهیه این بسته‌ها به گونه ای است که هر استان از منابع داخلی خودش را تامین می‌کند و در مرحله اول هرچه قدر مردم در این امر با شرکت در سامانه *۴۰۳۰*۴۰۳۰# مشارکت کنند ستاد هم به همان اندازه کمک می‌کند؛ برنامه ریزی‌ها به گونه ای است که منابعی که از هراستان تهیه می‌شود در همان استان صرف شود و تامین این حجم از مواد غذایی مشکل بود و تصمیم گیری بر این شد کمک‌ها به سمتی برود که اولویت با نقاط محروم جهت پوشش است.

پورسلیمانی ارزش ریالی هر بسته مواد غذایی را ۲۰۰ و بسته بهداشتی را ۱۲۰ تومان ارزیابی کرد و افزود: تعداد ۱۰۰ گروه جهادی به صورت محله و مسجد محور برای شناسایی به ما کمک می‌کنند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در استان البرز، در خصوص اقدامات انجام شده درخصوص کرونا یادآور شد: مواد اولیه برای تولید ماسک در منازل تامین شد و در اختیار خانواده‌ها قرار گرفت و بخشی از بودجه این کار نیز در نقاط محروم صرف خانواده‌های نیازمندان شد و ضدعفونی معابر با ۲۱۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی شدند و توسط گروه‌های جهادی نیز آبمیوه‌هایی برای کادر درمان و بیماران بیمارستان‌های کوثر، البرز، شهید مدنی و رجایی تهیه و توزیع شد.

پورسلیمانی مهمترین اقدام ستاد اجرایی فرمان امام در مقابله با این ویروس منحوس را راه اندازی بزرگترین مجموعه تولید ماسک را در اشتهارد ظرف مدت ۲۳ روز عنوان کرد و گفت: این مجموعه توانایی تولید روزانه دو میلیون ماسک در  سه مدل نانو، سه لایه و ان ۹۵ را دارد و ظرفیت این کارخانه به قدری بالا است که توانایی تولید ۴ میلیون ماسک را در روز دارد.

وی در خصوص دیگر فعالیت‌های ستاد اجرایی فرمان امام در سطح کشور افزود: در سطح کشور در بحث کرونا ۲۰ میلیون ماسک، ۵۷ هزار لباس ایزوله و ۱۲۰ میلیون دستکش لاتکس میان جامعه هدف مجموعه تهیه و توزیع شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در البرز، در خصوص فعالیت‌های این مجموعه در زمینه مدرسه سازی عنوان کرد:در خصوص طرح مدرسه سازی در کشور هزار و ۴۰۰ مدرسه ساخته و تحویل داده شده و ۲۰۰ الی ۳۰۰ مدرسه نیز در دست ساخت است و میزان ساخت مدارس با توجه به نیزان محرومیت‌های موجود در استان‌ها است و از این تعداد در البرز ۷ مدرسه از سال ۸۶ ساخته شده است.

وی با اشاره به صرف هزینه ۸۲۱ میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغال سه هزار و ۴۹۰ نفر در واحدها و شرکت های تولیدی بیان کرد: دو کار مهم ستاد اشتغال تسهیلات محور از طریق بانک‌ها در اختیار افراد قرار می‌دهند و بخشی از سود تسهیلات را ستاد تامین می‌کند و نوع دیگر اشتغال مرتبط با مشاغل روستایی است و با سود ۴درصد که در مناطق روستایی برای مشاغل کوچک و زود بازده اجرا می‌شود و طی دو ماه آینده افرادی که آمادگی این کار را دارند در زمینه آبزیان، دامداری، دامپروری، قالی بافی و... شناسایی می‌شوند و اولین شهرستان جهت اجرای این طرح طالقان و سپس اشتهارد و نظرآباد هستند و دست کم صد طرح در البرز اجرا می‌شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در استان البرز، از توزیع ۱۲ هزارمین سری جهیزیه در سطح کشور خبر داد و گفت: سهم استان البرز از این تعداد ۶۸ سرویس بوده  است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    1 0
    صدبرابر بفروشید
  • رها IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    1 0
    لطفا یه گزارش هم تهیه کنید درباره قیمت بالای ماسک چرا ماسک پونصد تومنی رو باید پنج یا چهار هزارتومان بفروشند؟؟؟ اگر تولید بالا رفته چرا قیمت پایین نمیاد
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    0 1
    ایران تنها کشوری تو دنیاست که هر چی تولیداتش بیشتر میشه قیمت اون محصول هم بیشتر میشه اصن معلوم نیست اینهمه ماسک کجا میره که هنوز هم داروخونه ها ماسک ندارن
  • مهدی IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    0 0
    پس چرا قیمت ماسک اینقدر زیاده؟قبل از کرونا من بسته 50 تایی خارجیش رو برای آلودگی هوا خریدم 12 هزار تومن . الان تو مترو که مثلاً داره ارزون میفروشه دونه ای 2 هزارتومن میده،یعنی 50 تاش میشه 100 هزار تومن.واقعاً اگه روزی 4 ملیون فقط در یک کارخانه تولید بشه ،قیمتش باید بشه دونه ای 200 تومن نه 2000 تومن
  • منیژه برومند IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    0 0
    سلام شماره تماس برای برقراری ارتباط مستقیم با کارخونه برام میفرستید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس