کد خبر 1072373
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
ترامپ نمایه

به گفته چند مقام دولت ترامپ، اعضای کارگروه ویژه کاخ سفید، مسئولان مرکز پیشگیری و کنترل بیماری را برای تجدیدنظر در آمار قربانیان کرونا در آمریکا تحت فشار قرار داده‌اند.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ» و کارگروه ویژه او برای مبارزه با کرونا مقامات مرکز پیشگیری و کنترل بیماری آمریکا را برای دستکاری آمار قربانیان «کووید-۱۹» تحت فشار قرار داده‌اند.

پنج مقام دولت ترامپ که بر روی مقابله با این همه‌گیری کار می‌کنند، به پایگاه خبری آمریکایی «دیلی بیست» گفتند کاخ سفید مرکز پیشگیری و کنترل بیماری (سی‌دی‌سی) را تحت فشار قرار داده تا با ایالتها برای اصلاح نحوه شمارش تلفات کرونا همکاری کند و گزارش جدید را به دولت فدرال ارائه دهد.

ببینید:

فیلم/ شیوه جدید حامیان ترامپ برای تبرئه!

به گزارش پایگاه خبری آمریکایی «rawstory»، به گفته ۳ مقام دولتی، به خصوص «دبورا برکس»، هماهنگ کننده کارگروه مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا در کاخ سفید از مسئولان این مرکز خواسته کسانی را که احتمال می‌رود کرونای آنها مثبت بوده اما نتایج آزمایشگاهی در تایید آن در دست نیست یا کسانی که به ویروس مبتلا بودند اما در نتیجه مستقیم این بیماری فوت نکرده‌اند را از فهرست قربانیان خارج کند. 

دونالد ترامپ به صورت خصوص نارضایتی خود را از احتمال افزایش آمار قربانیان کرونا در آمریکا که به بیش از ۸۳ هزار نفر رسیده، با ادامه به کارگیری روش مرکز پیشگیری و کنترل بیماری آمریکا ابراز کرده است. ترامپ مواردی فرضی را مطرح کرده که به طور مثال شاید یک بیمار مبتلا به کرونا بر اثر افتادن از پله جان خود را از دست داده باشد، اما در آمار قربانیان کرونا آورده شده است. ادعایی که تعدادی از متحدان وی هم مطرح می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

تقابل مخالفان قرنطینه و پرستاران در کالیفرنیا+تصاویر

پنج مسئول این مرکز به دیلی بیست گفتند که با پیشنهاد رئیس‌جمهور آمریکا مخالفت کرده‌اند. به گفته آنها، کارشناسان و دکترهایی که با کارگروه ویژه همکاری دارند می‌گویند احتمالاً آمار فوتی‌ها از آماری که دولت هم‌اکنون ارائه می‌دهد بالاتر است.

مقامات محلی در برخی مناطق کانون شیوع می‌گویند شاهد افزایش صدها و بلکه هزاران مورد مرگ بیشتر در دو ماه گذشته در مقایسه با تعداد تلفات همین دوره در چند سال گذشته بوده‌اند و احتمال می‌دهند این افراد قربانی کرونا شده‌اند.

دکتر «آنتونی فائوچی» مدیر مؤسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی فدرال آمریکا روز گذشته (سه‌شنبه) در جلسه استماع سنا که به صورت ویدئوکنفرانس و برای بررسی عملکرد دولت ترامپ در مواجهه با کروناویروس برگزارش شده بود، تصریح کرد که تعداد قربانیان ویروس کووید-۱۹ در آمریکا احتمالاً بالاتر از آمار و ارقام رسمی ارائه شده است.

دانشگاه «جانز هاپکینز» امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ابتلای ۲۱ هزار و ۴۹۵ مورد جدید به ویروس کرونا مورد تأیید قرار گرفته است تا مجموع مبتلایان به این ویروس ناشناخته در آمریکا به یک میلیون ۳۶۹ هزار و ۳۷۶ نفر برسد.

مقایسه آمار و ارقام جدید دانشگاه جانز هاپکینز با آمار یک روز قبل این مرکز نمایانگر روند افزایشی تعداد مبتلایان و قربانیان کرونا در ایالات متحده آمریکا است.

پایگاه اطلاع‌رسانی worldometers، با اینحال، مجموع مبتلایان به کروناویروس در ایالات متحده آمریکا را یک میلیون و ۴۰۸ هزار و ۶۳۶ نفر و مجموع قربانیان این ویروس ناشناخته را در این کشور، ۸۳ هزار و ۴۲۶ نفر گزارش کرد.

طبق این آمار و ارقام، ایالت نیویورک همچنان با ۳۴۸ هزار و ۶۵۵ مورد ابتلا و ۲۷ هزار و ۱۷۵ مورد فوتی، کانون بیماری همه‌گیر کرونا در ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس