کد خبر 1072340
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹
توکلی: آقای رئیس جمهور مانع از ابطال یک قرارداد فاسد نشوید

رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت گفت: آقای روحانی چرا به مسوولین دادرسی و داوری فشار می آورند که بر یک تخلف آشکار مالی در ماجرای واگذاری شرکت کشت و صنعت دشت مغان چشم بپوشند؟

به گزارش مشرق، احمد توکلی رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت سی خبرگزاری فارس  با اشاره به تخلف صورت گرفته در ماجرای واگذاری شرکت کشت و صنعت دشت مغان گفت: بعد از اینکه دیده بان شفافیت و عدالت علیه قرارداد حراج کردن شرکت کشت و صنعت مغان اعلام جرم کرد، سازمان خصوصی سازی به هیات داوری شکایت برد و اعلام کرد این قرار داد اشکال دارد.

بیشتر بخوانید

رد پای «جهانگیری» در پرونده فساد کشت مغان

وی در پاسخ به این سوال که مهمترین اشکال این واگذاری چیست، گفت: مهمترین اشکال این قرارداد نحوه قیمت گذاری بود که خریدار آنرا مفت خریداری می کند و بنگاهی که بزرگترین بنگاه خاورمیانه است و ۲۷ هزار هکتار زمین مستعد دارد و یک میلیون مترمربع تجهیزات و کارخانه دارد به ۱۸۴۰ میلیارد تومان فروخته می شود که قرار می شود ۱۰۰ میلیارد را ابتدای قرارداد و بعد ۲ سال تنفس طی ۹ سال دیگر این مبلغ را با نرخ 14 درصد به دولت بدهد.

وی با بیان اینکه آیا این غیر از مفت فروشی است درباره اهلیت خریدار ادامه می دهد: این در حالیست که خریدار پیش از این مالک کارخانه ای بوده با مساحت ۲ هکتار با مستحدثاتی بالغ بر ۱۰ هزارمتر مربع که به تولید شیرینی و بیسکویت مشغول بوده است.

توکلی به ورود هیات داوری اجرای سیاست های کلی اصلی ۴۴ به موضوع واگذاری اشاره کرد و گفت: بعد از اینکه سازمان بازرسی و دیوان محاسبات و وزارت اطلاعات و دیده بان شفافیت و عدالت به این واگذاری اعتراض می کنند، سازمان خصوصی سازی به هیات داوری موضوع ماده 30 قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ شکایت می کند و سه شنبه گذشته این هیات در جلسه ای این قرارداد را ابطال می کند.

وی افزود: این در حالی است که آقای رئیس جمهور با کمال تأسف در جلسه هیات دولت به آقای وزیر اقتصاد و وزیر دادگستری اعتراض و درخواست می کند چون رای صادر ولی هنوز انشا نشده است، از رای صادره و امضاهایی که داده شده است عدول کنند.

رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت با بیان اینکه از آقای روحانی تعجب می‌کنم که به‌جای دفاع از حقوق ملت به کسانی که حق ملت را استیفا کردند فشار می آورد تا به وظیفه‌شان عمل نکنند. دیده بان شفافیت و عدالت در تلاش است این اتفاق نیافتد و امیدداریم هیات داوری زیر بار این درخواست ناصواب نرود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    40 4
    اگه این یارو بعد از 1400 محاکمه نشه. من یکی دیگه سکوت نمی کنم و کارایی می کنم که نباید.!
    • IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
      2 1
      داش بشین تشت اب سرد خنک شی. اولا چه کار میخوای بکنی ؟دوما باید مراقب باشی اب به اسیاب دشمن نریزی.گیریم مثل رایفی پور یکم خودتو به در و دیوار بزنی تهش هیچ . برو درستو بخون یه کاره ای بشی حداقل ادم مفیدی برا جامعه بشی
  • جعفر IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    17 0
    شماره تلفن این دیده بان برای عموم اعاام تا گزارشات مردمی داده شود
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    25 1
    به نظرم میخواهند که یک امپراطوری اقتصادی با این بازیهادرست کنند و1400 که قدرت سیاسی از دستشون رفت با این امپراطوری اقتصادی، اشوب در زندگی مردم را ادامه بدن.
  • موسی IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    14 2
    خلخالی دیگری لازم واجب
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    17 7
    تشکر از اقای ابراهیم رئیسی رئیس محترم قوه قضائیه نسیم شما به افتابی سوزان بدیل شده است. جناب رئیسی مردم از شما هم قطع امید کردند. اینم از شما که هیچ کاری نکردی و مفسدان را به زندان های 20 ساله بجای اعدام قرار دادی. لطفا عدم ورود خودتان به این مسائل توضیح دهید.
    • IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
      2 2
      هوووو دیگه خیلی داری تند میری، بیچاره دیگه باید چیکار کنه، مثلا یه نفره ها!! نگران نباش بذار مجلس مردمی بشه قوانین رو تصحیح کنه، ادامه میدیم
    • IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
      2 2
      داش یکم سطح توقعت رو بیار پایین . رییسی بنده خدا نه دیکتاتوره نه قاتل. مشکل از قانونه که در سنوات قبلی مجلس تصویب شده نه رییسی . خود این بنده خدا بارها برای اصلاح قوانین و مجازات ها صحبت کرده اما اولیت مجلس و نماینده هاتون چیز دیگه بوده
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    9 2
    تعجب آور است . رییس جمهور خیلی عجیب رفتار می کند .
    • IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
      2 3
      خدایا چطوری این یکسال باقی مونده رو با این اقا سر کنیم . خدایا این یکسال رو هرچه زودتر تموم کن از شر این مسولین بی لیاقت راحت بشیم
  • حامد IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    1 1
    قوه قضاییه نقش برادر روحانی و بستگانش را در این واگذاری مشخص کند!
  • DE ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    0 2
    تماشاچی عزیز.=قوه محترم قضائیه.ایا درهیچ زمان ولوچپاول لباس مبا هم باید بتماشاچی بودنش ادامه دهد. مدعی العمومی وکیلی مدافعی برای بیت المال واموال عمومی درنظر گرفته نشده.واقعا اگه یه ضعیفی 2 متر دربیابان کویر لوط برای سه روز چادربزنه فورا اقدام ودرهفتاد روز نامه مینویسن که ازاموال مردم رفع تصرف شد.وجدانا یه سو ال بذهن میاد اگه مجلس بادو لت تبانی کنن که هستو نیست یه کشورو بتاراج ببرند .درقانون اساسی قانونی جهت جلوگیری برعلیه مقام مفسد درنظر گرفته نشده.واقعا اگه اینطوره پس قانون گذاران ما کاملا بیسواد بوده اند .عالما بزمانه نبودن یه مجتهد دراخرالزمان ازیهچوپان بی ارزش تره.حتما اقایان .جائیم درکانادا بعد ازاتمام ریاستشون جهت فرار تعیین کردند. یعنی واقعا اینا محاکمه نخاهن شد . اگه اینطور شد درفاسد بودن کل نظام شک نکنید
  • IE ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    2 1
    خود کرده را تدبیر نیست, کسانیکه به روحانی رای دادن و براش تبلیغات کردن به نوعی حقشونه ولی اون عده ای که انتخاب درست داشتن و به رییسی رای دادن و براش تبلیغات می کردن, قربانی هستند چون چوب حماقت دیگرانو میخورن اونهایی هم که به روحانی رای دادند بخاطر لجاجت یا حماقت یا هر چیزی, نتیجه رأی تون رو ببینند. ..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس