کد خبر 1072338
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
پلاتینی و اینفانتینو

رئیس پیشین یوفا پشت‌پرده روابط محرمانه رئیس کنونی فدراسیون جهانی فوتبال با دادستان سوئیس که باعث رسیدن او به این پست شد را افشا کرد.

به گزارش مشرق، میشل پلاتینی معتقد است جانی اینفانتینو سال 2015 میلادی به لطف روابط پشت‌پرده با دادستان سوئیس توانست صندلی ریاست فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) را تصاحب کند. پلاتینی در آن زمان با شکایت فیفا به اتهام دریافت رشوه از سپ بلاتر، رئیس معزول فیفا 4 سال محروم شد.

بیشتر بخوانید:

درخواست ۴ سال زندان برای اینفانتینو

رئیس پیشین اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) در این رابطه گفت: اینفانتینو و میشل لائوبر (دادستان سوئیس) معتقدند که غیرقابل دسترسی و بالاتر از قانون هستند.

بر اساس افشاگری‌های اخیر، اینفانتینو و لائوبر جلسه‌های غیررسمی با هم داشته‌اند که ابهام حقوقی درباره تبانی فیفا و سیستم قضایی یک کشوری ایجاد می‌کند.

میشل پلاتینی گفت: فکر می‌کنم میشل لائوبر فهمیده که از خطوط قرمز عبور کرده است. به نظرم جانی اینفانتینو هم‌اکنون باید استعفا دهد. مشکل اینجاست که او با تکیه بر فرصت‌طلبی و بدون مشروعیت پست ریاست فیفا را به دست آورد. بنابراین او هر کاری برای حفظ این سمت انجام می‌دهد. اینکه در گذشته قربانی یک توطئه شدم برای من روشن است. همه می‌دانند پست ریاست فیفا در سال 2016 با اکثریت آراء باید به من می‌رسید.

وی افزود: اینفانتینو در ابتدای سال 2015 به طرز ماهرانه‌ای و روابط پشت‌پرده‌ای با اطمینان از اینکه من از صحنه رقابت ریاست فیفا حذف می‌شوم، وارد عرصه شد.

مصاحبه پلاتینی در حالی امروز منتشر شد که قرار است کمیته قضایی مجمع فدرالی سوئیس درباره برکناری میشل لائوبر از سمت دادستانی به خاطر جلسه‌های غیررسمی با جانی اینفانتینو تصمیم بگیرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس