کد خبر 1072273
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
وضعیت بازار خودرو تا عید فطر بهبود خواهد یافت

سرپرست وزارت صمت گفت: تا قبل از رسیدن به عید فطر حتما بازار بهتری در بخش خودرو خواهیم داشت و اقداماتی که در این زمینه انجام می‌شود اثرگذار خواهد بود و روش فروش فوق‌العاده را در ایام عید فطر عملی می‌کنیم.

به گزارش مشرق، حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: در وزارت صنعت، معدن و تجارت سه مسئله محوری داریم که همه برنامه‌های وزارت صمت بر اساس همین سه موضوع محوری حرکت می‌کند.

وی افزود: مورد اول بحث جهش تولید است که در حوزه صنعت و معدن و حتی در حوزه‌های خدماتی که به این دو مرتبط است پیگیری می‌شود. مورد دوم که مسئله مهم کشور هم هست بحث توسعه صادرات و مدیریت واردات است که البته هر دو آنها مکمل هم هستند.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ما معتقدیم که «جهش تولید» از راه توسعه صادرات اتفاق می‌افتد، اظهار داشت: ضمن آنکه برای صیانت از منابع ارزی و کمک به تأمین مواد اولیه و ما یحتاج کالاهای اساسی مردم حتماً باید از منابع ارزی خود حفاظت کنیم. با صراحت می گویم که حتی بحث ممنوعیت واردات در دستور کار است و با قدرت بیشتری ادامه خواهد یافت.

مدرس خیابانی افزود: مسئله محوری سوم بحث مدیریت بازار است. کما فی السابق حتماً موضوع بازار خاص است و مورد توجه مسئولان و خاصه مقام معظم رهبری و آحاد مردم است، از این جهت مدیریت وکنترل بازار هم در دستور کار وزارت بازرگانی است و مجموعه این سه برنامه و سایر زیربرنامه ها در دستور کار وزارت صمت قرار دارد که توضیحات بیشتر را در برنامه‌های آتی اعلام خواهم کرد.

وی درباره برنامه‌های وزارت صمت برای کنترل قیمت خودروها، تصریح کرد: به مجرد اینکه مشغول و مستقر شدم چند جلسه فشره با خودرو سازها و مجموعه دستگاه‌های نظارتی و با شورای رقابت و دکتر شیوا برگزار کردم؛ در سه چهار حوزه و رکن اساسی خودرو همزمان نیاز به اصلاح است.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه نخست بخش تأمین است که به هر حال انتظاراتی که داریم کاهش تعهدات خودرو سازان به مصرف کنندگان هست و آنها باید تعهداتشان را به روز کنند، افزود: باید حواسمان باشد که در سال جدید هر تصمیمی که برای حوزه خودرو می‌گیریم حتماً محور اول آن باید حمایت از بخش تولید باشد.

مدرس خیابانی اضافه کرد: سال‌ها بخش تولید ما دستش بر شانه شرکت‌های خارجی بود اما دو سال است که شرکت‌های خارجی کره و فرانسه از کشور رفته اند و خوشبختانه خودرو سازان یک استقلال نسبی پیدا کرده اند که البته باید تقویت شود.

وی با بیان اینکه اصلاحاتی در بخش ثبت نام و فروش و تحویل انجام گرفته است، گفت: برای اصلاح این شیوه‌ها یک شعار محوری درست کرده ایم با عنوان «واقعی کردن تقاضا و عدالت در تولید».

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: ما باید تلاش کنیم تقاضاهای کاذبی که می‌خواهند با خودرو کاسبی کنند، حذف شود. حتی در اولویت بعدی ما برای اینکه یک فاصله‌ای میان عرضه و تقاضا داریم باید اولویت در توزیع باشد.

مدرس خیابانی با اشاره به سه روش فروش فوق‌العاده، پیش فروش و مشارکت در تولید، گفت: احتمالاً پیش از ایام عید فطر، فروش فوق العاده خودرو را خواهیم داشت که به متعادل کردن بازار و کاهش التهابات کمک می‌کند.

وی افزود: پیش فروش خودرو مانند گذشته ادامه دار بوده که مدت تحویل آن طولانی و حدود یک سال است. در شیوه مشارکت در تولید نیز تحویل خودروها مربوط به سال ۱۴۰۰ و پس از آن می‌شود.

سرپرست وزارت صمت اضافه کرد: بر اساس تصمیم جدید کمیته خودرو سود مشارکت به فروش فوق العاده تعلق نمی‌گیرد اما دو روش دیگر همچنان شامل سود مشارکت هستند.

مدرس خیابانی درباره حلقه کنترلی که برای قیمت خودرو گذاشته شده نیز گفت: باید اطمینان یابیم فرد ثبت‌نام کننده خودرو را برای استفاده و نه کاسبی تهیه می‌کند. به این منظور خودروهای صفر کیلومتر در فروش جدید تنها سه ماه گارانتی دارند و اگر کسی بخواهد به منظور سود آنها را نگه دارد، بعد از سه ماه گارانتی صفر کیلومتر خودرو از بین می‌رود.

وی تاکید کرد: در فروش فوق العاده در شیوه نامه‌ای که کمیته خودرو تنظیم کرده یک سال سند در رهن شرکت‌های خودرو ساز می‌ماند و داریم تلاش می‌کنیم که صلح نامه‌ای نوشته نشود، به این مفهوم که متقاضی واقعی پای کار بیاید. البته یک پیشنهاد دیگر این است که ما اولویت تحویلمان متقاضیانی باشند که پلاک فعال ندارند، یعنی کسانی که خودرو ندارند. آنهایی که چند خودرو در پارکینگ دارند و اقدام به ثبت نام می‌کنند در اولویت‌های بعدی قرار می‌گیرند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسن IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    13 1
    عزیزم فروش و پیش فروش که همیشه میکنید تحویل دادنش سر موعد مهمه تحویل بدن پارکینگهای آکار و مخفی رو خالی کنن همچین قیمت خودرو فروکش میکنه ولی افسوس که قطره چکانی برای آشنایان خودشون رو میدن فقط
    • IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
      9 0
      به نظرم باید فروش اینترنتی توسط مرکزی جدا از شرکت های خودروسازی انجام شود تا این شرکت ها نتونن با اعمال نفوذ عملا خودشون خودروها رو بخرند و در بازار آزاد به قیمت گزاف بفروشند. اونا باید فقط سهمیه رو اعلام کنند و یک مرکز دیگه که میتونه زیر نظر قوه قضاییه باشه اقدام به ثبت نام کند. اینجوری دیگه دلالی هم حذف میشه و خودرو به مصرف کننده واقعی تحویل داده میشه
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    8 1
    از این سرپرست آبی برای مردم گرم نمیشه
  • رحیم IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    8 0
    ۱به افرادی که گواهینامه ندارن خودروندین تابه اسم نوزاد۶ماهه وپیرزن ۷۰ساله خودروبه تاراج نره.۲اختلاف قیمت بازاروکارخانه نبایدبیشتراز۵درصدباشدالبته برای جلوگیری ازنرخ گذاری به شکل دلالی وبنگاه بایدقوه قضایی به شدت برخوردکنه وبنگاهای متخلف وهمچنین نمایندگی هارو پلمب وجریمه کنند۳اختیارفروش خودروهادراین مقطع حساس باید ازدست نمایندگی هاخارج بشه تادیگه کسی نگه فلان رقم روپرداخت کن تابندازمت جلوبقیه۴درفروش های ویژه قرعه کشی باید باحضور اعضای امین وپاکدست وزارت صمت برگزاربشه.
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    5 0
    اقای وزیر شما هم اول شعار می هید باید جلو وارودات ازاد کنید تا قیمت خودرو بیاید پایین ویا در مورد اعمال مالیات بر خودرو و جلو دلالان ورانت خو ان بیستی ودر مورد مدیرانی که دست اندر کار خودرو هستند مدیرت کنی البته اگر بتوانی
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    8 1
    این سرپرست جدید ادم کاربلدیه خواهید دید چطوربازار خودرو رو رام میکنه دقیقا مثل همتی که به بازار ارز ثبات داد ‌
    • IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
      4 0
      بعدخودخواهی گفت چه اشتباهیکردم که این حرف رازدم اقاجان سر مردم را بادروغ وفریب گرم میکنند درانبارها ی مخفی بیش از یک ملیون خودروخوابیده تاقیمت تمام شود بعد بفروش برسانند
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    7 0
    تولید وفروش خود در انحصار مدیران کشور است. هرگز این مدیران دزد اجازه سامان دادن به انحصار خودرو را به هیچ کسی نمی دهند. شاید هنوز 140 خودرو طفل شیر خوار نوه ان محترم فروش نرفته باشد
  • حمید IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    6 0
    چشم امید من مصرف کننده به مسول صمت هس امیدوارم رو حرفت باشی و قیمت خودرو رو کاهشی کنی و فورش فوق العاده هم لطفا سریتر انجام بدین با فیلترهایی که میگین دست دلال رو کوتاه و مصرف کننده رو خوش حال .من به شخصه ارزوی موفقیت در پست جدید رو براتون دارم
  • حمید IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    9 0
    جناب وزیر افرادی نثل آقای نعمت بخش که ۴۰ سال است صنعت خودرو را به این وضع انداختند دستشان را کوتاه کنید دیگه به اینا بگید خدمت کردن کافیه
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    5 0
    امثال نعمت بخش باید از چرخه خودرو و هر کار دولتی حذف شوند. مملکت به افراد شجاع مثل اقای همتی و رییس شورای رقابت نیازمند است. جوانگرایی کن وزیر جدید. پیر مردهای حریص چیزی جز فلاکت برای ما مردم ندارند.
  • عباس یوسفی FR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    0 0
    باسلام وتشکر من هفتم اردیبهشت ۹۸ثبت نام تیبا کردم که اسفند ۹۸ تحویل بدن نداده اند ایا قیمت قبلی خوا هد بود یاجدید نزدیک یک سال وچند ماه است متشکرم اگر جواب دهید
  • علیرضا IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    0 0
    دلیل گرانی خودرو کارشناسان بازار خودرو هستند. دولت جلوی اینها رو بگیره کافیه.
  • IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    0 0
    سرپرست جدید اگه صداقت داره باید در وزارت صنعت خانه تکانی کنه و با مافیا مبارزه کنه . راه حل ساده هم شفاف سازی و همین وعده های را که داده عملی کنه . یعنی اولویت اصلی افرادی باشند که خودرو ندارند و شرایط سنی هم بذاره و داشتن گواهینامه و ممنوعیت فروش تا دو سال . دولت اگه خودرو نیازمندان واقعی را تامین کنه دلال چطور میتونه جولان بده . گرونی و ارزونی خودرو دست خود دولت و علت این وضع مدیریت ضعیف و فشل وزارت صنعت میباشد
  • آراد IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    0 0
    فقط و فقط باید واردات خودرو آزاد بشه .البته اگه مسئولایی که از خودرو منفعت میبرن بزارن
  • Zr IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    0 0
    سلام اقای وزیر لطفا به قیمت خودرو در بازار رسیدگی شود بعد فروش فوق العاده که منم ثبت نام کرده بودم و برنده نشدم قیمت در بازار به جای کاهش ،افزایش پیدا کرده هر چند من خودم هم باور نمی کنم بتونید دست این دلال ها رو کوتاه کنید لطفاً جدی برخورد کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس