کد خبر 1072233
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶

اتوبوس از جمله مقرون به صرفه ترین وسایل نقلیه برای مسافرت است که می‌تواند شما را سریع و ارزان در هر مسیر دلخواه جابجا کند. این وسیله نقلیه به مقاصد مختلفی در سراسر ایران و جهان سفر می‌کند و مسافران را از پایانه ای به پایانه دیگر می‌برد. به عبارت دیگر حتی اگر مقصد شما دارای فرودگاه و یا ایستگاه راه آهن هم نباشد و از این رو نتوانید برای سفر به آن یک بلیط هواپیما یا قطار را خریداری کنید، قطعاً این شهر یک پایانه مسافربری دارد و بلیط اتوبوس آن را می‌توانید امروزه به راحتی در اغلب سامانه های فروش آنلاین بلیط سفر نظیر قاصدک 24 بیابید.
 


البته این امر بیش از هر چیز دیگری به تاریخچه فعالیت این وسیله نقلیه در ایران و هزینه ساخت تقریباً ارزان یک پایانه، نسبت به بودجه مورد نیاز برای ساخت یک فرودگاه یا ایستگاه راه آهن برمی‌گردد که موجب می‌شود یک پایانه مسافربری در هر نقطه ای از جهان در انتظار شما باشد. تمام آنچه که گفتیم حاکی از آن است که سفر با اتوبوس، سفری راحت و بی دغدغه است و نیاز به آمادگی یا برنامه ریزی بسیار دقیق و مدونی ندارد. با این حال در این نوع از سفر نیز می‌بایست نکاتی مورد توجه قرار بگیرند که ما به برخی از مهمترین آنها در ادامه مطلب " چند نکته مهم که باید در سفرهای اتوبوسی رعایت کنید " اشاره می‌کنیم؛ با قاصدک 24 همراه باشید.

بلیط سفر خود را اینترنتی و از سایت های معتبر بخرید

امروزه بلیط اتوبوس تمامی تعاونی ها و شرکت های اتوبوسرانی در سامانه های آنلاین خرید بلیط، به فروش می‌رسد. بنابراین دیگر لازم نیست برای خرید بلیط سفر خود به دفاتر مسافرتی و یا پایانه ها مراجعه نمایید بلکه تنها کافی است با استفاده از تلفن همراه خود و نرم افزارهای طراحی شده در این زمینه نظیر اپلیکیشن خرید بلیط سفر قاصدک 24، بلیط مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کرده و آن را در کوتاهترین زمان ممکن در آدرس ایمیل خود دریافت نمایید. در روش دوم خریدهای اینترنتی نیز تنها کافی است در هر ساعت دلخواه از شبانه روز به یکی از سایت های فروش آنلاین بلیط سفر مراجعه نمایید، بلیط اتوبوس خود را انتخاب و آن را به صورت اینترنتی رزرو کنید.

در پایان فراموش نکنید که برای این کار حتماً باید سایت یا اپلیکیشنی را انتخاب نمایید که از اعتبار کافی برخوردار است و خرید انواع بلیط سفر را برای شما ساده تر می‌کند. پشتیبانی 24 ساعته از خدمات در وب سایت مربوطه و پاسخگویی مناسب کارشناسان فروش نیز از جمله دیگر نکاتی است که باید در انتخاب یک سامانه معتبر به آنها توجه نمایید.
 


پایانه سفر خود را درست انتخاب کنید

در برخی از شهرهای بزرگ نظیر تهران، چند پایانه مسافربری وجود دارد که قطعاً فاصله تمامی آنها از محل مورد نظر شما برای اقامت یکسان نیست. از این رو بهتر است به هنگام خرید بلیط اتوبوس خود، به پایانه مقصد توجه نمایید و بلیطی را انتخاب نمایید که فاصله پایانه آن از هتل یا اقامتگاه شما کمتر است. با این کار می‌توانید در زمان و هزینه صرفه جویی نموده و دیگر مجبور نباشید تا برای رسیدن به هتل، ترافیک خیابان های مقصد را تحمل نمایید.

به نوع اتوبوس و جای صندلی خود در آن توجه نمایید

امروزه شما در خرید اینترنتی بلیط اتوبوس این امکان را دارید که به راحتی صندلی خود را در این وسیله نقلیه انتخاب نمایید. بنابراین اگر یک مسافر تنها هستید و ترجیح می‌دهید در ردیف صندلی های تکی بنشینید و یا اینکه می‌خواهید بدانید که مسافری که کنار شما نشسته است، یک خانم است یا یک آقا، حتماً از این امکان بهره بگیرید. این قابلیت همچنین به شما کمک می‌کند تا به راحتی بهترین صندلی اتوبوس را برای خود انتخاب نمایید تا در طول سفر بتوانید راحت تر استراحت کنید.


نوع اتوبوس را نیز می‌توانید از میان اتوبوس های معمولی و وی آی پی انتخاب نمایید. اگر تفاوت این دو اتوبوس را نمی‌دانید بد نیست مطلبی با عنوان " همه چیز در مورد اتوبوس های وی آی پی " را نیز در قاصدک 24 بخوانید. با این حال به طور کلی می‌توانیم بگوییم که شما برای خرید یک بلیط اتوبوس وی آی پی، باید پول بیشتری را بپردازید اما در عوض سفر راحت تری را نیز تجربه می‌کنید.

در توقفگاه ها از اتوبوس پیاده شوید

اگر سفری چند ساعته را پیش رو دارید بهتر است حتما در توقفگاه های بین راهی از اتوبوس پیاده شوید، چند قدمی راه بروید و در وضعیت پاها و کمر خود تغییر ایجاد نمایید. این کار به شما کمک می‌کند تا سفرهای طولانی را راحت تر تحمل کرده و کمتر دچار گرفتگی عضلات شوید. با این حال به یاد داشته باشید که نباید خیلی از اتوبوس خود دور شوید چرا که با این کار ممکن است به طور اتفاقی از آن جا بمایند.

وسایل شخصی خود و کمی تنقلات به همراه داشته باشید

اگر در شب سفر می‌کنید برای اینکه بتوانید راحت تر در اتوبوس بخوابید حتماً یک بالش گردنی و یک ملحفه نازک به همراه داشته باشید. همچنین بهتر است برای حفظ سلامت خود، کمی تنقلات به همراه ببرید تا مجبور نشوید از فروشگاه های بین راهی خرید کنید. البته فراموش نکنید که نباید چمدان یا کیف دستی خود را زیاد سنگین کنید و همین اندازه که وسایل ضروری خود را به همراه داشته باشید، کافی است.


در پایان یادآور می‌شویم که برای خرید انواع بلیط قطار و هواپیما نیز تنها کافی است تا سری به وب سایت قاصدک 24 بزنید. در قاصدک 24 شما می‌توانید به راحتی بیمه مسافرتی مورد نیاز خود را نیز خریداری کرده و حتی هتل دلخواهتان را هم به صورت آنلاین رزرو کنید. برای سهولت در امر خرید انواع بلیط سفر نیز می‌توانید نسخه اندروید اپلیکیشن خرید بلیط سفر قاصدک 24 را از کافه بازار دانلود نمایید.

منبع:https://ghasedak24.com/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس