امیررضا پوررمضانعلی

سرمربی تیم ملی شطرنج بانوان ایران گفت: قرارداد ما با باشگاه پرسپولیس برای حضور در لیگ شطرنج به اندازه کاغذپاره ارزش داشت.

به گزارش مشرق، امیررضا پوررمضانعلی درمورد آخرین شرایط فدراسیون شطرنج، رفتن پهلوان‌زاده و حضور نیکوخصال به عنوان سرپرست این فدراسیون، اظهار داشت: به هر حال پهلوان زاده زحمات خود را کشید و در زمان وی شاهد کسب افتخاراتی هم برای شطرنج ایران بودیم. نیکوخصال را هم در این مدت یک بار دیده‌ام که به نظرم وی بسیار باهوش، مدیر و کاربلد است. در این مدت کارها خیلی مدبرانه انجام شده است.

بیشتر بخوانید:

رونمایی از طلبکاران جدید پرسپولیس

وی درخصوص بازگشت خادم‌الشریعه به تیم ملی، خاطرنشان کرد: از جمله اقدامات مثبت نیکوخصال و سمیع‌زاده می‌توان به بازگشت سارا خادم‌الشریعه به تیم ملی بانوان اشاره کرد. به هر حال چهره‌هایی همچون خادم‌الشریعه، مقصودلو، فیروزجا و... سرمایه‌های کشور هستند. چنین نخبه‌هایی هر 20 سال یا 30 سال در شطرنج ایران و جهان پیدا می‌شوند.

مربی فدراسیون جهانی شطرنج با بیان اینکه امیدوارم شرایط برای حضور فیروزجا در ایران هم فراهم شود، گفت: اگر علیرضا بازگردد، عالی خواهد بود. من فکر می‌کنم اگر تیم ملی مردان ایران مربی خارجی سطح بالا داشته باشد، یکی از بزرگترین مشکلات در ایران حل خواهد شد. من فکر نمی‌کنم فیروزجا چیز زیادی از کشور فرانسه گرفته باشد؛ شاید ماهی 3 یا 4 هزار یورو به همراه یک خانه و یک مربی به وی داده باشند که برای یک سوپراستار چیز زیادی نیست. اگر بخواهیم شطرنجبازان ایرانی هم قهرمان جهان شوند نیاز به چنین امکاناتی داریم.

پوررمضانعلی با اشاره به اتمام قرارداد سوکولوف، گفت: سرمربی سابق تیم ملی شطرنج ایران هدایت امارات را برعهده گرفته است. به نظر من شطرنج ایران به مربیان بهتر از سوکولوف نیاز دارد. هرچند که وی هم یکی از چهره‌های شناخته شده در سطح جهان است، اما به عقیده من برای رسیدن به موفقیت باید از مربیان بزرگتری استفاده کنیم. در واقع تیم ملی مردان ایران سرمربی ندارد و حتی بازیکنان تیم ملی هم مشخص نیستند، چون مسابقات تعطیل است.

وی درمورد کوچ برخی از نخبه‌های شطرنج در دوران مدیریت پهلوان‌زاده، تصریح کرد: ما می‌توانیم تمام قهرمانان را حفظ کنیم. احساس می‌کنم کم‌کاری‌هایی صورت گرفته که نمی‌دانم مربوط به چه شخص یا ارگانی می‌شود، اما فکر می کنم اگر مسئولان همت کنند می‌توانند آنها را به کشور بازگردانند. بازگشت خادم الشریعه موجب مثبتی را برای سایر بانوان شطرنجباز ایجاد کرد و این اتفاق باید در سایر بخش‌ها هم رخ دهد. بی‌توجهی به هر قهرمان باعث بی‌انگیزه شدن سایر ورزشکاران هم می‌شود، پس بهتر است نخبه‌ها را حفظ کنیم تا انگیزه‌ها از بین نرود.

سرمربی تیم ملی شطرنج بانوان ایران گفت: ما تمرینات خود را زودتر از تمام کشورها و به صورت آنلاین با حضور سارا خادم الشریعه، مبینا علی‌نسب، آناهیتا زاهدی‌فر، آنوشا مهدیان و مطهره اسدی آغاز کردیم. شاید در روزهای آینده نفرات بیشتری به اردوی تیم ملی دعوت شوند.

پوررمضانعلی درمورد عدم دریافت مطالباتش از باشگاه پرسپولیس، تصریح کرد: متاسفانه در شرایطی که من و سایر بازیکنان درجه بین‌المللی اهمیت زیادی برای ما داشت، پذیرفتیم که در تیم پرسپولیس بازی کنیم. متاسفانه این تصمیم موجب شد تا هیچ دریافتی نداشته باشیم و سطح بین‌المللی ما هم سقوط کند.

وی ادامه داد: دریافتی من از باشگاه پرسپولیس صفر بود. دو یا سه ماه این موضوع را پیگیری کردیم که متاسفانه با شیوع ویروس کرونا روبرو شدیم و همه چیز به دست فراموشی سپرده شد. از آینده ناامید هستیم، چون اصلاً نمی‌دانیم به چه کسی باید گله کنیم. ما قرارداد داریم، اما گویا ارزش این قرارداد به اندازه به یک کاغذ پاره است! این پول حق بازیکنان است، چون ما سایر مسابقات و کلاس‌های خود را لغو کردیم تا در بازی‌ها حاضر شویم. امیدوارم مسئولان هم کمک کنند تا بتوانیم به حق خود برسیم. فدراسیون یا وزارت ورزش باید نسبت به این موضوع پاسخگو باشند.

امیررضا پوررمضانعلی، استاد بزرگ شطرنج ایران و مربی فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) سال گذشته به عنوان سرمربی تیم شطرنج زنان ایران معرفی شد. پوررمضانعلی از شطرنج‌بازهای شناخته شده ایران است که به همراه تیم ملی شطرنج دانشجویان ایران به مقام سوم جهان در سال 2016 دست یافت. 

وی همچنین در مسابقات قهرمانی غرب آسیا که در تیرماه 1396 تهران برگزار شد به مقام قهرمانی دست پیدا کرد و به عنوان نماینده این منطقه در مسابقات جام‌جهانی شطرنج که در تفلیس گرجستان برگزار شد، شکرت کرد.

پوررمضانعلی در المپیاد جهانی شطرنج 2018 که به میزبانی باتومی گرجستان برگزار شد سرمربی تیم شطرنج افغانستان بود که عنوان قهرمانی دسته d را با این تیم کسب کرد. این نتیجه بهترین عملکرد و افتخار تاریخ شطرنج افغانستان است. این شطرنج باز گیلانی در سال 2018 توانست عنوان مربیگری فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) را کسب کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس