کد خبر 1072035
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۹
سریال سرزده

شب‌های قدر از شبکه یک پخش می‌شود. تهیه‌کنندگی و کارگردانی این سریال را بهادر اسدی به عهده دارد و فیلمنامه را زامیاد سعدوندیان نوشته‌است.

به گزارش مشرق، اصلان و رضا، دوستان دوران جوانی و رقبای کشتی چوخه بوده‌اند که دست روزگار مسیر آنها را از یکدیگر جدا کرده است. رضا پلیس شده و اصلان به کارهای خلاف کشیده شده‌است. چهار سال قبل رضا موفق به دستگیری اصلان می‌شود. حال امروز اصلان از زندان آزاد شده و در شب نوزدهم ماه رمضان که همه چیز تحت تاثیر شرایط ویژه کرونا قرار دارد قصد انجام آخرین کارش و توبه کردن را دارد که رد آنها توسط یکی از افراد رضا زده می‌شود و تمام برنامه‌ریزی‌ها به‌هم‌ می‌ریزد و رضا و اصلان مجدد مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند و ... .

این خلاصه‌ای از داستان سریال سرزده است که شب‌های قدر از شبکه یک پخش می‌شود. تهیه‌کنندگی و کارگردانی این سریال را بهادر اسدی به عهده دارد و فیلمنامه را زامیاد سعدوندیان نوشته‌است. این اثر به همت صداوسیمای خراسان‌رضوی و مشارکت مرکز سیمای استان‌های رسانه‌ملی آماده شده‌است. در این سریال بهرنگ علوی، علی انصاریان، نسیم ادبی، رویا میرعلمی، یاشار هاشم‌زاده، رامبد شکرابی، امیربهادر اورعی، رحیم نوروزی، مریم مومن، نسرین ذبیحی، فائزه علی‌آبادی، کوروش رحمانی و کیمیا خلج به ایفای نقش می‌پردازند. به مناسبت پخش این سریال،‌با کارگردان و بازیگران آن گفت‌وگو کردیم.


کارگردان سریال سرزده از چگونگی تولید آن می‌گوید

علی‌انصاریان از تجربه بازی در نقش پلیس می‌گوید

نخواستم بدلکار داشته باشم

علی انصاریان، بازیگر سینما و تلویزیون در سریال «سرزده» نقشی متفاوتی را مقابل دوربین برده. وی درباره این مجموعه و حضورش به ما می‌گوید: سریال «سرزده» فعالیت‌های یگان امداد ویژه‌ را به تصویر می‌کشد که در زمینه گروگان‌گیری و سرقت‌های مسلحانه وارد عملیات می‌شوند و همیشه پیش‌قدم هستند. رضا به نظر من پلیسی است که شاید مخاطب تاکنون دوست داشته او را در قاب تلویزیون ببیند، یک پلیس باجذبه، خوش‌لباس، وظیفه‌شناس و درعین‌حال خانواده‌دوست که در هر شرایطی سعی می‌کند بهترین انتخاب‌ها را داشته باشد. 

این بازیگر همچنین درباره لزوم آمادگی جسمانی برای ایفای نقش پلیس در این مجموعه توضیح می‌دهد: من  به‌دلیل کسب آمادگی بیشتر برای ایفای نقش رضا که پلیس است حدود یک هفته زودتر سر صحنه حاضر شدم تا برای صحنه‌های موتورسواری و تیراندازی تمرین‌های بیشتری انجام دهم. پیش از آن هم سعی کردم به لحاظ وزنی خودم را کمی متعادل‌تر کنم، چرا که صحنه‌های تعقیب و گریز این پلیس در سریال زیاد است و من باید از نظر فیزیکی این آمادگی را کسب می‌کردم.

انصاریان در ادامه می‌افزاید: در این سریال مخاطب فرمانده‌ای را می‌بیند که نسبت به پلیس‌های دیگری که تاکنون دیده با احترام به تمام دوستان بازیگر که نقش پلیس بازی کردند، متفاوت است. رضا با وجود این‌که در کارش جدی و مصمم است، بسیار احساسی است و در درگیری‌ها سعی می‌کند خودش به عنوان اولین نفر حضور داشته باشد، موتورسواری و ماشین‌سواری می‌کند، سوار هلی‌کوپتر می‌شود، من هم دوست نداشتم بدلکار به جای من بازی کند و در همه صحنه‌ها خودم حضور داشتم.

البته ناگفته نماند موتور 1400 هم که زیر پایم بود به من کمک می‌کرد قدرت این فرمانده را بیشتر نشان دهم.  وی با اشاره به دیگر ویژگی‌های شخصیتی این پلیس یادآور می‌شود: مخاطب در سریال «سرزده» شخصیتی را می‌بیند که درگیر زندگی شخصی‌اش است اما خطوط قرمزی دارد و آن نظم و قانون است. با وجود این اتفاق‌هایی در زندگی‌ کاری‌ و شخصی‌اش می‌افتد که او را به چالش می‌کشد و جذابیت قصه نیز در همین چالش‌ها و تناقض‌هایی است که پلیس قصه گرفتار آن می‌شود.
 

فخرالزمان بانوی عمارت از چالش جدیدش می‌گوید

پذیرش نقش جدید سخت بود

مریم مومن که بازی متفاوت او در سریال «بانوی عمارت» در خاطره مخاطبان تلویزیون مانده است این بار با سریال مناسبتی «سرزده» به تلویزیون می‌آید. او از ویژگی‌های نقش خود در این سریال می‌گوید: این شخصیت به دلیل این‌که با نقشی که در سریال «بانوی عمارت» بازی کردم تفاوت‌های بسیاری دارد، برای من چالش‌برانگیز بود. این چالش و تفاوت‌ها دلیلی بود که این نقش را انتخاب کردم. نقشم در سریال سرزده قدرت فخرالزمان را ندارد و متفاوت از اوست. جدا شدن از شخصیت فخرالزمان و پدیرفتن نقش جدید سخت بود، ضمن این‌که کار با بهادر اسدی تجربه خوبی بود و با گروه خوبی در سریال کار می‌کردم که به تجربه‌هایم اضافه کرد.این بازیگر درخصوص حال و هوای متفاوت سریال‌های مناسبتی و پخش این مجموعه در ایام شب‌های قدر  می‌افزاید: شب‌های قدر فرصت تحول است و حس خوبی در آدم‌ها ایجاد می‌کند؛ حس این‌که با پخش این سریال در آن ایام بتوان بر حال آدم‌ها تاثیر گذاشت، اتفاق خوبی است.

گفت‌وگو با امیربهادر اورعی :سرگردان میان خیر و شر

امیربهادر اورعی، درباره نقشش در سریال سرزده می‌گوید: نقشی که من در سریال بازی می‌کنم، شخصیت ارس برادر کوچک اصلان است. ارس خاکستری است که در طول قصه میان خیر و شر سرگردان است. از طرفی ارس پسر خوش‌قلب و مهربان است اما به دلیل شرایطی که در آن بزرگ شده، قرارگرفتن زیرسایه برادر بزرگ‌ترش که خلافکار است و الگوبرداری از او دچار چالش می‌شود.

در طول داستان این شخصیت با چالش‌های حسی مختلفی مواجه می‌شود.  وی می‌افزاید:  فکر می‌کنم فیلمنامه سرزده ویژگی‌های یک کار خوب اعم از به‌روز بودن، قصه جذاب و چالش‌های خوب میان شخصیت‌ها را دارد. همچنین حال و هوای اکشن و پلیسی سریال یکی از جنبه‌هایی است که باعث جذب مخاطب می‌شود. امیر بهادر اورعی تاکید می‌کند: تولید در شهرستان اتفاق خوبی است که در چند سال اخیر بیشتر شده است‌.

توانایی، سرمایه‌ و استعدادهای بسیار زیادی در تمامی استان‌های کشورمان داریم. فرهنگ ما به اندازه‌ای بزرگ و گسترده است که می‌توان از آن بهره برد و اگر این فرهنگ‌ها در کنار هم قرار بگیرند می‌توانندیک اثر را کامل کنند. البته همکاری تهران و شهرستان‌ها باید به تعادل و عدالت برسد از این لحاظ که اگر قرار است بازیگر  یا عوامل بومی به گروه اضافه شوند تا کار را کامل کنند بهتر است میان تمام اعضا گروه تعادل برقرار شود و در آن گروه تفکیکی میان بازیگر بومی و تهرانی وجود نداشته باشد.

نسیم ادبی در این سریال نقش یک زن رنج‌کشیده را بازی می‌کند، چالش های زن دوم

نسیم ادبی در مجموعه‌های متعددی نظیر «معمای شاه»، «حلقه سبز» و «برادرجان» ایفای نقش کرده است.او در خصوص ویژگی‌های نقشی که در سریال سرزده بازی می‌کند، می‌گوید: در این سریال نقش زنی را بازی می‌کنم که سال‌هاست در مرکز خیریه کودکان بی‌سرپرست کار می‌کند. این شخصیت زن دوم مردی است که فوت کرده و داستان سریال در مورد پسرهای آن مرد است و اتفاقاتی که برای آنها رخ می‌دهد.

نقش زن مردی را بازی می‌کنم که پسرهایش هم‌سن و سال خودم هستند و تجربه جالبی برای من بود. این هنرمند در ادامه می‌افزاید: فکر می‌کنم این سریال، مجموعه جذابی است و می‌تواند پربیننده باشد و مورد توجه مخاطبان تلویزیون قرار بگیرد. قصه و فیلمنامه جالبی دارد و از طرفی بازیگرانی که در این مجموعه ایفای نقش می‌کنند، بازیگران

خوبی هستند.  او بااشاره به همکاری با گروه‌های شهرستانی، عنوان می‌کند: این که گروه‌های تهرانی با عوامل و بازیگران بومی شهرستان‌ها کارکنند اتفاق خوبی است. زمانی که به طور مشترک از بازیگران شبکه‌های سراسری و بازیگران بومی هر استان استفاده ‌شود، قابلیت بازیگران بومی آن استان‌ها بیشتر نمایان می‌شود. هنرمندان بسیار خوبی در شهرهای مختلف داریم که امکان کار در تهران برایشان مقدور نیست اما تولید پروژه‌ای مشترک میان گروه‌هایی از تهران و شهرهای دیگر کشور فرصتی فراهم می‌کند تا استعدادها معرفی شوند.

بهادر اسدی هم کارگردان خوب و با اخلاقی است. بازیگرانی که با آنها همبازی بودم هم بیشتر بچه‌های تئاتر هستند و سابقه همکاری با هم را داشتیم. در مجموع کار کردن در کنار این گروه برای من تجربه جالبی بود. 

بهادر اسدی، تهیه‌کننده و کارگردان مجموعه تلویزیونی سرزده درباره تولید این اثر می‌گوید: در ابتدا با شرایطی که قرار بود سریال داشته باشد، نام «مرثیه» را انتخاب کردیم و زمانی که با شبکه صحبت کردیم هم همین نام بود، اما با تغییراتی که به وجود آمد و بحث توبه به میان آمد، اسم سریال به «سرزده» تغییر کرد. این سریال به همت شبکه خراسان‌رضوی، هماهنگی‌هایی که شبکه خراسان با معاون امور استان‌های رسانه‌ملی و رئیس مرکز سیمای استان‌ها انجام دادند و با مشارکت شبکه یک سیما در اوج شیوع بیماری کرونا و البته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ساخته و در  ۶۱ جلسه فیلمبرداری تولید شد.  وی ادامه می‌دهد: ما در سریال سرزده حتی اطلاع‌رسانی‌هایی در مورد بیماری کرونا و رعایت اصول بهداشتی در جامعه داشتیم. می‌توان گفت موضوع بحران کرونا با خط اصلی داستان درهم آمیخته شده‌است.

این کارگردان و تهیه‌کننده درخصوص نحوه انتخاب بازیگران این سریال توضیح می‌دهد: همیشه فیلم‌های پلیسی جذابیت خاصی دارند. این سریال هم پلیسی است و ما علی انصاریان و بهرنگ علوی را انتخاب کردیم که نقش دو دوست را بازی می‌کنند که در یک محله زندگی می‌کنند و یکی از آنها دزد می‌شود و یکی پلیس! در ادامه داستان اتفاقاتی برای این دو می‌افتد و معمایی طرح می‌شود که در طول سریال گره‌های آن به تدریج باز می‌گردد. علی انصاریان هم در این سریال در نقشی متفاوت از کارهای قبلی خود ظاهر شده‌است.  

او را  بیشتر با کارهای طنز می‌شناسند اما در این سریال در نقشی جدی هم بسیار خوش درخشیده است.  اسدی درباره ساخت این اثر در مشهد عنوان می‌کند: باید به شهرستان‌ها بیاییم و کارآفرینی را به شهرستان بیاوریم. سریال‌ها شبیه هم شده است. لوکیشن‌ها و هنرورها هم حتی تکراری هستند. دلیل این‌که شهر مشهد را برای این سریال انتخاب کردیم، لوکیشن‌ها، بازیگرهای بومی و معماری شهری با فضای قصه همخوانی داشت. برای تولید سریال چند بازیگر اعم از بهادر اورعی، یاشار هاشم‌زاده و کوروش رحمانی را کشف کردم که کم و کسری از بازیگران دیگر ندارند. همچنین تولید آثار نمایشی در شهرستان‌ها مخاطب را با آداب و رسوم و مردم منطقه آشنا می‌کند.

منبع: جام جم آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سلمان IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    2 0
    بعد از ماجرای رابطه با سالومه حالا راحت تو تلویزیون بازی بهش میرسه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس