پرسپولیس

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: رسول پناه اگر از فوتبال سر درنیاورد دکتر دندان که هیچ، اگر دکتر مغز و اعصاب هم باشد در باشگاهی مثل پرسپولیس با این همه مشکلات کاری از او ساخته نیست.

سرویس ورزش مشرق - پیرو اتفاقات اخیر در سطح مدیریتی باشگاه پرسپولیس و قراردادهایی که گفته می‌شود رسول پناه، مدیر عامل جدید باشگاه با اسپانسرهای تازه وارد منعقد کرده با یکی از پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس حرف زدیم. همچنین با وی درباره دستورالعمل وزارت ورزش در رابطه با ممنوعیت باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال در به خدمت گیری بازیکن و مربی خارجی صحبت کردیم.

مرتضی کرمانی مقدم در گفتگو با مشرق، ضمن ابراز خوشحالی از پیام حریرچی معاون وزارت بهداشت درباره شروع دوباره لیگ برتر راجع به مسائل مختلف باشگاه پرسپولیس حرف زد.

* متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

* آقای کرمانی مقدم! مدیرعامل جدید باشگاه تان را چقدر می شناسید؟

- من آشنایی چندانی با او ندارم اما همین قدر می دانم او دکتر دندانپزشک است ولی ای کاش از فوتبال سر در بیاورد چون اگر از فوتبال و مدیریت در فوتبال سررشته نداشته باشد دکتری دندانپزشکی که هیچ اگر دکتر مغز و اعصاب هم باشد هیچ کاری در این باشگاه نمی تواند انجام بدهد.

* از برنامه های او خبر دارید؟

- می دانم از وقتی وارد باشگاه شده سعی کرده و وعده های خوبی بدهد. هنوز زمان زیادی از حضورش نگذشته و فکر می‌کنم باید به او زمان داد.

* خبر دارید که او گفته اسپانسرهای خوبی برای پرسپولیس می‌آورد تا همه بدهی باشگاه تسویه شود؟

- اگر این را گفته و می خواهد پول بیاورد خیلی عالی است! مدیرعاملی که پول داشته باشد به درد پرسپولیس می خورد در غیر این صورت کاری از دستش بر نمی آید.

* این روزها اسناد و مدارک زیادی درباره اشتباهات مدیران قبلی باشگاه پرسپولیس در رسانه ها رو می شود. علت این مسائل چیست؟

- قطعاً همه اینها به نگاه وزارت ورزش و به پرسپولیس برمی گردد. وقتی مدیران باشگاه بنابر صلاحیت شان انتخاب نشوند باشگاه هم مسیر غلطی را می کند. من، خیلی از مسائل مدیریتی اطلاع ندارم اما این را خوب می دانم که هر مدیری در باشگاه پرسپولیس سر کار می آید منصوب وزارتخانه است، پس اگر ایراد و اشکالی در اسناد، مدارک و یا قرارداد با اسپانسرها وجود دارد در نهایت به وزارت ورزش برمی گردد. ولی به هر حال فکر می‌کنم همچنان باید امیدوار باشیم که این مدیر عامل جدید بتواند بخشی از این مشکلات را کم کند.

* معاونت وزارت بهداشت اعلام کرده شاید از اواخر خرداد یا اوایل تیر لیگ استارت بخورد. فکر می کنید این اتفاق چه بازخوردی بین اهالی فوتبال داشته باشد؟

- صد در صد عالی است! الان هفته هاست که فوتبالیست ها برای بازگشت به چمن له له می زنند! آنها دوست دارند تمرین و بازی کنند و مخاطبان فوتبال هم دلشان برای این ورزش تنگ شده است. طبعاً وقتی این خبر را می‌دهند یک خبر خوب دیگر هم در دلش هست که آن کم شدن ویروس کروناست. امیدوارم هرچه زودتر این ویروس ریشه کن شود تا همه به زندگی عادی برگردند به ویژه فوتبالی ها.

* در این مدت برخی باشگاه ها دنبال تعطیلی مسابقات بودند. نظر شما چیست؟

- اصلاً این اتفاق نباید رخ بدهد! چون بالاخره این بیماری کنترل می شود.

* فکر می کنید با ادامه مسابقات پرسپولیس قهرمان شود؟

- فوتبال به شکلی است که اصلا قابل پیش بینی نیست. نمی‌توان قاطعانه گفت اما با وجود بازی های باقی مانده و فاصله امتیازی این محتمل‌تر است که پرسپولیس قهرمان شود. قطعاً با شروع دوباره مسابقات حق به حقدار خواهد رسید. اگر پرسپولیس لایق باشد چهارمین قهرمانی پیاپی اش را هم می گیرد.

* شنیدید وزارت ورزش گفته باشگاه استقلال و پرسپولیس نباید بازیکن خارجی بگیرند؟

- به نظرم این باید برای همه باشگاه‌ها قانون باشد. این که نمی‌شود فقط پرسپولیس و استقلال از یارگیری خارجی منع شوند.

* چطور؟

- آن وقت سایر تیم ها بازیکن خارجی جذب می‌کنند. مربی خوب خارجی می آورند و این ناعدالتی است.

* بالاخره شما موافق هستید یا نه؟

- قطعاً موافقم! چون باید یک جایی جلوی ورود این همه بازیکن به درد نخور گرفته شود. چند فوتبالیست ظرف همین یکی دو سال به پرسپولیس آمده اند که من، با این شرایط سنی و وزن بالا از آنها بهتر فوتبال بازی می کنم. هر چه بازیکن به درد نخور که روی دست دلال های فوتبال مانده به پرسپولیس می آورند و قرارداد کلان می بندند. بعد هم باشگاه باید در فیفا جوابگوی شکایت آنها باشد تا جریمه اش را هم از جیب پرسپولیس بیرون بکشند. به نظرم در این مدت پرسپولیس بابت همین بازیکنان مثل جونیور یا اوکراینی ها و خیلی های دیگر حسابی لطمه خورد. این کار خوبی است به شرطی که برای همه تیم ها باشد.

* راهکار خاصی ندارید؟

- قطعا می توان با در نظر گرفتن شرایط خاص برای باشگاه ها کاری کرد که فقط بازیکنان با کیفیت به ایران بیایند. مثلاً کمیته فنی سفت و سختی در باشگاه بگذارند یا شرط کنند هر تیمی بازیکن خارجی بد بیاورد فصل بعد سازمان لیگ نمی‌گذارد بازیکن خارجی جذب کند. آن وقت همه حساب کار دستشان می آید یا از اول هر تیمی باید پول خارجی هایش را به فدراسیون بدهد و بعد سراغ خریدشان برود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    7 0
    امثال هدایتی و بابک زنجانی و دیگر دزدان بیت المال به درد لنگ میخورن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس