کد خبر 1071947
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
رهبرانقلاب نمایه خطابه امضا عفو دستور خطاب خامنه ای رهبری عزاداری ولادت

صفحه khamenei_history در اینستاگرام که روایت‌های رهبر معظم انقلاب از وقایع تاریخی ایران و جهان را منتشر می‌کند، بخشی از صحبت‌های رهبر معظم انقلاب در رابطه با اهمیت جامعه علوی را منتشر کرد.

به گزارش مشرق، صفحه اینستاگرام تاریخ ایران و جهان درس و عبرت؛ که روایت‌های تاریخی رهبر معظم انقلاب را منتشر می‌کند، بخشی از صحبت‌های ایشان در خرداد ماه ۱۳۷۲ درخصوص اهمیت جامعه‌ علوی را با مخاطبان خود به اشتراک گذاشت و به نقل از رهبر معظم انقلاب نوشت:

«امیرالمؤمنین محبوبِ دلهاست و همه او را دوست میدارند. همه او را قبول دارند؛ مگر انسان‌های ناسالمی، که کم و معدود هستند. این نیست، مگر به‌خاطر همین که او توانست ولایت و اراده الهی را بر قلمرو وجود خود، قلمرو نفس خود - در درجه اوّل - و بعد در محیط زندگی و در محیط حکومت، به‌طور کامل مستقر کند.
‌ما امروز برای این حرکت میکنیم، و هدف ما این است. مبادا در فهمِ هدف حکومت و نظام اسلامی، کسی دچار اشتباه شود! هدف، این است. فقط ابزارها با زمان امیرالمؤمنین فرق کرده است؛ روش‌ها فرق کرده است؛ دنیا فرق کرده است؛ خیلی از واسطه‌ها فرق کرده است؛ اما هدف‌ها فرق نکرده است.
‌آن روز هم هدف امیرالمؤمنین این بود که جامعه را قلمرو اراده الهی کند که مظهر اعلایِ آن، عدالت است. این‌جا ما نباید خودمان را فریب بدهیم. آن جامعه‌ای الهی است، که در آن، عدالت باشد. والّا، جامعه‌ای که در آن عدالت نبود؛ فاصله‌های عمیقِ طبقاتی وجود داشت؛ عدم برخورداریِ یک جمع کثیر از مردم به سودِ برخورداری‌های نابحقِ دیگران وجود داشت، این جامعه، اسلامی نیست. این جامعه، جامعه علوی نیست. باید تلاش کنیم تا به آن جامعه برسیم.
۱۳۷۲/۳/۱۹»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • علب IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    1 0
    یا علی ادرکنی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس