کد خبر 1071786
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳
کرونا نمایه

امروز از سینما و تئاتر گرفته تا هنرهای آپارتمانی و موسیقی و ... همگی فرآیندی را طی می‌کنند که در عین مردمی بودن، لهجه و زبان جدید را نیز ترویج می‌کنند.

به گزارش مشرق، حبیب‌الله صادقی، هنرمند نقاش با بیان اینکه «پدیده شیوع ویروس کرونا باعث افزایش تفکر خلاق شده است»، یادآور شد: مطمئن باشید که در چندماه آینده و با بازگشایی موزه‌ها و نگارخانه‌ها، شاهد رویکردهای جدیدی در میان هنرمندان هستیم و تردید نکنید که زبان و بیانی نو در حال وقوع است.

او درباره حال و هوای این روزهای هنرهای تجسمی در ایام قرنطینه و کرونا، اظهار کرد: این اتفاقی که برای کل جهان افتاده، بسیار تلخ، سنگین و دردناک است. در این مدت چهره‌های ماندگار و عزیزی رخ در نقاب خاک کشیدند و جامعه بشری از شرایط مردمی که امکانات در اختیارشان نبوده و نیست، دلتنگ شده است. امروز همه بشریت درگیر این جریان هستند و آمارها از کل جهان آنقدر عجیب است که قلب هر انسانی به درد می‌آید.

او با بیان اینکه «بشر همواره در حال یاد گرفتن زبان نو است»، یادآور شد: هنر این دوران، هنر عصر دیجیتال، نوگرا و چندساختی و ترکیبی است. امروز از سینما و تئاتر گرفته تا هنرهای آپارتمانی و موسیقی و ... همگی فرآیندی را طی می‌کنند که در عین مردمی بودن، لهجه و زبان جدید را نیز ترویج می‌کنند. در این میان به پدیده کرونا نیز می‌توان نگاه‌های مختلفی داشت. می‌توان کرونا و جهان دوره جدید را همانند «طاعونِ» آلبر کامو نگاه کرد یا می‌توان نگاه تلخ اکسپرسیونیستی صادق هدایت در «بوف کور» را مورد توجه قرار داد. صادقی خاطرنشان کرد: به هر حال پدیده بسیار جدیدی در چند ماه گذشته اتفاق افتاده و دنیا در حال تجربه یک اتفاق جدید است. در این میان با وجود تاسفی که برای از دست دادن خیلی‌ها در کنارمان داریم، اما می‌شود سرآغاز این فصل نو را بگذاریم اهتمام بشری و تلاش‌هایی که انسان برای حیات مجدد، احیاگری و کارآفرینی می‌کند.

*صبح نو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس