کد خبر 1071701
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۱
عباس موسوی نمایه

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: به مزخرف گفتن خاتمه داده و هموطنان ایرانی به گروگان گرفته شده را آزاد کنید.

به گزارش مشرق، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (دوشنبه) ۲۲ اردیبهشت ماه در پاسخ به اظهارات بی اساس معاون وزارت امنیت داخلی آمریکا که به سخنان ظریف درباره تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا واکنش نشان داده بود، در توئیترش نوشت: «به مزخرف گفتن خاتمه دهید! از سپتامبر ۲۰۱۸ که محمدجواد ظریف بحث «تبادل سراسری زندانیان» را روی میز گذاشت و از آمریکا خواست که در قبال ایرانیان به گروگان گرفته شده در آمریکا و جاهای دیگر مسئولانه عمل کند، رژیم شما تاکنون با بی توجهی به این موضوع واکنش نشان داده و جان آنها را به خطر انداخته است.»

وی خطاب به معاون وزارت امنیت داخلی آمریکا عنوان کرد: «جهان نظاره‌گر عملکرد شماست، نه حرفتان. هموطنان ما را آزاد کنید.»

 «کن کوچینلی» معاون وزارت امنیت داخلی آمریکا در توئیتر و در واکنش به اظهارات محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران درباره تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا نوشته  است: واقعا می‌خواهید شهروندانتان بازگردند، طفره نروید، یک هواپیما بفرستید، دنیا دارد نگاه می‌کند و منتظر همان نتایج همیشگی هستند، که شما جز حرف زدن کاری نمی‌کنید.

لازم به ذکر است، محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران امروز (دوشنبه) پس از نشست کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره بحث تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا گفت: بنده در مهرماه سال ۱۳۹۷ بر اساس تصمیمی که گرفته شد، در نیویورک اعلام کردم که جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد کلیه زندانیان ایرانی که در آمریکا و یا در سایر کشورها با فشار آمریکا زندانی هستند با کلیه زندانیان آمریکایی مبادله شوند، این صحبتی بوده که ما بیان کرده‌ایم.
وی افزود:​ از آن زمان آمریکایی‌ها تاکنون به آن پاسخ نداده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ش. AE ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    9 1
    قربون اون دهنت باید همینجوری به آمریکایی‌های گاو چرون گفت که دهنشون رو ببندند
  • حامد IR ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    5 0
    اینا یک شعاری داشتند که می گفتند باید با جهان زیبا سخن بگوییم. آشتی کنیم. و از این جور حرف ها . حتی آقای نقویان در جلسه ای که آقای ظریف و شاید روحانی حضور داشت با تملق می گفت آقای ظریف با جهان زیبا سخن می گوید و کنایه هایی به احمدی نژاد می زد. الان که به واقعیت ها پی برده اند و از خیالات و اوهام و توهمات بیرون آمده اند شعار مضحک و خام زیبا سخن گفتن با جهان رو فراموش کرده اند گویی از اول هم چنین شعاری نمی دادند. کجایی آقای نقویان؟!
    • علی IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
      0 0
      احسنت برادر .البته این دولت مث افتاب پرست می مونن .تازگیها ادبیاتشون تغییر کرده.
  • مهرناز IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    5 1
    اقای موسوی " شما اولین سخنگوی وزارت خارجه هستید " که جواب دندان شکنی که شایسته یاوه گوئی های مقامات امریکا است را " می دهید.
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    4 3
    آقاي سخنگو! با كدخدا كه اينطوري حرف نمي زنند! از شماها بعيده ! يه وخ ميبيني ناراحت شد و كار دستتون داد!!
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    3 0
    هنوز مونده ا پا جای پای دکتر احمدی نژاد بذاری . اون بلد بود با اینا چکار کنه
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
      4 1
      13:04 موافقم، تحریم و وضع اقتصادی که وضعش اگه بدتر نشده باشه بهتر نشده، اقلأ احمدی نژاد تو دهن آمریکا میزد ما حال میکردیم!
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    2 0
    '''آب و صابون بیاریم رویتان را بشویید''' یادش بخیر اون موقع پراید ۲۰ تومن بود. الآن یورو شده ۱۷ تومن!!!!!لباتو غنچه کن مثل روحانی بگو ۱۷تومن.... اینقدر تَکرار کن تا عادت کنی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس