کد خبر 1071658
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۳
سریال پایتخت

عضو شورای نظارت بر صداوسیما گفت:‌ رسانه ملی به خاطر انتقادات و ایراداتی که به فیلم‌نامه و همچنین دیالوگ‌های سریال «پایتخت ۶» وارد شده بود تذکر گرفت.

به گزارش مشرق، سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نشست امروز شورای نظارت بر صداوسیما گفت: شورای نظارت بر صداوسیما در نشست امروز خود برنامه‌های پخش شده در ایام نوروز را مورد بررسی و رسیدگی قرار داد و گزارش خود را به سازمان صداوسیما ارسال کرد.

بیشتر بخوانید:

نون خ شیرین‌تر از سریال پایتخت

وی افزود: در جریان این بررسی انتقاداتی به برنامه‌های صداوسیما وارد دانسته شد که از جمله آن ایرادات این بود که در برنامه‌ عید نوروز به جای دعوت از قهرمانان حوزه سلامت و کادر زحمتکش درمان دعوت از سلبریتی‌ها در برنامه‌ها غلبه داشت و به خاطر همین موضوع به سازمان صداوسیما تذکر داده شد.

عضو شورای نظارت بر صداوسیما اظهارداشت: همچنین در این زمینه انتقادات کارشناسان به سریال‌ها نیز مطرح و برای رفع ایرادات آنها به صداوسیما تذکر داده شد.

قاضی‌زاده خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در مورد سریال پایتخت ۶ به فیلم‌نامه آن ایراد وارد شد و دیالوگ‌های این سریال نیز دارای ایرادات و مغایر با شئون اجتماعی بود که این مسئله به سازمان صداوسیما تذکر داده شد تا در سریال‌های بعدی از تکرار این موارد جلوگیری شود.

وی افزود: دیگر سریال‌های پخش شده در ایام نوروز نیز از نظر کیفیت دارای ضعف بود و ایراداتی به آن وارد دانسته شد.

عضو شورای نظارت بر صداوسیما اظهار داشت: در طول روزها و هفته‌های گذشته دبیرخانه شورای نظارت بر سازمان صداوسیما با سازمان بازرسی جلساتی را برگزار کرد که مقرر شد شورای نظارت بر سازمان صداوسیما برای کار خود از ظرفیت نهادهای نظارتی همچون سازمان بازرسی و دیوان محاسبات استفاده کند.

قاضی‌زاده خاطرنشان کرد: برهمین اساس مقرر شد تا کارگروه مشترکی بین دبیرخانه شورا و سازمان بازرسی برای این منظور تشکیل شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    25 3
    غرور تنابنده و اعلام اینکه دیگر با رسانه ملی همکاری نمی کند چنانش کوبید برزمین و از طرفی درخشش نون خ به راحتی پایتخت را به تاریخ می سپارد
    • وطن پرست DE ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
      1 0
      مشکل در غرور تنابنده نیست. مشکل در ساختار نظارتی صدا و سیما هست. تنابنده با این که اصلا برام ارزشی نداره اما یک فیلم نامه داده به صدا و سیما و این بخش نظارت بر تولید بوده که باید بخوبی بررسی می کرده و بعد قرارداد می بسته. چرا معاونت نظار و یا بخشی که مسول بررسی فیلمنامه ها هست رو بازخواست نمی کنید؟ مشکل ناظرین هستن نه سازندگان. ناظر خوبی کاری کرد که همین مجموعه سال پیش یک سریال دوست داشتنی رو به مردم نمایش دادند اما همون تیم تحت نظارت ناظر بی مسولیت گندی به این بزرگی زد.
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    2 0
    رسانه ای که بهش دستور میدن جهان آرا و ثریا رو تعطیل کنه ملی نیست، میلیه. هر چی میل جریان تهوع آور باشه!!
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    1 0
    دنبال سیاسی کاری و آتوگیری و حال گیری و تلافی کردن هستن تا اصلاح برنامه ها.کشور داره از این پیرمردهای قدرت طلبی که توی زمین ریشه کردن و صندلی ها را چسبیدن و عرصه کشور را تبدیل به میدان زدو خورد و تلافی های سیاسی و باج دادنهاشون کردن،به فنا میره.باباجون قبل از اینکه مردم بدازنتپن سطل اشغال خودتون محترمانه برید کنار.این انقلاب باجوونها شروع شد پس چرا نمیذارید جوونها بیاند توی کار.لامصبها عمر نوح را دارن
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    1 0
    نمی‌شد قبل از پخش و حتی تولید ایرادات آن را تشخیص و رفع کنند؟!! ظاهراً فقط رفع تکلیف می‌کنید
  • حامد IR ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    1 0
    نوش دارو بعد از مرگ سهراب . تنابنده و ... اومدند حرف خود رو زدند و هر کار خواستند کردند و رفتند اینا بعد از یک ماه تازه به صدا و سیما تذکر داده اند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس