کد خبر 1071622
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵
کیانوش جهانپور

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با توجه به گسترش شبکه آزمایشگاهی و فعالیت ۱۳۰ آزمایشگاه، آماری که گزارش می‌شود، حاکی از این است که به سمت شناسایی زودهنگام افراد مبتلا به کرونا می‌رویم.

به گزارش مشرق، کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت در شبکه خبر درباره تغییر در شیوه آمارگیری مربوط به بیماران کرونا، اظهار داشت: با توجه به گسترش شبکه آزمایشگاهی و از دو آزمایشگاه روزهای ابتدایی تا اکنون که به ۱۳۰ آزمایشگاه رسیده‌ایم، آماری که گزارش می‌شود به سمت شناسایی زودهنگام افراد است. 

ببینید:

فیلم/ جانباختگان کرونا در کشور در ۲۴ ساعت گذشته

فیلم/ سیر صعودی ابتلا به کرونا در کشور

وی ادامه داد: بیش از ۷۰ درصد موارد از مواردی است که تماس نزدیک با بیمار داشته یا مجاوران و افرادی است که علائم سرپایی داشته‌اند که شناسایی می‌شوند؛ روند به سمت فعال‌تر شدن زودهنگام شناسایی موارد ابتلاست؛ در حالی که در اسفند و ابتدای فروردین حدود ۸۰ درصد مربوط به موارد ارجاعی از بیمارستان و موارد بستری شده بود. 

سخنگوی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: تشخیص قطعی مبتلایان به وسیله تست پی‌سی‌آر است و هیچ کشوری نیز موارد مشکوک را به عنوان موارد مبتلا گزارش نمی‌کند. 

جهانپور درباره موضوع خارج کردن متخصص بیهوشی از یک پرواز، گفت: قاعدتا ما گفت‌وگویی با شرکت مزبور نخواهیم داشت و این موضوع را به همکاران در وزارت راه و شهرسازی موکول کردیم و تعامل با دو وزارتخانه صورت می‌گیرد. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس