کد خبر 1071616
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸
عربستان و امارات در یمن

اراده عربستان و امارات برای انتشار ویروس کرونا در یمن زمانی واضح‌تر می‌شود که این دو کشور تعداد پروازهای اخیر به فرودگاه عدن را از حداکثر دو پرواز در هفته به 4 و 6 پرواز افزایش داده‌اند.

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین نوشت: عربستان و امارات که از سال 2015 با اعمال کنترل شدید بر گذرگاه‌های زمینی، دریایی و فرودگاه‌های یمن و ممانعت از ورود اقلام غذایی و دارویی منادی فاجعه‌ای انسانی برای این کشور بوده‌اند، اکنون با بازگشایی و تشدید فعالیت در گذرگاه‌ها به‌دنبال انتشار کرونا و خلق فاجعه‌ای جدید در یمن هستند.

در حالی عربستان و امارات در ششمین سال تجاوز  و محاصره، فعالیت روزانه و طبیعی در گذرگاه‌ها و فرودگاه‌های یمن را آزاد کرده‌اند که شاهد دستورالعمل‌های سخت‌گیرانه و بسیار محدود کننده‌ای در کشورهای مختلف دنیا از جمله عربستان و امارات در راستای مهار ویروس کرونا هستیم.

اراده عربستان و امارات برای انتشار ویروس کرونا در یمن زمانی واضح‌تر می‌شود که این دو کشور تعداد پروازهای اخیر به فرودگاه عدن را از حداکثر دو پرواز در هفته به 4 و 6 پرواز افزایش داده‌اند، کمترین اقدامات پیشگیرانه و بهداشتی را  در جنوب یمن لحاظ نمی‌کنند، مزدوران آفریقایی مشکوک به کرونا را بدون کنترل بسمت جبهه‌ها و شهرهای مختلف یمن روانه کرده و ماسک‌های آلوده را بر فراز شهرهای حدیده، محویت و صنعا فرو می‌ریزند.

بازی موش و گربه ریاض-ابوظبی با مزدوران یمنی‌شان از یکسو و نقش پررنگ آن‌ها در مصائب پنج سال اخیر مردم یمن از طریق جنگ و محاصره نشان می‌دهد که هیچ ابایی از  انتشار کرونا و شروع تجاوزی جدید در یمن ندارند. این در حالی است که نابودی زیرساخت‌های بهداشتی- درمانی یمن آستانه آسیب‌پذیری آن در برابر شیوع کرونا را افزایش داده و از طرفی بیشتر مردم آن نیز کارگرانی  روزمزد هستند که چاره‌ای جز فعالیت روزانه در اماکن عمومی ندارند.

با وجود همه کمبودها اما از آنجا که انصارالله همه توان خود را برای مقابله با کرونا بسیج کرده و هماهنگی لازم را به‌عمل آورده است به نظر می‌رسد این توطئه سعودی-اماراتی نهایتا بیشترین آسیب را برای مناطق اشغالی جنوب یمن رقم بزند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    0 0
    خدایا کی به داد مردم یمن میرسی؟؟ دلم داره آتیش میگیره ،یعنی هیچ کاری از دست هیچکس ساخته نیست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس