کد خبر 1071563
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳
روحانی نمایه

آن چنان مردم را از درآمد سرشار کنیم که اصلاً به یارانه 45 هزار تومانی نیازی نداشته باشند.» (تبلیغات انتخاباتی 92 و 96)

به گزارش مشرق، محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت:

آرزو اندیشی، خوش گمانی به غرب، وعده های دل فریب و کارنامه منفی، سر فصل کارکرد دولت است. همین رویکر موجب ناکامی های اقتصادی شد. بگذارید تاریخ هفت‌ساله را به سرعت و با بازخوانی برخی اظهارنظرهای پر فراز و نشیب آقای روحانی مرور کنیم:

«اساس سیاست ما، بالا بردن ثروت ملی، رونق تولید و اشتغال و بهبود فضای کسب ‌و کار است... به دنبال این هستیم آن چنان مردم را از درآمد سرشار کنیم که اصلاً به یارانه 45 هزار تومانی نیازی نداشته باشند.» (تبلیغات انتخاباتی 92 و 96)

«همین که ما آمدیم روی کار، قیمت دلار آمد پایین و اقتصاد آرام شد، کار خاصی نکردیم، فقط اعتماد مردم درست شده بود.» (5 تیر97، همایش قوه قضائیه)

«ما علت موفقیت‌مان کجا بود؟ نه با کار و برنامه‌ریزی ما بلکه قبل از برنامه و کار و تلاش ما دیدگاه مردم نسبت به آینده بود که جامعه را در مسیر جدیدی قرار داد. هنوز ما شروع نکرده بودیم. دو ماه دیگر بنا بود دولت را تشکیل دهیم. قیمت دلار پایین افتاد و بازار آرام شد.» (22 مهر 97، دانشگاه تهران)

«مگر ما برجام را آوردیم؛‌ خدا برجام را آورد.» (24 بهمن 1394)

«می‌گویند سیب و گلابی کجاست که می‌خواهیم میل کنیم؟ امروز این باغ که نهال‌های آن تازه غرس ‌شده، آماده باروری است، اما برای به ثمر نشستن صبر لازم است.» (آبان‌ 1395)

«بعد از عید (97) زمانی که قیمت دلار نوسان پیدا کرد، همه اقتصاددانان در جلسه اعلام کردند باید دلار تک‌نرخی و با  ۴۲۰۰ تومان عرضه شود. البته شخصاً موافقت نداشتم، اما از آنجا که همه در جلسه‌ بر آن اجماع کردند، من هم اعلام کردم می‌پذیرم.»

«گزارش دیوان محاسبات راجع به 4/8 میلیارد دلار ارز دولتی [با وجود تایید بانک مرکزی] صد درصد غلط است.»  (27 فروردین 99)

«من روزانه نظرسنجی می‌کنم! در خیابان وقتی با ماشین می‌روم تمام چهره‌های مردم را نگاه می‌کنم که چند نفر لبخند دارند و چند نفر عصبانی هستند.» (3 خرداد 98)

«ارزش پول ملی را نصف کرده‌ایم و هنوز هم شعار می‌دهیم، تورم بالای 30 درصد است، همه ناکارآمدی‌ها را نمی‌توان به پای تحریم نوشت؛ چقدر شرم‌آور است... اعتبار ریال ایرانی را برمی‌گردانیم.» (22 فروردین 92)

«با حذف چهار صفر و تبدیل ریال به تومان، به جای اینکه بگیم هر یورو ۱۷۰ هزار ریاله، می‌گیم ۱۷ تومنه. هم گفتنش راحت‌تره، هم زیباتره.» (۱۷ اردیبهشت ۹۹)

«گفتم نحوه تبلیغات، برنامه‌ریزی و اجرای آن (سهمیه‌بندی و گران کردن بنزین) را خودتان مدیریت کنید. تأکید کردم حتی زمان اجرای آن را به من نگویید و خود من هم، صبح جمعه متوجه اجرای طرح شدم.» (6 آذر 98)

«باید همراه شویم و نمی‌توانیم در برابر قدرت‌های بزرگ، با شعارهایی که گاهی توخالی است، بایستیم.» (10 مرداد 95)

«مذاکره مجدد با آمریکا دیوانگی است» (سال 97) و چند ماه بعد: «مذاکره را به رفراندوم بگذاریم»!

«تا زمانی که جلوی اَبَرقدرت‌ها خودمان را ببازیم، پُررو می‌شوند.» (7 اردیبهشت ۹۹)

«رسیدیم به نقطه‌ای که می‌بینیم در گرفتاری‌ها، نه شرق به داد ما رسید و نه غرب. می‌بینیم که اقتصاد مقاومتی به دردمان خورد.» (۱۴ اردیبهشت ۹۹، ستاد مقابله با کرونا)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • FR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    82 3
    خدایا طاقت تا 1400...حد اقل ازاین حرفها خلاص شویم
    • unknown IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
      4 9
      مگه کی میاد به جاش ؟ بعدیم میاد میندازه تقصیر دولت قبل باز دولت بعدی میاد بازم همین روال . کی اومده و مملکت ما درست شده ؟ کی اومده و ایران ما ایران شده ؟ ایرانی که آرزومونه . . . ایرانی که رهبرمون میخواد . . .
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    67 4
    وای خدا، آدم میخواد سر به بیابون بزاره، آخه چه مرگتون بود به این رای دادین
    • IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
      57 4
      جوگیر شعارهای شیک و قشنگ شدن. از دیوار کشیدن تو خیابانها ترسیدن. ترسیدن رئیسی بیاد جوخه های اعدام خیابانی راه بندازه. ترسیدن که یکوقت نکنه دلار و سکه قیمت هاشون بالا بره. ترسیدن نکنه قیمت ها سرسام آور بالا بره. ترسیدن سیب و گلابی برجام از دست شان برود. مردم رای دادن به روحانی فقط و فقط بخاطر جنگ روانی گسترده ای که ایجاد کردند. از رئیسی یک هیولا در شبکه های مجازی ساختند و در مقابلش یک روحانی شبه روحانی.
    • IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
      6 3
      وقتی گزینه ها محدود باشند به مردم خورده نگیرید روی رجال سیاسی مردم باید شناخت داشته باشن اقای رئیسی را 95 درصد مردم نمیشناختن و انتخاب اقای روحانی بسیار محتمل بود مثلن اگر احمدی نژاد رقیب بود به احتمال زیاد رای میاورد
  • آنتی اصلاح طلب IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    52 5
    اینم نتیجه ی تَکرار اصلاح طلبا. هیچ طنزنگاری به اندازه ی "کلید" نمی تونست مردم رو اینقد بخندونه! اونایی که به این جماعت تهوع آور رای دادن با خودشون جملات متن رو مدام مرور کنن بلکه دیگه دچار اشتباه نشن.
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    50 4
    واقعا خیلی عوضیه این مرد دروغگوی ماهر و بی پروایه
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    47 3
    ای روباه مکار بنفش هزاران افسوس که در این کشور برای خیانت ها و ضربه هایی که در طول این هشت سال زدی دادگاهی تشکیل نخواهد شد اما فکر نکن که بُردی دادگاه عدل الهی در پیش است
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    36 2
    ولی هر چی هست جنسی که مصرف می کنه اصله و مارکدار. عوارض جانبی هم نداره
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    13 21
    ادم مهمتر نیست که هر چی توی تلگرامش مینویسه اینجا چاپ میکنید، بعدش شما چرا از تلگرام که فیلتر استفاده می کنید؟؟؟؟
  • حامد IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    5 0
    جمله قصار علی برکت ا... رو فراموش کردی
    • IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
      7 0
      زنونابین رو یادت رفت.
  • IR ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    9 1
    به امید صبح بدون اصلاحطلبان محمدیاش صلوات
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    11 0
    خدایا از صبر ایوب کمی به ما عنایت کن که تا 1400 دوام بیاوریم و به عقب برگردیم نخواستیم این پیشرفت روزافزون در قیمت ها را. کز اصلاحات و اعتدال ملول گشته و عدالتم ارزوست
  • IR ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    1 0
    خدایا تو را به حق این شبهای عزیز قدر سرنوشت مردم و مملکت مارا به بهترین شکل مقدر فرما و قسمت میدهیم به حق علی بن ابی طالب این فشارها و گرانی ها و بی عدالتی ها و بی خونه بودن ها و مریضی ها و هزاران مشکل دیگر را از سر مردم ما بردار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس