کد خبر 1071438
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
اینفانتینو

خالقان اسپری داوران از فیفا و مدیرانش شکایت کردند و خواستار یک تا سال چهار زندان برای آن‌ها شدند.

به گزارش مشرق، پابلو سیلوا و هاینه آلمانیه، خالقان اسپری‌ای که داوران فوتبال برای نشان دادان فاصله مناسب از آن بهره می‌برند خواهان یک تا چهار سال زندان برای مدیران فیفا از جمله جیانی اینفانتیو شدند چون بدون اجازه از محصول‌شان استفاده شده است. شکایت سیلوا و آلمانیه چهار سال پیش به دادگاه برزیل ارائه شد.

بیشتر بخوانید:

اتهام بزرگ به رئیس فیفا

سیلوا و شریکش از طریق کریستیانو زانین مارتینز (وکیل) خواستار بیش از ۴۰ میلیون دلار از فیفا شدند. سیلوا و آلمانیه اعلام کردند با مدیران پیشین این سازمان یعنی خولیو گروندونا و جوزف بلاتر برای استفاده از اسپری روی ۴۰ میلیون دلار توافق کردند اما پس از رسوایی در فیفا گیت و مرگ رییس آرژانتینی تمام ارتباطشان با این سازمان قطع شده است. آن‌ها اسپری را بدون پرداخت هزینه توافق انجام شده استفاده کردند. پس از شکایت، یک قاضی برزیلی استفاده از اسپری را ممنوع اعلام کرد با این حال فیفا از آن‌ها با نام یک برند دیگر بهره برد. سیلوا در این رابطه اظهار کرد: ما صبور بودیم اما زمانی که متوجه شدیم اسپری‌ها در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه استفاده شدند به شدت عصبانی شدیم. 

بر اساس قانون باید به خاطر هر بازی که از این اسپری‌ها استفاده شده است (از سال ۲۰۱۷) ۱۵۰۰۰ دلار جریمه به خالقانش پرداخت شود. به همین خاطر سیلوا و آلمانیه خواستار بیش از ۱۰۰ میلیون دلار شدند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس