ارتش سوريه.jpg

گروهک های تروریستی عملیات گسترده ای را برای اشغال برخی مناطق در شمال غرب استان حماه انجام دادند اما ارتش سوریه پس از درگیری های سنگین و ۲۶ شهید موفق به دفع حملات شد.

به گزارش مشرق، گروهک های تروریستی مورد حمایت آنکارا پس از دو ماه آتش بس، بار دیگر تجدید قوا کردند و صبح روز یکشنبه (بیست و یکم اردیبهشت ماه) دور جدیدی از حملات را علیه مواضع نیروهای ارتش سوریه ترتیب دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، تروریست های موسوم به حزب الترکستانی، ازبکی و ...» آتش بس را در محور دشت الغاب در شمال غرب استان حماه نقض کردند و حملات را با ارسال خودروهای انتحاری به سمت مواضع نیروهای سوری انجام دادند.

به گفته منابع میدانی، تروریست ها ۲ خودروی انتحاری را به سمت مواضع نیروهای ارتش سوریه در ورودی شهرک «فورو» فرستادند تا راه را برای نفوذ و پیشروی باز کنند که تحرکات آنان به موقع در این محور رصد و با پاسخ قاطع مواجه شدند.

نیروهای سوری با هوشیاری موفق شدند خودروهای انتحاری را قبل از رسیدن به ورودی های شهرک «فورو» شناسایی و هدف قرار دهند؛ تروریست ها خودروهای انتحاری را از محور «الزیاره» به سمت این شهرک به حرکت درآوردند.

آرشیو

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش سوریه در نهایت توانستند حملات عناصر تروریستی را در این محور به طور کامل دفع کنند و تلاش آنان را برای ورود به شهرک «فورو» در شمال غرب استان حماه و نزدیکی مرزهای مشترک با جنوب غرب استان ادلب ناکام بگذارند.

نیروهای سوری همزمان موفق شدند حمله گروهی دیگر از عناصر تروریستی حراس الدین را پس از درگیری های سنگین در حومه روستای «الطنجره» در شمال غرب استان حماه دفع و خنثی کنند و آنان را در این محور عقب برانند.

به گفته منابع میدانی، درگیری های سنگینی نیز در حومه روستای «المناره» در دشت الغاب در شمال غرب استان حماه به وقوع پیوست که نیروهای ارتش سوریه اجازه قدرت نمایی و پیشروی را به تروریست ها ندادند و آنان را در این محور تار و مار کردند.

در ساعات گذشته گروهک های تروریستی با نقض آتش بس و انجام چند حمله ناگهانی تصور کردند که می توانند نیروهای سوری را غافلگیر و در محور شمال غرب استان حماه پیشروی کنند و برخی از مناطق از دست رفته را دوباره اشغال کنند که به نتیجه ای نرسیدند.

براساس اطلاعات به دست آمده، تروریست هایی که عملیات روز یک شنبه را علیه نیروهای سوری در دشت الغاب ترتیب دادند به اتاق عملیات «وحرض المونین» وابسته هستند و در حملات از موشک های گراد و ضد زره (تاو) استفاده کردند.

نیروهای ارتش سوریه که در آماده باش کامل بودند علاوه بر دفع حملات در تمامی محورها، مواضع عناصر تروریستی را در پاسخ به نقض آتش بس با آتش توپخانه در مناطق «کنصفره» و «الموزره» در جنوب استان ادلب هدف قرار دادند.

دهها تن از تروریست ها در جریان درگیری ها در دشت الغاب کشته و زخمی شدند و خسارت های سنگینی به تجهیزات نظامی آنان وارد آمد؛ ۲۶ تن از نیروهای ارتش سوریه در جریان درگیری ها به شهادت رسیدند و شماری نیز زخمی شدند.

به گزارش مشرق، در روزهای گذشته ارتش ترکیه چند گروه از تروریست ها موسوم به ارتش ملی سوریه را از مناطق اشغالی شمال و مناطق مرزی به استان ادلب اعزام کرده است که همین مسئله نشان می دهد تحرکات برای حمله دوباره به نیروهای سوری جریان دارد.

آرشیو

به گفته منابع میدانی، اگر ترکیه و گروهک های تروریستی به روند زیر سوال بردن آتش بس ادامه دهند، نیروهای ارتش سوریه آمادگی دارند که در کمترین زمان ممکن عملیات را برای پاکسازی مناطق اشغالی در جنوب استان ادلب و  شمال غرب حماه آغاز کنند.

از سویی دیگر، همزمان با نقض آتش بس و درگیری ها، گشت زنی مشترک نیروهای ارتش ترکیه و نظامیان روس براساس توافق به دست آمده در بزرگراه M۴ در جریان است و در مقابل برخی گروهک های تروریستی هم تلاش می کنند در این کار اختلال ایجاد کنند و مانع از گشت زنی های مشترک شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 49
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 7
  • تورکیه بزرگ IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    اردوغان بزرگ فاتح خاورمیانه جدید .
    • IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
      54 62
      مرگ بر فاشیست نژاد پرستی و تروریسم. حکومت عثمانیم خیلی این کارها رو کرد اما تجزیه شد. قطعا ترکیه با ادامه تجاوز و دخالت در لیبی یمن تونس مصر سوریه عراق و قفقاز. بلاشک تجزیه میشه و عاقبت تلخی براش رقم میخوره
    • IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
      58 75
      بزودی شما توله گرگ های خاکستری رو قبل از این که موی دماغ بشید ادب خواهیم کرد
    • IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
      34 7
      با عرض معذرت، زارپ.
    • FR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
      37 35
      مغول اگر دیپلم شود باز هم کلاس اول است .
    • IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
      21 18
      بدبخت حقیر، اردوغان جوجه فکولی هم نیست
    • احمد IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
      11 6
      آره راست میگی خردوقان فاتح افکار فاسدی چون توی پلید
    • IR ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
      8 4
      ای نادان
    • IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
      8 4
      تورکیه بزرگ IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳ اگه گاله رو ببندی هیچکی نمیگه لالی قول میدم
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    17 43
    اگر پوتین در روسیه کم بیاره سقوط سوریه حتمی خواهد شد کرونا جغرافیای سیاسی جهان را تغییر خواهد داد
    • ناشناس RO ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
      15 24
      خود پوتین قصد داره بشار اسد رو از حکومت ساقط کنه
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    16 21
    اگر کرونا پوتین و ترامپ را پائین بکشه سقوط سوریه...
    • یک سرباز ایرانی IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
      21 19
      نیست از اول روسیه نگهش داشته بود!! غرب آسیا تا ما نخواییم هیچ تغییری صورت نمی گیره.
    • IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
      7 3
      اجب پس این نخست وزیرهای عراق رو شما انتخاب میکنید؟ توافق صلح با طالبان هم کار شما بود؟ شما اگه کاری ازتون بر میومد جلوی فروپاشی اقتصاد خودتونو میگرفتید
  • Ali US ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    37 6
    اگر کرونا ترامپو امریکارو ضعیف کنه ایران تو سوریه جولان میده دوران پسا کرونا بدجور به نفع ایران خواهد شد هم تو یمن هم عراق و سوریه
  • لرزه خیز IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    11 1
    به همه این متغیر ها زلزله را هم اضافه کنید .
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    20 20
    ترکیه از نظر نظامی با کشورهای عرب منطقه هیچ فرقی نداره و همون سلاحهایی رو داره که عربا دارن و بیشتر از آمریکا خریدن و به همراه عربا تو عراق و سوریه بدجوری شکست خورده . از نظر حمایت از تروریسم هم ترکیه فرقی با این کشورهای عربی نداره از نظر اقتصادی و تحریم هم فوق العاده شکننده است و کافیه یک بانکش بنام بانک خلق یا حالق تحریم بشه تا تمام اقتصاد وابسته به توریسم ترکیه فورا نابود بشه که پارسال در ماجرای حمله ترکیه به کردهای سوریه آمریکا با یه تهدید بانکی ترکیه رو به غلط کردم انداخت ! ولی ایران و محور مقاومت یه چیز دیگه است و هر جا که نیروهای مستشاری ایران که سهله انگشت کوچیک ایران اونجا باشه تموم دنیا جمعه بشن نمیتونن اونو شکست بدن مثل یمن. از نظر تحریم هم دیگه احتیاجی به گفتن نداره و ضد ضربه شدیم ! . ایران و محور مقاومت عین ذوالفقار علی در صدر اسلامه که در هر جنگی پیروز بود و این تو جنگ تحمیلی و شکست داعش تو عراق و سوریه و لبنان هم مشهود بود.
    • بهزاد AM ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
      33 33
      مغز تو هم با مغز یه آمیب هیچ فرقی نداره. ترکیه اگه ارتش اخلاق مدار نداشته باشه به خاک و خون میکشه هر گردنکشی در منطقه رو.
    • IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
      1 5
      بهزاد اخلاق مداری ارتش جنایتکارشون رو در همین چند روز نبرد ادلب دیدیم دست کمی از دوستان داعشیشان نداشتند...همین اسرائیلی که ما تو یک ساعت میتونیم شخمش بزنیم و ان شاءالله این اتفاق به زودی می افتد میتونه به راحتی به ارتش ترکیه ضربات کاری وارد کنه کجای کاری...
    • IR ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
      11 7
      ارتش اخلاق مدار نسل کش غیر نظامیان ... ؟؟
    • بهزاد AM ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
      7 19
      غیر نظامیان که جای خود ارتش ترکیه حتی مراقب پوشش گیاهی و حیوانات محل درگیری هم هست. فقط نجاساتی مثل داعش و پ ک ک و حزب اللهیون رو پاکسازی می کنه.
    • IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
      5 5
      حاج بهزاد واقعا یه تیکه استخوان ارزش انقدر پاچه خواری رو نداره اگه ترک باشی واقعا داری ابرو هرچی ترکه میبری ترک شرف داره ما کنار هم وطنان ترکمون تا ابد هستیم اجازه تجزیه ایران رو نمیدیم بدون که اردوغان به زودی چوب حمایت از شما توله گرگ ها رو میخوره
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    25 19
    مرگ بر بارزانی و اوجالان فرمانده تروریستها ی کرد
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    15 23
    همین دیروز فیلم وحشیگری تون تو سوریه پخش شد تروریست قسدی انوقت پاچه مغولا رو میگیرید دیگ به دیگ میکه روت سیاه
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    15 8
    مشرق چرا خبرهای ناراحت کننده میزاری دیروز شهادت نوزده نفر از دلاورمردان ارتشمون امروز شهادت بیست و شش نفر از ارتش فداکار سوری خدا لعنت کنه این عردوغان ملعون و کثیف رو که با حمایت از ارتش آزاد سوریه(جبهه النصره) نه تنها برای سوریه بلکه برای ایران هم شاخ و دم میکشه و قدرت نمایی میکنه
  • ایران IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    26 19
    ایران هم باید به صورت موثر از ظرفیت 30 میلیون کورد اریایی در ترکیه و 10 میلیون تاجیک در امثال ازبکستان استفاده کنه ، چون همین طور که اردوغان و الهام علی اف از ظرفیت پانترکا در ایران استفاده میکنند ما هم می توانیم از ظرفیت هموطنانمان استفاده کنیم ،
    • ناشناس US ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
      8 4
      تو همش مینویسی سی میلیون کورد اولا بیست میلیون است دوما کورد های ترکیه از ایران و پ ک ک نفرت دارند تاجیکستان هم بیشترین روابط را با ترکیه داره ترکیه چهارمین شریک بزرگ تاجیکستان است تاجیکستانی ها اصلا از ایران خوششان نمی‌آید ایرانی ها رو افراطی می دانند
    • رضا IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
      4 4
      تاجیکها در ازبکستان 200 هزار نفر هستن ولی ازبکها در شمال تاجیکستان 40 درصد جمعیت تاجیکستان رو تشکیل میدن در مورد کردهای ترکیه هم بگم که کلا 12 میلیون هستن که همشون دارن به کردستان جعلی عراق و اقلیمک جعلی بارزانی و خارج مهاجرت میکنن که الان کلا 7 میلیون کرد تو ترکیه هست و اونا هم خودشون رو کرد نمیدونن و فقط کردزبان میدونن اونایی ک خودشون رو از ترکیه نمیدونن به گروهک تروریستی پ.ک.ک ملحق میشن و به اقلیمک بارزانی کوه قندیل پناه میبرن
    • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
      5 4
      اون کردها خودشون طرفدار اسرائیلند و ابدا خودشونو ایرانی نمیدونند ای نژادپرست اگه پژاک خودشو اریایی میدونست دیروز مرزبانان ایرانو نمیکشت
  • ایران IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    17 11
    رویاهای پانترکی توران بزرگ و به دست آوردن اینجا و آنجا دیگر پوسیده است. ترکیه همین حالا توان خود را در جنگ داخلی با کردهای چپگرا، و تنش‌های مستمر با سوریه، قبرس، یونان و اخیرا لیبی و عربستان از دست داده است. تغییرات جمعیتی کردها در ترکیه به صورتی است که اگر به دنبال صلح نروند همین ترکیه امروزی هم چند ده سال بعد وجود نخواهد داشت. کسانی مثل اردوغان در اوایل سلطنتش و اوزال عاشق چشم و آبروی کردها نبودند که به طرف صلح رفتند. بلکه به این واقعیت آگاه بودند که بدون پایان درگیریها ترکیه به جایگاه مورد نظرشان نمی‌رسد. اردوغان البته بعدا ماندن در قدرت را به صلح ترجیح داد. اگر ترکیه را بخواهیم کشوری در نظر بگیریم که بخواهد رویاهای پانترکی را درباره الحاق سرزمین‌های مختلف دنبال کند، می‌بینیم که حتی با اشغال یک نوار کوچک در کردستان سوریه چنان موج افکار عمومی در مقابل شان ایجاد می‌شود که دیگر فکر این کارها را نکنند. آذربایجان هم حتی از پس گرفتن قره باغ ناتوان است و کشورهایی آسیای میانه هم می‌دانند درصورت زیاده روی و ایجاد تنش روسیه لحظه ای در الحاق آنها مانند کریمه درنگ نخواهد کرد و ترجیح می‌دهند زیر چتر روسیه باشند و ترکیه را در حد یک نشست سالیانه قبول داشته باشند. میثاق ترکها توهمی بیش نیست و البته همان ترکها هموطنان شیعه آذری ما را به خاطر مذهبشان لازم باشد به گروه های تکفیری مورد حمایتشان در سوریه و لیبی خواهند فروخت. اگر همین ها که سینه چاک می‌دهند برای ترکیه و اصلا کاری به مقاله و حرف آن ندارند بروند و با این گروه ها در استانبول و آنکارا دیدار کنند و نتیجه اش را ببینند!
    • IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
      49 15
      جدیدا گروه پانترکی در ترکیه لشکر سایبری هم اضافه کرده و در اینستاگرامشون اذربایجان رو با پرچم ترکیه یکی کردن ولی ما اذری ها اصلا اجازه چنین کاری نمیدیم که البته کل مردم ایران اجازه نمیدن
    • IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
      5 3
      اینها همه گیریم درست با فحاشی. مشرق و پانترکها به اریاییها و تاریخ باستان ایران چه کنیم .. کسی علیه ایرانیت چیزی مینویسد انگار که مشرق به وجد میاید .. در واقع هنوز خیلیها متوجه نشدهاند با سرکوب و.انکار تاریخ شکوهمند باستان ایران حزب الهی پرورش نمییابد بلکه بوزگورد گرگ پرست توتم پرست تورکیه پرست پرورش داده میشود
    • ناشناس IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
      4 3
      تاریخ جعلی کوروش صغیر و نژاد آریایی وحشی ساخته یهودی ها است
  • علی خدایی IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    17 6
    این حزب بعثی ترکیه یعنی AKP عردوغان خیلی شده دیگه با خباثت های که نسبت به کشور و دولت قانونی سوریه که از سال 2011 تا کنون میکنه واقعا شرم آور است اولا ضعیف کشی میکند مثل عربستان وهابی دوما با ترفند های که از تروریستها حمایت میکند همه جوره در صدد اشغال خاک سوریه مثل گذشته ها توسط تروریست های مورد حمایتش است تنها راه هم دفع تروریستها و هم درست و حسابی گوشمالی دادن به عردوغان و رزیم بعثی AKP عردوغان اینه که با مجهز کردن به سیستم های قوی و پیشرفته ارتش سوریه و رزمندگان محور مقاومت که AKP عردوغان را به چالش بکشانند و مطمعننا پا به فرار خواهند گذاشت
  • رها DE ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    6 13
    کی میگه سی میلیون کورد در ترکیه هست 2 سال ترکیه بودم روی هم 7 میلیون نمیشوند دخترای کرد که کلا استانبولی حرف می زنند و ترک شدند . فقط تو روستاها بزرگترها کردی حرف می زنند . ترکیه با آوردن ترکهای اویغور و افغانستان مناطق کرد را ترک کرده تا سی سال دیگه اثری از کرد نیست . اگر دقت کنید ترکیه در داخل هیچ مساله ای با کرد نداره فقط تو عراق و سوریه با کردها درگیره . ضمنا کردای ایران اصلا از طرف کردای ترکیه مورد توجه نیستند چون اونها خودشان را اروپایی می دانند . پس کردای ایران بی خیال کردای سایر کشورها بشند ...... ضمنا ترکیه نبود الان اقلیم های متعدد داشتیم
    • IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
      7 5
      خیلی روت تاثیر کرده سی ملیون کورد تو ترکیه ؟؟؟ چند تا کامنت میذاری بوزقوزراخ؟؟
  • محمد IR ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    5 6
    اردوغان ننگ بر تو
  • پویا نوری IR ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    1 3
    البته بعید میدونم که تو طرفدار ترکیه باشی ، تو هم از مزدوران اجیر شده اسرائیل انگلیس و آمریکا هستی برای ایجاد تفرقه و حکومت کردن آنگلوساکسونها ، ولی کور خواندید ، نه کشورهای منطقه اینقدر ضعیف هستند که حرومزاده هایی امثال تو بتوانند با این حرفهای صد من یه غاز راه به جایی ببرند نه استعمارگران توانایی این کار را دارند پس گمشو ، سگ کثیف
  • پویا نوری IR ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    3 4
    گاماس گاماس ، باید کم کم شمال سوریه را از لوس وجود تروریستها پاک کرد ، ابتدا باید آنها را تحریک به حمله کرد بعد از مدتی از زمین و هوا مثل کفتار همه را فرستاد جهنم بعد هم نوبت شرق فرات و بعد هم نوبت تنف ، کم کم ایران در اجرای نقشه هایش با جبهه مقاومت عجله ای ندارد
  • مهرناز IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    2 5
    متاسفانه حمایت مردم از اردوغان " مسیر تفکر اورا عوض کرد" اورا متوهم وکشورگشائی را پیش روی او قرارداد " اردوغان مانند بن سلمان بد جور در دام امریکا قرار گرفت " تا ترکیه مانند عربستان تضعیف شود.
    • متفکر IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
      0 1
      اردوغان کشور گشا نیست. دلاله و با این مسخره بازیها داره سوژه دلالی برای خودش درست می کنه تا هم از توبره بخوره هم از آخر.
  • آذری ایرانی IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    3 14
    قابل ذکر هستش که به شما بگم . کسانی که هموطن های خود را با سگانی همچون مغول هاو پانترک های بی همه چی همنام میدانند با نژاد پرست های ترکیه هیچ فرقی ندارند و اگه وقتش برسه تمام اقوام غیر فارس رو قتل عام میکنن همون کاری اردوغان با کرد ها میکنه. در ضمن این تحولات زمینه ساز ظهور حضرت مهدی (عج) هستش به امید ظهور هرچه زود تر آقا .
  • احمد IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    2 3
    جون مادرت یک نگاهی به نقشه سوریه توی 4 سال قبل بندازو حالا رو ببین تا ببینی که دماغ اردوغان و داعش اردوغانی و ارتش ازاد اردوغانی چطور به خاک مالیده شد اگر کردها گول امریک رو نخورده بودن اون دو وجب خاک توی شمال سوریه هم الان سبز بود ترکیه اب به جوی اروپا و امریکا میریزد مثل زمان صفویه که بعدها انقدر ضعیف شد که خائنی مثل اتاتورک پایتخت کشورش را دو دستی تقدیم صلیبیون کرد تا فرمانده اونا با لگد به روی قبر سلطان عثمانی بزند و روی قبرش تف بیندازد حالا دوباره ببین وضع ترکیه اردوغانی را.
    • بهزاد AM ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
      34 8
      اردوغان با کمیسیون تدوین قانون اساسی یه کلاه گشاد گذاشته سرتون هنوز داغید نمی فهمید چه بلایی سرتون اومده! دلیل تضعیف عثمانی گسترش تفکرات محمد غزالی از زمان سلجوقیان بود که گسترش علم در عثمانی رو متوقف کرد. خلیفه خائن عثمانی پیمان سور رو امضا کرد ولی آتاترک مانند یک قهرمان آناتولی رو از حلقوم ارتشهای ابلیس بیرون کشید. الان هم ترکیه مثل یک ققنوس از خاکسترهای عثمانی در حال احیاست. به حول و قوه الهی گردن گردنکشان را خواهد شکست و با تشکیل کنفدراسیون توران عدالت ترکانه در سراسر گیتی گسترده خواهد شد.
    • IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
      1 1
      اشتباه میزنی داداچ زمین کلا ارث عثمانی بوده مااز فضاا اومدیم
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    3 8
    توهمات استعماری و کثیف پان ترکیستی نباید باعث بشه ما آذریهارو با ترکان عثمانی مقایسه کنین ! ما کجا اونا کجا ؟! ما آذریها از آریائیهای اصیل ایرانی هستیم ولی عثمانیها نژاد مغولی دارند که منظور نژاد پرستی نیست منظور این است که هر قومی آداب و رسوم و احترام خودش را دارد ولی لطفا هیچ کس آذریها را با عثمانیها مقایسه نکند موسی به دین خود عیسی به دین خود.
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    1 4
    دعای مرزداران را فراموش نکنیم بعد از نمازها. دعای ۲۷ صحیفه سجادیه.صوت با جستجو در اینترنت در دسترس . همزمان با گوش دادن می توان زمزمه کرد .
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    0 2
    صد افسوس از کوران به ظاهر بینا !!!اخه کسی هست که پس ازاین همه سال ندونه کی خیال خام عثمانی مرده را دررویاهایش زنده میکرد وتوهم داشت !؟ چه کسی دراوارگی مردم سوریه وویرانی سوریه همدست جنایت کاران بود ؟ چه کسی مرز را وتمام امکاناتش رابرای تروریستها پیش کش کرد وچه کسی هم اکنون ازتروریستهای جنایتکار نامشروع وبی اصل ونصب حمایت میکنه ؟ مثل اینکه بعضیا نه کورمادرزادی هستند بلکه از همان همکیشان و هم خونان جنایتکاران هستند که نه میفهمن ونخواهند فهمید وخدا خودش حسابشونو خواهد رسید
  • مراد US ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    1 0
    من نمی دونم چرا این همه کشور از جمله عربها و ایران و روسیه و امریکا و اروپا در سوریه دخالت می کنند ولی به ترکیه که مرز زیادی با سوریه و عراق داره و مشکلات تجزیه طلب های کرد نشین رو داره می گند تو بی خیال شو ...عزیزم اونجا نفت و گاز هست چیزی که برای ایران و عربها مفت و قدرش رو نمی دونن برای ترکها یه گنج .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس