کد خبر 1071323
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۸
بوریس جانسون نمایه

نخست وزیر انگلیس روز یکشنبه از کاهش تدریجی محدودیت های اعمالی در این کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر داد ولی گفت که اقدامات قرنطینه عمومی در انگلیس رفع نخواهد شد.

به گزارش مشرق به نقل از روسیا الیوم، نخست وزیر انگلیس روز یکشنبه از کاهش تدریجی محدودیت های اعمالی درباره کرونا خبر داد.

«بوریس جانسون» در سخنانی گفت که در حال حاضر اقدامات قرنطینه عمومی در این کشور رفع نخواهد شد اما در عین حال به طرح هایی برای کاهش تدریجی برخی تدابیر در این خصوص اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

پاسخ انگلیس به کرونا از اسپانیا و ایتالیا ضعیف‌تر است

جانسون افزود: اقداماتی که دولت انجام داد مانع وقوع فاجعه در کشور شد که می توانست طبق یک سناریو به حدود نیم میلیون کشته برسد.

نخست وزیر انگلیس همچنین ضمن درخواست از شهروندان این کشور برای احتیاط و هوشیاری، گفت که اجازه دادن به اوج گیری جدید کرونا در این کشور جنون آمیز خواهد بود.

وی افزود: پایان قرنطینه عمومی طی این هفته زمان مناسبی نیست و بجای آن گام های دقیق اولیه برای اصلاح تدابیرمان را اتخاذ می کنیم. از روز دوشنبه افرادی که قادر به کار در منزل نیستند می توانند به محل کار خود بروند. همچنین از چهارشنبه به افراد اجازه داده خواهد شد تا زمان که به توصیه های فاصله گذاری اجتماعی توجه می کنند بدون محدودیت زمان در هوای باز حضور یابند.

جانسون گفت: می توان در پارک محلی آفتاب گرفت و به دیگر مسیرها رانندگی کرد و تنها با افراد خانواده ورزش کرد.

نخست وزیر انگلیس افزود که دولت این کشور طرح هشدار جدیدی را در پنج درجه تدوین کرده است که میزان خطرناک بودن اوضاع را نشان می دهد.

وی درجه اول را عدم وجود ویروس و درجه پنج را سطح خطرناک بیماری عنوان کرد و گفت که انگلیس هم اکنون در درجه چهارم قرار دارد اما می تواند حرکت به سمت درجه سوم را آغاز کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس