کد خبر 1071261
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۳
رضا رحمانی

در شرایطی که بازار خودرو به دلیل بازگشت شورای رقابت به قیمت گذاری و تاکید مسئولان بر لزوم برخورد با سوداگران بازار با ریزش قیمت‌ها روبرو شده، وزیر صنعت به سازمان‌ حمایت، شورای رقابت و ستاد تنظیم بازار

به گزارش مشرق، رضا رحمانی در حاشیه جلسه بررسی وضعیت بازار که با حضور جمعی از صاحبنظران، دانشگاهیان و انجمن های مرتبط که در وزارت صنعت برگزار شد، اظهار داشت: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مکلف است در روش های کنترل و نظارت خود بر بازار خودرو تجدید نظر کند و در سریعترین زمان ممکن و برای فروکش کردن تلاطم به وجود آمده در این بازار، اقدامات مقتضی را انجام و نتایج را به مردم گزارش کند.

بیشتر بخوانید:

پراید ۶۷ میلیونی هم خریدار ندارد+جدول

اولویت «جهش تولید» با کدام صنعت است؟

وی اضافه کرد: شورای رقابت نیز باید تا فردا، طبق دستورالعمل های خود نسبت به تعیین قیمت خودرو اقدام و نتیجه را به ستاد تنظیم بازار کشور جهت تصویب نهایی ارائه کند.

رحمانی تاکید کرد: در همین راستا ستاد تنظیم بازار نیز ضرورت دارد در اسرع وقت نسبت به تصویب نهایی تصمیمات اعلامی شورای رقابت با اولویت تامین حداکثری حقوق مردم اقدام و اطلاع رسانی نماید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تاکیدات انجام شده به مدیران خودروسازی کشور در جلسه روز گذشته خود با آنها، تصریح کرد: خودروسازان تکلیف دارند در نحوه ثبت نام متقاضیان، اصلاحات لازم را اعمال کنند و در این خصوص شفاف سازی کنند.

رحمانی گفت: هر یک از این اقدامات باید تا ۲۴ ساعت آینده به گونه ای برنامه ریزی و عملیاتی شوند تا بازار به نحو مطلوبی مدیریت شود و مصرف کنندگان واقعی خودرو بتوانند به سهولت دسترسی به خودرو داشته باشند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت طی دیروز و امروز در جلسات متعدد و مستمر، با حضور صاحب نظران، انجمن ها، تشکل های تخصصی و مسئولان مرتبط با صنعت خودرو، مسائل و اتفاقات روزهای اخیر بازار خودرو را مورد بررسی دقیق قرار داده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • وطن IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    1 0
    قيمت صعودي خودرو را مي توان حاصل انحصار طلبي و حمايت بي قيد و شرط دولت از صنعت خودرو و مافياي دولتي خودرو دانست و لاغير . كه نماينده تام الااختيار صنعت خودرو در وزارت صمت شخص وزير رحماني مي باشد .
  • سعید US ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    1 0
    سال ۹۶ خودرو ساندرو ثبت نام کردم تاحالا سایپا هزاران خودرو به مردم ودلالا فروخته تا ما حقمان رامیخواهیم خودرا با همکاری تعزیرات وسازمان حمایت و وزارت صمت پشت تحریم تحریمها قایم میکند یکی تواین مملکت نیست بگه دارو مشابه داره خودرو نداره مگه نمیشه طلب مشتری رو حساب کرد هربارهم که طرح جایگزین میزاره طوری طراحی میکنه که مشتری تا خرخره ضرر کنه وبجای ساندرو پراید پیشنهاد میده جناب رحمانی وزیر محترم التیماتم لازم نیست تنها حمایت از مشتری ورعایت حق او و خانه نشین کردن دلالان سازمان حمایت کفایت میکند.
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    1 0
    آقای وزیر ترا به صاحب این ماه عزیز قسم میدم که بخشنامه ایی تنظیم کنید که دلالان ماشین که پارکینگ ها را پر ماشین احتکار کرده اند ،بفروشند تا پارکینگ ساختمانها خالی بشه.هر همسایه ایی که می بینی ،دو سه تا ماشین خریده و احتکار کرده در پارکینگ 12 متری،و ما هر روز جنگ و درگیری داریم که چطور از لابلای این همه ماشین عبور کنیم.همه جا پر از ماشین احتکاری بوده و از طرف دیگه ماشین برای خرید در بازار نیست.آخه شما سلطان سکه را اعدام کردید ولی چطور سلاطین خودرو را آزاد گذاشتید؟در صورتی که سکه برای همه ی مردم ضروری نیست ولی خودرو برای همه مورد نیاز هست و از جمله مسکن .همسایه ما که از رانت اطلاعاتی خود استفاده کرد و چند تا ماشین خرید و احتکار کرد و الان ملیاردر شد ولی بنده 30 سال در این مملکت کار می کنم و محتاج نام شب خود هستم.چراچرا چرا باید در یک کشور اسلامی اینطوری باشد؟ با این اوضاع چطور به آینده امیدوار بشیم؟؟؟؟؟؟
  • رضا IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    0 0
    متاسفم براى اين وزير دروغگو !
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    0 0
    حرف پیشکی لایق شیشکی
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    0 0
    اي بابا اين اقا وزير دلالاست....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس