کد خبر 1071260
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۵
مجلس سنای ایالات متحده آمریکا

حزب جمهوری‌خواه آمریکا در میان نگرانی بابت شیوه مدیریت ترامپ در مواجهه با بیماری کرونا دلواپس از دست دادن کرسی‌های خود در مجلس سنا است.

به گزارش مشرق، جمهوری‌خواهان در آمریکا به‌طور فزاینده‌ای نگران این موضوع هستند که در پاییز امسال، اختیار خود بر مجلس سنا را به دلیل وضعیت اقتصادی پیش‌آمده در آمریکا و شیوه بحث‌برانگیز مدیریت ترامپ در مقابله با شیوع ویروس کرونا و افزایش شور و اشتیاق رأ‌ی‌دهندگان دموکرات از دست بدهند.

به نوشته روزنامه «واشنگتن پست»، در هفته‌های اخیر، سناتورهای جمهوری‌خواه مجبور بوده‌اند به دلیل تمایل رأی‌دهندگان آمریکایی به سمت دموکرات‌ها، نمایش‌های سیاسی سختی را از خود نشان دهند. جمهوری‌خواهان اخیراً از واکنش خود نسبت به ویروس کرونا تعریف کرده‌اند و خود را از رئیس‌جمهوری که نحوه مدیریت وی زیر ذره‌بین است، جدا نکرده‌اند؛ رئیس‌جمهوری که در میان رأی‌دهندگان جمهوری‌خواه نفوذ زیادی دارد.

بیشتر بخوانید:

درسته ماسک ندارید، اما تا دلت بخواد وقاحت دارید!

این روزنامه آمریکایی در ادامه نوشت، جمهوری‌خواهان در رقابت‌های انتخاباتی مهم هشیار هستند و بر «سوزان کالینز»، سناتور ایالت مین و «تام تیلیس»، سناتور ایالت کارولینای شمالی در این خصوص حساب باز کرده‌اند. زیرا از طریق این دو سناتور در حال پیش بردن تبلیغات انتخاباتی خود هستند.

واشنگتن پست در این گزارش نوشت، استراتژیست‌های آمریکایی بر این باور هستند که نامزدهای جمهوری‌خواه به محض اینکه آمریکا به حالت عادی خود بازگردد و مبارزات انتخاباتی نیز ادامه پیدا کنند، بازی را به دست خود خواهند گرفت. نامزدهای دموکرات مجلس سنا نیز می‌توانند در رقابت‌های انتخاباتی خود از نبود نظارت و توجه معطوف شده مردم آمریکا به سمت بیماری کرونا بهره ببرند.

واشنگتن پست، بازگشت آمریکا به حالت عادی قبل از کرونا را با توجه به افزایش روزافزون مرگ و میر ناشی از این ویروس و وضعیت اقتصادی نابسامان در این کشور، پیش از انتخابات ۲۰۲۰  را دور از انتظار دانست و نوشت، این مسئله بدین معنی است که نحوه مدیریت رئیس‌جمهور آمریکا در مقابله با ویروس کرونا می‌تواند یک عامل تعیین کننده نه تنها برای انتخاب مجدد وی بلکه برای توانایی جمهوری‌خواهان در کنترل و به دست گرفتن اکثریت مجلس سنا باشد. به عبارت دیگر همانگونه که ترامپ فعالیت خود را پیش می‌برد، اکثریت سنا نیز همان‌گونه پیش خواهد رفت.

جمهوری‌خواهان هم‌اکنون ۵۳ کرسی سنا را در اختیار دارند. استراتژیست‌های هر دو حزب گفته‌اند که مبارزات اصلی جمهوری‌خواهان در ایالت‌های کارولینای شمالی، آریزونا، کلرادو، مین و آیووا خواهد بود. جمهوری‌خواهان حداقل بر گرفتن یک کرسی از دموکرات‌ها حساب باز کرده‌اند.

ببینید:

فیلم/ باز هم ترامپ به چالش کشیده شد

به نوشته روزنامه واشنگتن پست، اگر حزب جمهوری‌خواه مجبور شود در محیط سیاسی دشوار کنونی در آمریکا، دردهای اقتصادی این کشور که بر اثر شیوع ویروس کرونا به وجود آمده را در سراسر این کشور گسترش دهد، موج دوم رقابت‌ها برای کسب کرسی‌های سنا مشکل بزرگ‌تری را برای جمهوری‌خواهان به وجود می‌آورد.

با وجود اینکه آمار ایالت جورجیا نشان می‌دهد که مردم این ایالت به سمت دموکرات‌ها سوق پیدا کرده‌اند، اما هر دو حزب می‌توانند در این ایالت رأی بیاورند.

در ادامه این گزارش آمده است، دموکرات‌ها از دو تحول اساسی بهره می‌برند، اول ظهور «جو بایدن» به عنوان یک نامزد بالقوه دموکرات‌ها و دوم ظهور این حقیقت که مردم آمریکا بر این باور هستند که ترامپ عملکرد خوبی در مدیریت بیماری کرونا نداشته است.

دموکرات‌ها همچنین به سناتورهای جمهوری‌خواه به دلیل مخالفت شدید آنان با قانون مراقبت مقرون‌به‌صرفه حمله کرده‌اند. اما از طرف دیگر، سناتورهای جمهوری‌خواه در تلاشند از قدرت حضور خود در دولت بهره ببرند و ادعا کنند که در دوران کرونا برای رأی دهندگان، عملکرد مؤثری داشته‌اند.

«میچ‌ مک‌کانل» رهبر حزب اکثریت سنا، که برای انتخابات ۲۰۲۰ در نوامبر آماده می‌شود، هفته گذشته در یک تبلیغ انتخاباتی نشان داد که یک رأی‌دهنده آمریکایی از قانون حمایتی کارگران بهره برده است. وی حتی تبلیغ دیگری را نیز هفته گذشته در معرض نمایش گذاشت که تلاش‌های سوزان کالینز برای تأمین تجهیزات محافظت شخصی برای ایالت مین را نشان می‌داد. «کری گاردنر»، یک سناتور جمهوری‌خواه دیگر از ایالات کلرادو نیز برای تبلیغات نشان داده که تأمین ۱۰۰ هزار ماسک را برای ایالت خود را تضمین کرده است.

این روزنامه آمریکایی در پایان نوشت، برخی از نامزدهایی که منصبی در دولت آمریکا ندارند، به خصوص نامزدهای دموکرات، در مبارزات انتخاباتی خود تلاش کرده‌اند که از اخبار مربوط به بیماری کرونا بهره ببرند. اما برخی جمهوری‌خواهان بر این باور هستند که اقتصاد در حال فروپاشی آمریکا سرنوشت سناتورهایی که در حال حاضر تصدی سنا را در اختیار دارند، در نوامبر تعیین خواهد کرد.

اقتصاد آمریکا تا روز جمعه هفته گذشته، ۱۴.۷ درصد بیکاری را گزارش داده است، که این آمار تنها مربوط به ماه آوریل در این کشور است.

برخی از جمهوری‌خواهان حاضر در سنا نیز، بر لزوم بازگشایی اقتصاد و دیگر فعالیت‌های اقتصادی را در آمریکا تأکید کرده‌اند و نسبت به تأثیرات بلندمدت این تعطیلی‌ها بر کشور آمریکا هشدار داده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس