علیرضا حقیقی

حقیقی با دفاع از پرسپولیس مدعی است که مدیران کنونی بدون توجه به شرایط تنها به دنبال منافع خود به دنبال صحبت درباره آینده لیگ برتر هستند.

به گزارش مشرق، علیرضا حقیقی در بازگشت به فوتبال ایران توانسته نمایش قابل قبولی از خود در نساجی به جا بگذارد و خیلی زود جایش را در دل هواداران تیفوسی این تیم باز کرده است. او که مدتی پیش دفاعی جانانه از کارلوس کی‌روش داشت، اکنون به دلایل این موضوع اشاره می‌کند و مدعی است ساختار فوتبال ایران با این مربی پرتغالی پیشرفت قابل توجهی داشته است. او درباره شرایط این روزها، بحث تعطیلی فوتبال و همچنین موضوع قهرمانی پرسپولیس به صحبت پرداخت که در ادامه می‌خوانید.

تعطیلی مسابقات با شیوع کرونا

به هر حال شرایط عجیب است و هیچ فوتبالیستی در دنیا چنین وضعیتی را تجربه نکرده بود. مساله ای است که باید همه با آن کنار بیاییم چون در سطح دنیاست و تنها به کشور و فوتبال ما مربوط نمی‌شود. تجربه خیلی بدی بود و هست و امیدوارم که هر چه زودتر این ویروس تمام شود تا بتوانیم مانند گذشته فوتبال بازی کنیم. 

در تعطیلی مسابقات چطور تمرین می‌کنی؟

من هم مجبورم که تمرینات اختصاصی انجام بدهم. ما یکسری تمهیدات دیده‌ایم که می‌توان بدن را در فرم آماده نگه داشت. با هاروت آبراهامیان، مربی دروازه‌بانان نساجی تمرینات خوبی داریم و امیدواریم که هر چه زودتر کرونا تمام شود تا لیگ را استارت بزنیم.

چقدر امیدواری که لیگ برگزار شود؟

باید نظر همه را دید. متاسفانه یکسری از تیم‌های ما در حال سقوط بودند که طبیعتا دوست دارند لیگ تعطیل شود. بعضی‌ها هم هیچ اتفاقی برای آنها نمی‌افتد و در میانه جدول هستند که اگر بازی نکنند مشکلی برایشان پیش نمی‌آید چون هزینه کمتری خواهند داشت. به نظرم اگر فوتبال اروپا را نگاه کنیم می‌بینیم که اکثرا آنها مانند بارسلونا تمریناتشان را آغاز کرده‌اند و همینطور تیم‌های آلمانی و انگلیسی که تمرین می‌کنند؛ در آسیا هم کره جنوبی مسابقات را این هفته شروع کرده است و چین هم در نظر دارد که شروع کند. ما که همیشه علاقه داریم الگوبرداری کنیم و از اروپایی‌ها الگو داشته باشیم پس الان زمان این کار است.

من اصراری به برگزار شدن یا نشدن مسابقات ندارم چون من یک بازیکن هستم اما متاسفانه برخی از مربیان و مدیران ما از روی شکم سیری می‌گویند که مسابقات تعطیل شود و به سراغ فصل بعدی برویم؛ پس تکلیف تیم‌های لیگ یکی چه می‌شود؟ تکلیف تیم‌ قهرمان چه می‌شود؟ همینطور تیم‌هایی که می‌توانند سهمیه بگیرند، چه می‌شود؟ متاسفانه ما همچنان تفکرمان آماتور است و درست است که سلامت جان یک انسان از جام گرفتن و فوتبال مهمتر است اما اگر چنین حرفی میزنم روی صحبتم با مدیرانی است که هر دقیقه مصاحبه می‌کنند که با شروع مسابقات مخالف هستند. باید بگذارند که مسئولان به صورت رسمی تکلیف را مشخص کنند همانطور که در آلمان خانم آنگلا مرکل تکلیف بوندسلیگا را مشخص کرد. در آنجا نه مربی و نه بازیکنی صحبت نکردند اما اینجا هر کسی یک تریبونی برای خود دارد تا بخواهند صحبت کنند و نظر بدهند.

بیشتر بخوانید:

اوساگونا برای پرسپولیس زمان تعیین کرد

اگر لیگ نیمه تمام باقی بماند پرسپولیس باید قهرمان شود؟

شاید همه بگویند چون پرسپولیسی هستم چنین چیزی می‌گویم. مشخص است اگر بخواهند لیگ ناتمام بماند پرسپولیس باید قهرمان شود. اختلاف 10 امتیازی با تیم دوم جدول دارد و به سقف جدول چسبیده است. اگر بخواهند لیگ ناتمام بماند باید تیم‌ قهرمان و تیم‌هایی که سقوط می‌کنند مشخص شود همانند کاری که فرانسه کرد. به نظرم ما همه خدا را می‌خواهیم و هم خرما را! جواب این سوال مشخص است دیگر؛ پرسپولیس اختلاف امتیازی زیادی با تیم دوم جدول دارد و باید قهرمان شود؛ این کاملا واضح است و ربطی به ریاضیات و مسئله فیثاغورث ندارد.

چون پرسپولیسی هستی شاید چنین چیزی بگویی.

بحث اینکه پرسپولیسی هستم نیست. اگر می‌گوییم لیگ تمام شود، باید قهرمان مشخص شود؛ مانند فرانسه. مگر غیر از این است؟ به غیر از معرفی قهرمان هم دو تیم سقوط کردند؛ یکی از آن تیم‌ها هم تیم آمیان بود، تیم سامان قدوس. ما می‌خواهیم لیگ تعطیل شود و هزینه‌ها هم کسر شود اما نه تیمی قهرمان شود، نه سقوط کند و نه صعود! اینطور نمی‌شود و جور در نمی‌آید. یا لیگ باید برگزار شود و یا اینکه قهرمان را به هر حال مشخص کنند و بازی‌ها تمام شود. من صرفا نظر شخصی خودم را می‌گویم و این تصمیم به مراجع بالاتر نیاز دارد.

نساجی انتخاب خوبی بود؟

به هر حال تصمیمی بود که در آن زمان گرفتم و می‌خواستم در کوران مسابقات باشم که کرونا آمد. من همیشه گفته‌ام و همه می‌دانند که از انتخابم فوق العاده راضی هستم و من برای تیم پرسپولیسی بازی می‌کردم که میلیون‌ها هوادار داشت و در نساجی هم همین است و در مقیاس کوچکتر هواداران فوق العاده‌ای دارد. تکرار می‌کنم که علاقه دارم لیگ دوباره ادامه پیدا کند تا بتوانیم در آخر با هم باشیم و کنار هم لذت ببریم.

آینده تو در نساجی چطور خواهد بود؟

در این وضعیت کرونا که نمی‌توان صحبتی کرد. من تا پایان فصل با تیم خوب نساجی قرارداد دارم. باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد و اگر خدا بخواهد در زمانی که باید تصمیم گیری خواهم کرد. من اینجا هم در کنار هواداران و جوی که وجود داشت لذت بردم. حمایت آنها واقعا فوق العاده است و طبیعی است که هرکس اینجا بازی می‌کند حس خوبی دارد. چه باشم و چه نباشم آنها گوشه‌ای از قلب مرا به تسخیر خودشان درآورده‌اند و بهترین آرزوهایم را برای آنها خواهم داشت. الان هم در صورت شروع دوباره مسابقات تمام تلاشم را خواهم کرد تا در بازی‌های باقیمانده به بهترین شکل به نتیجه لازم دست پیدا کنیم و حمایتی که از ما داشته‌اند را جبران کنیم.

شایعات می‌گویند که دوباره پرسپولیسی می‌شوی.

من همیشه گفتم و بی اغراق گفته‌ام که من پسر پرسپولیسم و این باشگاه خانه من است. من جزو بازیکنانی هم نبودم که ذاتا استقلالی باشم و قرارداد امضا کنم و بگویم که یک پولی می‌گیریم و بعد از چند بازی اگر بیشتر پیشنهاد شد به تیم دیگر بروم! من واقعا اینطور نبودم و خود هواداران بهترین قاضی هستند. در حال حاضر نمی‌توانم درخصوص بازگشت به پرسپولیس صحبت کنم چون من همچنان تحت قرارداد با باشگاه محترم نساجی هستم. پرسپولیس باشگاه بزرگی است و قطعا هر کسی دوست دارد تجربه پوشیدن پیراهن این تیم را نصیب خود کند. خدا خیلی دوستم داشت و واقعا نمی‌دانم چطور باید قدردان آن باشم که در دو مرحله این سعادت نصیب من شد. همانطور که گفتم پرسپولیس اینقدر بزرگ است که بعضی‌ها که حتی استقلالی بودند هم آمدند و افتخار پوشیدن پیراهن آن نصیب‌شان شد.

چند وقت پیش صحبتی کردی و به حمایت دوباره از کی‌روش پرداختی. چرا هنوز به کی روش علاقه داری؟

صادقانه می‌گویم. کارلوس کی روش چند بازیکن به فوتبال ایران معرفی کرد؟ چه کسی مانند او نسل خوبی را به فوتبال ما معرفی کرد؟ چه کسی مانند او تیم ملی را با پوست اندازی رو به رو کرد؛ تیمی که در آن مافیا وجود داشت و خیلی‌ها با زد و بند به تیم ملی می‌‌آمدند! واقعا چه کسی مثل او چه در داخل و خارج از زمین مثل او نظم به تیم ملی داد؟ چه کسی باعث شد که بازیکن ایرانی به فوتبال خارج منتقل شود؟ روزهای اولی که کی روش به فوتبال ایران آمد من و جواد نکونام فقط لژیونر بودیم. وقتی که او رفت در حال حاضر ما چند لژیونر داریم؟ اگر هر سرمربی در 2014 بود با آن سیستم‌های بازی، نمی‌خواهم به مربیان دیگری بی احترامی کنم، مطمئن باشید ما چندین گل از نیجریه می‌خوردیم چه برسد به آرژانتین که جایگاه جدایی دارد. در 2018 هم همینطور. خیلی‌ها می‌گویند که او پول گرفته است، خب نوش جانش که پول گرفته است. 

روزی که کارلوس کی روش آمد ما چند زمین تمرین داشتیم؟ ما چند ساختمان مانند پک داشتیم؟ چند دفتر برای پزشکان و اعضای کادرفنی تیم که روی کارشان تمرکز داشته باشند؟ بعضی حرف‌ها واقعا بی انصافی است. ما پیشکسوتان و مربیانی داشتیم که مصاحبه‌هایی کردند و حرف‌هایی زدند که درست نبود. بعدا هم مصاحبه کردند و گفتند که اشتباه کردند الان هم باید با میکروسکوپ بگردند تا بخواهند امثال کی روش را به فوتبال ایران بیاورند. جالب است ما مربی داشتیم که چندین سال در منچستریونایتد همه کاره الکس فرگوسن بود. کسی بود که سرمربی رئال مادرید بود و خیلی از مربیانی که با او کل کل می‌کردند بروند و ببینند که آیا حتی آنها را در تمرینات منچستر یا رئال راه می‌دهند که فقط تمرین را تماشا کنند یا نه. فکر نکنم کسی مانند کی روش به فوتبال ما بیاید مخصوصا با توجه به وضعیت اقتصادی که فوتبال ما دارد. 

شرایط تیم ملی را بعد از انتخاب دراگان اسکوچیچ چطور می‌بینی؟

همیشه هم گفته‌ام وقتی که کی روش رفت، مربی ایرانی خیلی به درد ما می‌خورد چون شناخت داشت؛ نه آن هم هر سرمربی ایرانی؛ مربیانی مانند علی دایی یا امیرقلعه نویی فکر می‌کنم خیلی به درد تیم ملی می‌خوردند اما به هر حال با هر نظری اسکوچیچ را انتخاب کردند و او اکنون سرمربی است. در هر صورت باید به او احترام گذاشت و با در اختیار گذاشتن امکانات باید از او حمایت کرد چون بیشتر از هر شخص دیگری نیاز به حمایت دارد. تیم ملی ما در حال حاضر چهار بازی بسیار حساس دارد که خدایی نکرده هر کدام از آنها را از دست بدهیم دیگر باید جام جهانی را ببوسیم و کنار بگذاریم. باید فقط حمایت کرد و برای اسکوچیچ آرزوی موفقیت دارم.

کاریزما اسکوچیچ برای تیم ملی کافی است؟

نظمی که تیم ملی نیاز دارد را بازیکن باید خودش داشته باشد و ربطی به سرمربی ندارد اما اگر بحث تیم باشد آن زمان به اسکوچیچ بستگی دارد. من نمی‌توانم راجع به بازیکنان دیگر اظهار نظر کنم اما منِ علیرضا حقیقی با سابقه تجربه فوتبال اروپا می‌دانم که سرمربی از من چه چیزی می‌خواهد. فکر می‌کنم خیلی دیگر از بازیکنان ایران که در اروپا هستند مطمئنا این طرز تفکر را دارند اما متاسفانه در همه تیم‌ها بازیکنانی هستند که کار خودشان را می‌کنند. این هم اشکالی ندارد چون اسکوچیچ همین امروز که سرمربی نشده است و تجربه کار کردن در فوتبال ایران را هم دارد و اگر از بازیکنی سرپیچی ببیند می‌تواند با یک خط کوچک روی اسمش همه چیز را تمام کند. اسکوچیچ به نظرم باید نظم را دوباره چه در داخل و خارج از زمین به تیم ملی تزریق کند چون اصلی‌ترین فاکتور در فوتبال حرفه‌ای همین نظم است.

منبع: ایلنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس