ترامپ نمایه

یک روزنامه آمریکایی گزارش داد که انفعال و بی‌توجهی دولت این کشور به پیشنهاد یک کارخانه تولید ماسک در تگزاس، منجر به سوختن فرصت تولید میلیون‌ها ماسک بهداشتی شد.

به گزارش مشرق، روزنامه «واشنگتن‌پست» در مطلبی به بررسی پیشنهاد یک کارخانه تولیدکننده تجهیزات پزشکی در تگزاس به دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در اوایل بحران ویروس «کووید۱۹» در این کشور برای تولید ماسک و از دست رفتن آن در پی بی‌تدبیری کاخ سفید پرداخت.

بر اساس این گزارش، «مایکل بووِن» مدیر عامل شرکت تأمین تجهیزات پزشکی «پرستیژ امریتِک» در تاریخ بیست‌ودوم ژانویه ۲۰۲۰ - یک روز بعد از شناسایی اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا - با دولت این کشور تماس برقرار کرده و گفت از کشورهای بسیاری حتی هنگ‌کنگ سفارش‌هایی برای ساخت ماسک «اِن-۹۵» دریافت کرده است.

بیشتر بخوانید:

سندرز: ده‌ها میلیون آمریکایی از بیمه درمانی محروم شده‌اند

بوون در ایمیلی به مسئولان ارشد وزارت بهداشت آمریکا توضیح داد که از نظر وی کاهش تولید ماسک توسط شرکت‌های داخلی این کشور تهدیدی برای امنیت ملی آنهاست ولی شرکت او می‌تواند تولید ماسک‌های بهداشتی را تا میزان ۱.۷ میلیون عدد در هفته افزایش دهد.

به نوشته واشنگتن‌پست، در چند روز بعد اما او از ارتباط با مسئولان ارشد دولتی آمریکا - از جمله «رابرت کَدلِک» معاون وزیر بهداشت در امور اورژانس - دریافت که دولت ترامپ علاقه چندانی به پیشنهاد او ندارد.

با اینکه «لاورا ولف» مسئول بخش حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی در وزارت بهداشت آمریکا در جواب به ایمیل بووِن، از عدم پاسخ دولت به پیشنهادات او خبر داد اما رئیس این کارخانه تجهیزات پزشکی بازهم بر پیشنهاد خود پافشاری کرد.

بر این اساس، وی در ایمیل مجدد به وزارت بهداشت نوشت: «ما آخرین شرکت بزرگ داخلی [تجهیزات پزشکی] هستیم. تلفن‌های ما هم‌اکنون در حال زنگ خوردن هستند، ما نیازی به تجارت دولتی نداریم. فقط دارم به شما اطلاع می‌دهم که اگر اوضاع واقعا بد شد، من می‌توانم به شما در حفظ زیرساخت‌ها کمک کنم. من در وهله اول یک میهن‌پرست هستم، و بعد یک تاجر».

واشنگتن‌پست اما نوشت که نهایتاً دولت آمریکا پیشنهاد بووِن را نپذیرفت و فرصت تولید ماهانه ۷ میلیون ماسک در داخل ایالات متحده را از بین برد.

این بی‌تدبیری دولت ترامپ در استفاده از فرصت‌های داخلی آمریکا برای ساخت تجهیزات پزشکی در بحبوحه شیوع ویروس کرونا در حالی است که اولاً وی بارها در شعارهای خود گفته قصد تقویت کسب‌وکارهای داخل آمریکا را دارد و دوماً کمبود ماسک، دستگاه‌های دولتی این کشور را به سرقت این محموله‌ها از دیگر کشورها کشاند.

بر اساس آمار اعلامی از ایالت‌های مختلف آمریکا، تا کنون نزدیک به ۱ میلیون و ۳۴۰ هزار نفر در این کشور به ویروس کووید۱۹ مبتلا شده و حدود ۸۰ هزار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس