کد خبر 1070888
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۲
مهاجران در مرز مکزیک با آمریکا

از دست رفتن میلیون‌ها فرصت شغلی در آمریکا به خاطر شیوع کرونا در ماه آوریل و رسیدن نرخ بیکاری این کشور به ۱۴.۷ درصد برای مهاجران اهل آمریکای لاتین و افراد با تحصیلات پایین‌تر گران تمام خواهد شد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، وزارت کار آمریکا گزارش داد در ماه آوریل نرخ بیکاری در این کشور به ۱۴.۷ درصد رسید و در این مدت ۲۰.۵ میلیون آمریکایی،‌ شغل خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید:

موج بیکاری و رکود بی سابقه اقتصادی در آمریکا و اروپا

نکته اینجاست که این بحران برای مهاجران از آمریکای لاتین و افراد با تحصیلات کمتر بسیار جدی خواهد بود چرا که حتی اگر طی هفته‌های آینده شاهد معکوس شدن جریان و بهبود اوضاع باشیم این اقشار همچنان با دشواری بیشتر برای بازگشت به اشتغال مواجه هستند.

شیوع ویروس کرونا به یک دهه جریان رشد اشتغال در آمریکا پایان داد و روند تعدیل نیرو در این کشور از ماه مارس آغاز شد و در ماه آوریل با شدت بیشتری ادامه یافت.

در واقع در این مسیر تبعیض نژادی و تبعیض بر اساس جنسیت و تحصیلات مجددا در حال ایجاد شکاف بین اقشار مختلف جامعه آمریکاست.

نرخ بیکاری میان افراد سپید پوست و سیاه پوست هر کدام ۱۰ درصد افزایش یافت اما نرخ بیکاری افراد با نژاد آمریکای لاتین ۱۳ درصد رشد کرد که نشاندهنده حجم سنگین تعدیل نیرو در صنعت هتلداری و گردشگری این کشور است.

از منظر تحصیلات نیز در حالی که نرخ بیکاری در میان افراد با تحصیلات دانشگاهی ۸.۴ درصد رشد کرد اما نرخ بیکاری در میان افراد با تحصیلات کمتر و  اصطلاحات دیپلم ۲۱ درصد بالا رفته است.

روند تعدیل نیرو زنان را بیش از مردان تحت تاثیر قرار داده که نشاندهنده اخراج عمیق کارمندان در صنایع خدماتی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس