به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (شنبه) در صفحه توئیترش با انتشار متن‌ نامه روز گذشته‌اش به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد درباره اقدامات آمریکا نوشت:

در دومین سالگرد پایان مشارکت آمریکا در برجام، از آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل درخواست کردم که از ایالات متحده آمریکا به خاطر تخطی از وظایفش و مجبور کردن دیگران به انجام چنین کاری حساب‌کشی شود.

بیشتر بخوانید:

ظریف در نامه ای به دبیرکل سازمان ملل: هرگونه تحریم یا محدودیت جدید خلاف تعهدات اساسی داده شده است

وی عنوان کرد: زورگویی قانون‌شکنانه، اعتبار سازمان ملل را به خطر می‌اندازد و صلح و امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کند. 

همزمان با دومین سالروز خروج غیر قانونی و بدون دستاورد ایالات متحده آمریکا از برجام محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران جمعه (۱۹ اردیبهشت ماه) در نامه‌ای خطاب به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد توجه وی به عنوان دبیرکل سازمان ملل متحد را به برخی موضوعات مرتبط با خروج غیرقانونی ایالات متحده آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و همچنین اعمال غیرقانونی تحریم های یکجانبه آن دولت علیه ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران که در تناقض روشن با تعهدات آن دولت ذیل حقوق بین‌الملل است، همچنین توجه شورای امنیت را به موضوعات مرتبط با نقض‌های فاحش، مکرر و مستمر منشور ملل متحد، علی الخصوص ماده ۲۵ توسط ایالات متحده که اعتبار و تمامیت سازمان ملل متحد را به مخاطره انداخته و صلح و امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کند، جلب کرد.

۱۸ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که پیش از این چندین بار ضمن انتقاد از برجام از تصمیم خود برای خروج از این توافق خبر داده بود، این تصمیم را عملی و رسما خروج آمریکا از این توافق را اعلام و پس از آن در بازه‌های زمانی تحریم‌هایی را علیه ایران اعمال کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
    5 0
    آقای ظریف . !!! دوران بزن در رو تمام شده ... شما باید همان روزی که آمریکا اتاق اقدام ایران را راه انداخت در وزارت خارجه اتاق اقدام آمریکا را مقابله به مثل می کردید و راه می انداختید. هنوز هم دیر نیست ....
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
    7 0
    اون موقع که همه عقلا می گفتن آمریکا قابل اعتماد نیست ولی شما سرمست قدم زدن با کری بودید و به همه دلسوزان بی اعتنا بودید باید فکر الان را می کردید آیا میتوانید جواب این همه خسارت را بدهید
    • IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
      6 0
      وزیر برجام ــه :/
  • DE ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    2 1
    دیدن خفت و خواری تو لذت بخشه! ههههههه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس