کد خبر 1070786
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
بولینگ

در آخرین روزهای سال قبل بود که بی‌سر و صدا سرپرست جدیدی برای فدراسیون بولینگ و بیلیارد منصوب شد؛ بدون اینکه از سوی وزارت ورزش اطلاع رسانی روشنی انجام شود.

به گزارش مشرق، تصور عمومی این است که رشته‌ای مثل فوتبال حواشی عجیب و غریبی دارد و داستان‌هایش، تمام نشدنی. اما کسانی که از نزدیک با رشته‌های دیگر در ارتباط هستند، می‌دانند که گاهی حواشی رشته‌هایی که خیلی در معرض دید نیستند و در رسانه‌ها جایی ندارند، خیلی بیشتر است و نزدیک شدن به این رشته‌ها، تصویر نگران کننده‌ای از تصمیم گیرانشان در ذهن می‌سازد. انگار همین دور بودن از نگاه رسانه‌ها و مردم است که باعث شده برخی به مدیریت در رشته‌های اینچنینی تا این حد علاقه داشته باشند و هر کاری انجام می‌دهند تا ریاست فدراسیونی از این دست را بر عهده  گیرند.

بیشتر بخوانید:

افشاگری درباره تخلف مالی فدراسیون بولینگ و بیلیارد

یکی از این رشته‌ها، بولینگ و بیلیارد است که این روزها با حواشی قابل تأملی روبروست اما حتی خیلی از اهالی ورزش هم نمی‌دانند، درون این رشته چه خبر است. حتی اهالی همین رشته  و برخی از مدیران بلندپایه هم تا همین چند ماه پیش در جریان خیلی از حاشیه‌ها نبودند اما تغییر ناگهانی رئیس فدراسیون و آمدن سرپرست باعث شده تا گوش‌ها کمی تیز شود و نگاه‌ها دقیق‌تر.

در آخرین روزهای سال قبل بود که بی‌سر و صدا سرپرست جدیدی برای فدراسیون بولینگ و بیلیارد منصوب شد؛ بدون اینکه از سوی وزارت ورزش اطلاع رسانی روشنی انجام شود. بعد از تعطیلات هم در مقاطعی برخی اخبار جسته و گریخته شنیده شد که از دادگاهی شدن رئیس فدراسیون خبر می‌داد اما درباره جزئیات شفاف سازی نشده و نمی‌شود.

از مدت‌ها قبل و از زبان برخی چهره‌های این رشته، حرف و حدیث‌هایی درباره مسائل مالی به گوش می‌رسید تا جایی که برخی ورزشکاران گلایه می‌کردند که چرا باید همه هزینه حضور در مسابقات بین‌المللی را خودشان بپردازند، آن هم در شرایطی که در جایی دیگر اسنادی تهیه می‌شود و بابت سفر ورزشکاران از بودجه فدراسیون هزینه می‌شود!

اخبار عجیب و غریب از این دست زیاد شنیده می‌شد اما با توجه به اینکه برای طرح این موارد باید اسناد کافی در اختیار باشد، موضوع رسانه‌ای نشد تا حالا که سازمان بازرسی وارد شده و پرونده‌ای در قوه قضاییه شکل گرفته است. درباره جزئیات این پرونده نمی‌توان خیلی صحبت کرد اما این موضوع بهانه‌ای‌ است برای طرح چند سوال.

اولین مسأله‌ای که به چشم می‌آید، این است که گفته می‌شود حکم فعلی، شش ماه دوری از ریاست فدراسیون است تا تحقیقات قضایی کامل شود و حالا سوال این است که آیا بعد از این دوران، رئیس سابق بولینگ و بیلیارد بر می‌گردد؟ اگر پاسخ منفی است؛ پس چرا انتخاب سرپرست فدراسیون برای او تا این حد مهم بوده که همه توان و ارتباطاتش را به کار برده تا در انتخاب سرپرست، نقش داشته باشد؟ آیا همچنان تلاش برای پنهان کردن برخی مسائل ادامه دارد؟

مسأله دیگر شروع شدن برخی حرکت‌ها در بین اعضای مجمع است که شاید بتوانند در مدت سه ماهه باقیمانده از حکم، درخواست مجمع فوق‌العاده بدهند که به نظر می‌رسد برای مقابله با بازگشت احتمالی رئیس فدراسیون انجام می‌شود. البته هنوز مشخص نیست که دادگاه چه حکمی می‌دهد. اگر برای مواردی  که عنوان شده، مستندات لازم وجود داشته باشد، بعید است راهی برای برگشت رئیس به فدراسیون وجود داشته باشد اما به هرحال هر اتفاقی ممکن است بیفتد؟

به هر حال در این رابطه ابهام‌های زیادی وجود دارد مثل خارج شدن مبلغی از حساب فدراسیون آن هم در شرایطی که حق امضا برای فرد مورد نظر وجود نداشته است؛ مبلغی که برای پرداخت طلب فردی از حساب فدراسیون خارج شده اما او هم مدعی است که در بلغارستان بوده و این پول را دریافت نکرده است.

اینها بخشی از مسائلی است که نشان می‌دهد حال این رشته خوب نیست و در این بین یک سوال از مسئولان وزارت ورزش وجود دارد که چرا درباره این مسائل شفاف سازی نمی‌شود؟ آیا نیاز نیست بیانیه‌ای صادر شود و درباره ابهام‌ها و شرایط فعلی توضیح مختصری داده شود؟ شاید با این کار جلوی دامن زدن برخی حواشی هم گرفته شود و در نهایت همه منتظر حکم دادگاه باشند.

منبع: روزنامه ایران ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس