کد خبر 1070709
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷

هر گوشه از شمال کشور داستانی متفاوت برای تعریف کردن دارد، گردشگرانی که پا به این منطقه می‌گذارند از این‌که با چنین تنوعی روبرو می‌شوند در حیرت هستند! شکی نیست که شمال کشور برای هر سلیقه‌ای چیزی در چنته دارد، اما مسافران اغلب به مقایسه کردن دو مقصد سفر علاقه‌مند هستند. ماسال و ماسوله با نام‌هایی شبیه به یکدیگر که هر دو از یک ریشه کلامی هستند، در فاصله ۴۵ کیلومتری هم قرار دارند. در نگاه اول ممکن است به نظر برسد که این دو منطقه به دلیل نزدیکی مشابه یکدیگر هستند، اما در دل شباهت‌ها، تفاوتی‌هایی نیز دیده می‌شود!

ما در زیر یک به یک به تفاوت‌های دو منطقه ماسال و ماسوله می‌پردازیم:

ماسال

این چشم‌اندازِ طبیعی و تقریباً دورافتاده در هر فصل توسط اقیانوسی از مه پوشانده می‌شود. دیدن این فضای مه گرفته باعث می‌شود رؤیای شما از راه رفتن روی ابرها به حقیقت بپیوندد. ماسال، تحت سلطه سازندگان و فروشندگان ویلا قرار نگرفته است و هنوز زیبایی و آرامش خود را حفظ کرده است. بکر بودن، طبیعت ییلاقی و قرار گرفتن این منطقه در ارتفاعات، باعث شده است تا مردم به ماسال، «بام سبز» بگویند. جاذبه‌های طبیعی در اینجا دلایلی است که باعث شده است این منطقه به یک مقصد بسیار متفاوت در بین مردم تبدیل شود. منطقه جلگه‌ای - کوهستانی ماسال در ۵۰ کیلومتری شمال غربی رشت و ۲۰ کیلومتری غرب فومن و صومعه‌سرا واقع شده است. در این سرزمین آبشارها، جنگل‌ها و رودخانه‌های جاری است. سکوت و دور بودن از جمعیت از مزایای این منطقه است. قدم زدن در میان دره‌ها، درختان راش، درختان آلو و کلبه‌های چوبی می‌تواند وجود شما را از نو تازه کند. هوا در پاییز و زمستان کمی سرد است، اما دمای متوسط در بهار و تابستان ۱۸ درجه می‌باشد. دره‌ها دارای آب و هوای خنک و مرطوب هستند، در حالی که کوه‌ها هوایی نیمه مرطوب، نمناک و بسیار تازه دارند.

ویژگی‌ها: کمتر شناخته شده، طبیعت بکر و دست نخورده، وجود خانه‌های روستایی، آب و هوای جنگلی – کوهستانی

تمام اقامتگاههای موجود در شهر ماسال، ویلایی و کلبه ای هستند پیشنهاد ما به شما اجاره ویلا در ماسال به صورت آنلاین و قبل از سفر به این منطقه است.

ماسوله

ماسوله روستای تاریخی و گردشگری است که یکی از سرسبزترین و بهترین آب و هوای کشور را دارا است. ماسوله تابستان‌های خنک و زمستان‌هایی برفی دارد. ماسوله در جنوب غربی استان گیلان در بخش فومن واقع شده است. با حضور در ماسوله، می‌توانید با تاریخ، طبیعت و فرهنگ محلی‌ها مردمان این منطقه از ایران آشنا شوید. تقریباً در هر فصل، ماسوله تحت پوشش مه قرار دارد، اما نه به اندازه ماسال! از نظر چشم‌انداز چنان دلپذیر است که می‌توانید از راه دور ساعت‌ها به منظره شهر خیره شد. البته معماری اولین محرک بازدید از ماسوله است؛ اما کوه، جنگل و آبشار، از دیگر ویژگی‌های ماسوله هستند که گردشگران را به خود جلب می‌کند. شمال، جنوب، غرب و بخش مرکزی شهر به سمت کوه‌ها قرار دارد و از طرف شرق به دره‌های زیبا می‌رسد. سقف خانه‌ها علاوه بر حیاطِ خانه‌های بالایی به عنوان مسیر عابر پیاده برای افراد محلی نیز کاربرد دارد. مردم تنها می‌توانند با پای پیاده حرکت کنند و وسایل نقلیه با توجه به ساختار خانه‌ها و مسیرهای عبور و مرور مجاز نیستند. معماری خاص ماسوله باعث شده است سبک آن برای غریبه‌ها بسیار متفاوت و ناآشنا باشد. ساختار جغرافیایی منطقه این ضرورت را ایجاب کرده است که خانه‌ها دارای یک فرم برون‌گرا باشند. معماری برون گرایانه به معنای این است که خانه‌ها به طور کلی پنجره‌ها و بالکن ها با چیدمان فضای باز طراحی می‌شوند.

ویژگی‌ها: شهرت بسیار، طبیعت بکر و دست نخورده، وجود خانه‌های روستایی، آب و هوای جنگلی – کوهستانی

اقامتگاههای شهر ماسوله نیز همانند شهر ماسال ویلایی و روستایی هستند. قبل از سفر به این شهر با رزرو و اجاره ویلا در ماسوله به صورت آنلاین اوقات خوشی را برای خود و عزیزانتان رقم بزنید.

تفاوت شهر ماسال با ماسوله

به طور کلی، ماسوله شهرت بیشتر از ماسال دارد، به ویژه برای گردشگران خارجی! مسافران، ماسال را در این چند سال اخیر کشف کردند و این منطقه نسبت به ماسوله از شناسنامه تاریخی کمتری برخوردار است. مهم‌ترین تفاوت بین ماسال و ماسوله، سبک معماری منحصر به فرد ماسوله و هوای مه گرفته ماسال (در بیشتر روزهای سال) است. ماسوله در دل جنگل‌های سرسبز قرار گرفته است، اما ماسال در کنار جنگل، دارای دشت‌ها و چمن‌زارهای پهناور و سرسبز است. هر دوی این مناطق هوای مطبوعی دارند، اما ماسال به دلیل مرتفع بودن نسبت به ماسوله و قرار گرفتن در اقیانوسی از مه، هوای تازه‌تری دارد.

اگر به فکر اقامت در یکی از این دو منطقه زیبا و منحصر به فرد هستید و می‌خواهید در مکانی ایده‌ال، روزهای سفر خود را بگذرانید، سایت شب بهترین انتخاب ممکن است. در این وب‌سایت می‌توانید اقامتگاه‌های مختلف نظیر اجاره سوئیت، ویلا، اقامتگاههای بومگردی، کلبه های‌جنگلی را مشاهده و هر کدام را برحسب نیاز اجاره و رزرو کنید. سایت شب در طول سفر، به طور ۲۴ ساعته پشتیبان و حامی شما است.

**این محتوا تبلیغاتی است**

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • جوجه تیغی کلمپ US ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
    0 0
    یک شهری هم اخیرا من کشف کردم به نام ماساسوله. آدرسشم محفوظه واسه خودم و پلنگ و ملخ و الاغ و طاووس و...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس