کد خبر 1070634
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
میگ 29 هند

نیروی هوایی هند روز جمعه اعلام کرد که یک فروند جنگنده میگ ۲۹ این نیروی در ایالت "پنجاب" سقوط کرده است.

به گزارش مشرق، این جنگنده در حال گشت زنی روزانه خود بود که در نزدیکی "نوان شهر" در ایالت پنجاب سقوط کرد. به گفته مقامات نیروی هوایی هند، این جنگنده پس از برخورد به زمین منفجر شد. بر اساس گزارش‌های منتشر شده خلبان این جنگنده در این سانحه آسیبی ندیده است و توسط امدادگران نجات یافته است. این درحالی است که حدود سه ماه پیش یک فروند جنگنده میگ ۲۹ کی متعلق به نیروی دریایی هند در "گوا" واقع در جنوب هند سقوط کرد. 

بیشتر بخوانید:

۲ اشتباه بزرگ هندی‌ها از اعتماد به سامانه‌های اسراییلی/ بدشانسی بالیوودی تکاوران در کشمیر که جان آنها را گرفت +عکس و فیلم


در ماه دسامبر سال گذشته نیز یک جنگنده دیگر میگ ۲۹ متعلق به نیروی دریایی هند در گوا سقوط کرد. از سال ۲۰۱۱ تاکنون نیروهای هوایی، زمینی و دریایی هند مجموعا بیش از ۸۰ سانحه سقوط هواپیما، جنگنده و بالگرد را به ثبت رسانده‌اند که بر اثر آن‌ها بیش از ۸۰ نفر کشته شده‌اند. 


به گفته کارشناسان هندی دو عامل اصلی خطای انسانی و مشکلات تکنیکی از جمله دلایل سقوط جنگنده‌های نیروی هوایی هند می‌باشند. به عبارت دیگر، جنگنده‌های قدیمی، تعمیر و نگاهداری ضعیف به همراه آموزش ناکافی خلبانان به افزایش سوانح هوایی در نیروی نظامی هند کمک کرده‌اند. 

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
    2 8
    ساختار نیروی هوایی هند به این شکله که از خانواده های نجبا خلبانان گزینش می شوند و به همین علت شانس انتخاب یک خلبان مناسب از سایر اقشار رو از خود سلب می کنند.یعنی خودشون رو مجبور به کاهش گزینه ها می کنند.از طرفی چون اعتقاد دارند که خیلی بلد هستن بسیاری از امور هواپیما از تعمیرات اساسی گرفته تا مونتاژ برخی از قطعات رو خودشون اتجام میدن که موجب این همه تلفات غیر متعارف شده.در خود نیروی هوایی روسیه و چین که اساسش بر پایه هواپیماها وعلوم هوانوردی روسیه هست چنین حجم سانحه هوایی وجود نداره
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
    2 0
    نیروی هوایی هند نوبره بخدا
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
    10 2
    میگ 29 - و میگ 29 ام و میگ 35 زباله‌های اسقاطی هستند. شرکت میگ در آستانه ورشکستگی قرار داره و تنها امیدش به فروش میگ 41 خواهد بود. اگر این بار هم خراب بکنه، دیگر شرکت میگ وجود نخواهد داشت. سوخو-57 هم که یک شکست بزرگ برای شرکت سوخو بود. ما باید سوخو35 و سوخو30 بخریم. (بهمراه انتقال فناوری و خط تولید 100درصد بومی)
    • IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
      5 0
      میگ 35 جنگنده ای کامل و با قدرت کافی و سوخو 57 هم که عملیاتی نشده نمیودنم چچطور فهمیدی شکست خورده
    • IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
      2 4
      ایران اسلامی مستقل مثل پهلوی نیست که آهن پاره بخره .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس