کد خبر 1070615
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱
موافقت ایران، عراق و قطر در جلسه AFC به تعویق بازی‌های انتخابی جام جهانی

کنفدراسیون فوتبال آسیا برای پایان دادن مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 به دنبال برگزاری مسابقات به صورت متمرکز در یک کشور است.

به گزارش مشرق، کنفدراسیون فوتبال آسیا این روزها به دنبال پایان دادن مسابقات بین المللی در این قاره است. AFC در اولین گام خود پیش از این پیشنهاد داده بود تا ادامه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا 2020 و AFC کاپ را به صورت متمرکز و تک بازی به میزبانی یک کشور برگزار کند تا بتواند پیش از اتمام سال 2020 پرونده این مسابقات را ببندد و مشکلی برای فصل آینده نداشته باشد.

در جدیدترین خبر نشریه «استاد الدوحه» عنوان کرد کنفدراسیون فوتبال آسیا در حال بررسی است تا ادامه مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 و جام ملت های آسیا 2023 چین را هم به صورت متمرکز برگزار کند تا بتواند در کمترین زمان ممکن و بدون نیاز به جابه جایی زیاد در ایام کرونا پرونده مرحله اول این بازی ها را ببندد.

AFC پیشنهاد داده تا هر گروه به میزبانی یک کشور بازی هایش را انجام دهد. البته این پیشنهاد AFC باید از سوی اعضای خود مورد موافقت قرار بگیرد و در نهایت فیفا حکم نهایی را درباره این پیشنهاد خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

بیرانوند دوباره نامزد مرد سال آسیا شد؟

همچنین این پیشنهاد باعث می شود تا بازی های ملی به بهترین و سریع ترین شکل ممکن به اتمام برسد و به فدراسیون های آسیا این فرصت را می دهد تا با فراغ بال بیشتری بازی های لیگ داخلی خود را کامل کنند.

تیم ملی کشورمان در این رقابت ها 4 بازی حساس پیش رو دارد تا بتواند مجوز حضور در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2022 را کسب کند. از 4 بازی پیش رو ایران در 3 بازی شاگردان اسکوچیچ میزبان هستند و در صورت اجرایی شدن این پیشنهاد AFC تیم ملی ایران یکی از متضررها خواهد بود چون امتیاز میزبانی را در 3 بازی از دست می دهد.

تیم ملی کشورمان اکنون با 6 امتیاز در رده سوم گروه C قرار دارد. عراق با 11 امتیاز صدرنشین است و بحرین با 9 امتیاز در رده دوم قرار دارد. هنگ کنگ و کامبوج نیز به ترتیب در رده چهارم و پنجم قرار دارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس