آپاچی

وزارت خارجه آمریکا با قرارداد ارائه تجهیزات نظامی به ارزش ۲.۳ میلیارد دلار به مصر برای ارتقاء ۴۳ فروند بالگرد آپاچی موافقت کرد.

به گزارش مشرق، این وزارت‌خانه در بیانیه‌ای اعلام کرد، این قرارداد شامل تجهیزاتی است که مصر برای ارتقای ۴۳ فروند بالگرد تهاجمی از نوع آپاچی ساخت آمریکا درخواست کرده است.

در این بیانیه آمده است، قرارداد پیشنهادی که برای خرید تجهیزات نظامی جهت به روزرسانی ۴۳ فروند بالگرد تهاجمی انجام شد، باعث تغییر توازن اولیه نظامی در منطقه نمی‌شود و آژانس همکاری‌های امنیتی - دفاعی هم مدارک لازم را برای اطلاع رسانی درباره این توافق به کنگره ارائه کرده است.

بیشتر بخوانید:

موافقت آمریکا با فروش بالگرد به فیلیپین +عکس

نیروی هوایی مصر در سال ۱۹۹۵ با آمریکا برای خرید ۳۶ بالگرد آپاچی از نوع "AH-۶۴A" قرارداد بست و در سال ۲۰۰۰ شرکت بوئینگ آمریکا از توافق خود با مصر بر سر پیشرفته کردن ناو این کشور از نوع "AH-۶۴D Block I" خبر داد. همچنین در سال ۲۰۰۹ نیروی هوایی مصر از دولت آمریکا ۱۰ فروند آپاچی از نوع "AH-۶۴D Block II APACHE Longbow" درخواست کرد و همه آنها را سال ۲۰۱۴ تحویل گرفت.

نوامبر ۲۰۱۸ آژانس همکاری‌های امنیتی- دفاعی وزارت دفاع آمریکا از موافقت این وزارت‌خانه با درخواست نیروی هوایی مصر برای دریافت ۱۰ آپاچی پیشرفته "AH-۶۴E Apache Guardian" خبر داد.

در صورتی که کنگره آمریکا و کاخ سفید با قرارداد جدید مذکور موافقت کنند، ناوگان مصر در مجموع ۵۳ بالگرد آپاچی را در اختیار خواهد داشت.

ارتش مصر به دنبال به روز کردن تجهیزات مسلح خود برای مقابله با تحرکات تروریستی در صحرای سینا است و در همین راستا روز سه شنبه سومین زیردریایی آلمانی "S ۴۳" را از مجموع چهار زیردریایی تحویل گرفت که دولت مصر در سال ۲۰۱۴ به منظور ارتقاء توان دفاعی خود برای تحویل آنها با دولت آلمان قرارداد بسته بود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس