کد خبر 1070497
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۴
بروکراسی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران گفت: تعدادی زیادی از پرونده متقاضیان ایجاد اشتغال و کسب مجوز درسطح استان، درگیر بروکراسی اداری ناشی از این ابهامات بوده و در بین ادارات کل سرگردان هستند.

به گزارش مشرق، حشمت الله عسگری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران در حاشیه بازدید از ۲ واحد صنعتی اسلامشهر اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا واحدهای صنعتی و تولیدی زیادی را با مقادیر متفاوت درگیر کرده که در شهرستان اسلامشهر به غیر از بخش کشاورزی حدود ۱۵۰ میلیارد تومان در بخش صنعت به صاحبان صنایع آسیب رساند. 

بیشتر بخوانید:

۶ راهکار روشن برای تحقق «جهش تولید»

وی گفت: دولت برای جبران بخشی از این آسیب یک بسته حمایتی آنی برای صنایع در نظر گرفته، که شامل استمهال سه ماهه برای پرداخت حق بیمه و هزینه‌های آب،گاز و برق است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران با اشاره به اعطای تسهیلات جدید در قالب اجرای طرح حمایت میان مدت دولت، بیان کرد: در این طرح برای واحدهایی که در زمان شیوع کرونا ویروس نسبت به حفظ نیروی کار اقدام کرده‌اند، به ازای هر کارگر تسهیلات ۱۲ و ۱۶ میلیون تومانی در نظر گرفته شده است.

عسگری با اشاره به وجود تعدادی لکه و مجتمع صنعتی در شهرستان اسلامشهر، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات ساماندهی شهرک‌ها و مجتمع‌های صنفی، صنعتی نامشخص بودن تکالیف قانونی دستگاه‌ها ذیربط است، که تلاش می‌کنیم با همکاری همه مسؤولین و مدیران برنامه ریزی استانی، این ابهامات برطرف شود، در حال حاضر تعدادی زیادی از پرونده متقاضیان ایجاد اشتغال و کسب مجوز درسطح استان، درگیر بروکراسی اداری ناشی از این ابهامات بوده و در بین ادارات کل سرگردان هستند. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران، افزود: در شهرستان اسلامشهر، ظرفیت‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال وجود دارد، که وجود برخی مشکلات، مانع از انجام این سرمایه گذاری‌ها شده، در تلاش هستیم در سال جهش تولید با هموار کردن راه و رفع مشکلات زمینه سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال را فراهم کنیم.

عسگری با اشاره به تلاش سیستم بانکی برای عدم تملک واحدهای مقروض به بانک به دلیل نپرداختن اقساط تسهیلات بانکی، تاکید کرد: دولت در حال تدوین ابلاغیه حمایتی بیشتر و بهتر از صنایع آسیب دیده از کرونا است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس