کد خبر 1070466
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۳
هواشناسی ایران ۹۸/۱۲/۲۸|آغاز بارش‌های سیل آسا در ۱۱ استان/ ورود سامانه بارشی جدید به کشور

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: با ورود سامانه بارشی تازه از روز آینده ۲۰ اردیبهشت، در برخی استان ها رگبار و رعد و برق و همچنین بارش تگرگ در مناطق مستعد پیش بینی می شود.

به گزارش مشرق، صادق ضیائیان، مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: فعالیت سامانه بارشی تازه از بعدازظهر شنبه ۲۰ اردیبهشت آغاز می شود. وی ادامه داد: در این راستا رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد رخداد تگرگ در  آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، لرستان، شمال اردبیل و شمال شرق خوزستان پیش بینی می شود. 

وی ادامه داد: روز یکشنبه ۲۱ اردیبهشت در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، چهارمحال وبختیاری، شمال شرق خوزستان، کهگیلویه وبویراحمد، جنوب شرق لرستان و ارتفاعات قزوین، البرز و تهران رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد رخداد تگرگ پیش بینی می شود. 

ببینید:

عکس/ هوای پاک تهران

عکس/ رعد و برق امشب تهران

ضیائیان اضافه کرد: روز دوشنبه ۲۲ اردیبهشت در نیمه شمالی استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل، شمال خراسان رضوی و شرق خراسان شمالی رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد رخداد تگرگ پیش بینی می شود و این شرایط دوشنبه مورخ ۹۹/۰۲/۲۲ پایان می یابد. 

وی بیان کرد: در مناطقی که ذکر شد احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی و برخورد صاعقه پیش بینی و توصیه می شود عدم توقف و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، عدم صعود به ارتفاعات و سایر اقدامات پیشگیرانه در دستور کار باشد. 

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز شنبه ۹۹/۰۲/۲۰ وزش باد شدید و گردوخاک به همراه کاهش دید و کیفیت هوا در جنوب فارس، بوشهر، خوزستان، ایلام، کرمانشاه و کردستان پیش بینی می شود. 

وی ادامه داد وزش باد شدید روز یکشنبه ۹۹/۰۲/۲۱ در استان های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، جنوب تهران، جنوب سمنان، بوشهر، برخی مناطق اصفهان، یزد و فارس پیش بینی می شود. 

ضیائیان اظهار داشت: این شرایط (باد شدید) در مناطق مذکور روز یکشنبه ۹۹/۰۲/۲۱ پایان می یابد اما توصیه می شود محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها و سایر اقدامات پیشگیرانه در دستور کار باشد.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: امروز در تهران آسمان قسمتی ابری سرعت باد ۴۰ کیلومتر بر ساعت و جهت باد غربی است، دید افقی امروز در پایتخت بیش از ۱۰ کیلومتر و نم نسبی ۲۰ درصد است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • علی خدایی IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    21 0
    ان شالله سالی پر بارش باشد
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
    0 0
    سال پر بارش و پر سود برای دلالای بی‌رحم وپول پرست!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس