کد خبر 1070442
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
کرونا

سفیر چین در آلمان گفت کشورش از تحقیقات مستقل بر روی منشاء شیوع ویروس کرونا استقبال می‌کند اما این تحقیقات نباید با پیش‌فرض مقصر بودن پکن به‌دنبال شواهد برای آن بگردد.

به گزارش مشرق، «وو کن» سفیر چین در برلین گفت، کشورش از انجام تحقیقات بین‌المللی مستقل بر روی منشاء شیوع ویروس کرونا استقبال می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، کن روز جمعه در مصاحبه با یک نشریه آلمانی گفت: «از تحقیقات بین‌المللی استقبال می‌کنیم. اما مقصر نشان دادن چین بدون ارائه مدرک و  فرض قرار دادن گناه‌کار بودن چین و جستجو برای پیدا کردن شواهد برای آن از طریق به‌اصلاح تحقیقات بین‌المللی را رد می‌کنیم».

بیشتر بخوانید:

چین: منشاء کرونا را دانشمندان قضاوت کنند، نه سیاستمداران

استرالیا هم ادعای آمریکا درباره کرونا را رد کرد

رسانه‌های آمریکا: بیماری کشنده ناشناس تنفسی یک سال قبل در این کشور شیوع یافته بود

همچنین «هوا چون‌یینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز جمعه گفت، پکن از بازبینی و بررسی اقدامات کشورهای مختلف برای مهار ویروس کرونا استقبال می‌کند اما چنین تلاشی باید پس از اتمام شیوع این بیماری انجام شود.

چندی پیش دولت استرالیا پیشنهاد کرد تحقیقاتی مستقل از سازمان جهانی بهداشت، درخصوص منشاء آغاز انتشار ویروس کرونا انجام شود.

از سویی دولت آمریکا بارها تلاش کرده چین و سازمان جهانی بهداشت را به کوتاهی در مقابله با ویروس کرونا و مخفی کردن اطلاعات مربوط به آن متهم کند.

اخیراً «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا پا را از این نیز فراتر گذاشته و مدعی شده است شواهد متعددی در دست دارد که نشان می‌دهد ویروس کرونا در آزمایشگاه‌های شهر «ووهان» چین ساخته شده‌اند.

استرالیا با رد چنین فرضی هشدار داد، ربط دادن ویروس کرونا به آزمایشگاه‌های چین بدون ارائه مدرک محکم، تحقیقات مستقل درخصوص منشاء این بیماری را با مشکل مواجه خواهد کرد.

سازمان جهانی بهداشت روز سه‌شنبه گفت، گزارش‌ها مبنی بر اینکه نخستین مورد ابتلا به کووید-۱۹ ماه دسامبر در فرانسه بوده «مایه تعجب» نیست. این سازمان همچنین گفته امکان پیدایش گزارش‌هایی درباره ابتلای زودهنگام‌تر به این ویروس  بعید نیست.

پیش از این گفته ‌می‌شد اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در فرانسه، در ماه ژانویه ۲۰۲۰ (بهمن ۱۳۹۸) ثبت شده است، اما مدیر بخش احیای بیمارستان‌های «آویسن» و «ژان وردیه» در پاریس خبر داد، تاریخ اولین مورد ابتلا به کرونا در ۲۷ دسامبر ۲۰۱۹ (ششم دی ماه ۱۳۹۸) بوده است.

سخنگوی سازمان جهانی بهداشت از سایر کشورها درخواست کرد سوابق مربوط به ابتلای بیماران به کووید-۱۹ در اواخر سال ۲۰۱۹ را مورد بررسی قرار دهند. او گفت این مسئله تصویر «جدید و روشن‌تری» از شیوع بیماری در اختیار دنیا قرار خواهد داد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    1 0
    پوست چین رو میکنن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس