کد خبر 1070282
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۳:۲۰
زلزله نمایه

رئیس اورژانس کشور گفت: بهتر است مردم از حالا نقاط امن منزل را شناسایی کنند چون وقتی با دلهره بیرون می آیند ممکن است دچار صدمات مختصر یا جدی شوند که علتش زلزله نیست.

به گزارش مشرق، کولیوند رئیس اورژانس کشور در گفتگو با شبکه خبر گفت: تیم عملیات ویژه در کانون زلزله و مناطق اطراف هستند و مصدوم ناشی از زلزله به معنای ریزش آوار گزارش نشده است. اما مصدومانی داشته ایم که به علت عجله در بیرون آمدن از خانه دچار سانحه شدند که توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شدند. در تهران و آمل و دماوند و فیروزکوه اورژانس و بیمارستان ها در آماده باش هستند و به شهروندان توصیه می شود خونسردی خود را حفظ کنند.

وی ادامه داد: بهتر است مردم از حالا نقاط امن منزل را شناسایی کنند چون وقتی با دلهره بیرون می آیند ممکن است دچار صدمات مختصر یا جدی شوند که علتش زلزله نیست.

همچنین جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران نیز در گفتگو با شبکه خبر بیان کرد: خوشبختانه در تماس با سامانه ۱۲۵ اعلام شد که در تهران هیچ تخریب ساختمان نداشتیم و در شهرهای اطراف مثل کرج و ورامین و… نیز با ارتباطی که داشتیم مشخص شد مواردی که ناشی از زلزله باشد گزارش نشده است که نیاز باشد آتش نشان ها در محل حاضر باشند.

وی بیان کرد: در این مواقع تماس های زیادی با سامانه ۱۲۵ می شود اما عموماً نگرانی های مردم علت این تماس هاست و اینکه می پرسند باید چه کنیم.

ملکی گفت: مهمترین توصیه ما این است که مردم ننقاط امن خانه را شناسایی کنند. چون زلزله با شدت بیشتر حتی فرصت نمی دهد کسی فکر کند که جایی فرار کند و فرد باید در فاصله یکی دو متری خود بداند باید کجا پناه بگیرد. حتی ممکن است زلزله‌ای تعادل فرد را به هم بزند و در این مواقع کسانی موفق هستند که از قبل نقاط امن خانه را بشناسند.

سخنگوی آتش نشانی تهران بیان کرد: الان پدر و مادرها نکرانی هایی در ارتباط با فرزندان خود دارند و باید این مکان های امن خانه را به آنها معرفی کنند. کنج دیوار یا راهروهای باریک، میزهای قدرتمند و… از این مکان هاست. به جای آنکه بی محابا بیرون برویم در خانه بهترین جای امن است ضمن اینکه خود بیرون رفتن از منزل پروتکل دارد و تجمع زیر ساختمان ها بدترین مکان هاست و در این مواقع پارک ها و داخل خودرو معمولاً ایمنی بالاتری دارند.

وی در جوار ساختمان های در حال ساخت، درختان کهنسال، لبه پنحره ها، کنار دکل های برق را جاهای ناایمن در این مواقع نام برد و گفت: تجربه نشان داده طی ساعات آتی فضای مجازی پر از شایعه می شود و به مردم توصیه می کنم اخبار را از منابع رسمی دنبال کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عبدالله IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    0 0
    بهتر است که مردم ، توبه کردن از گناه را بشناسند. خدا خودش می داند چگونه بندگان با ایمانش را نجات دهد...
  • IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    1 0
    ای کاش آئین نامه ای تصویب شود در همه خانه ها که حد اقل 10 متر باشد با تقویت آهن کشی و .. محل امن خانه تعریف و آن 10 متر برای 10 ریشتر زلزله طراحی شود اجبارا با نظارت سازمانهای مسؤل و هدایت مهندس نقشه و .. در سازه ها لحاظ شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس