کد خبر 1070258
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۳
اسماعیل نجار

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: تا کنون ۷ پس لرزه آمده است و می توانیم بگوییم زلزله ۵.۱ ریشتری زلزله اصلی بوده است و این نگرانی ما را کم می کند.

به گزارش مشرق، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در گفتگو با شبکه خبر گفت: زلزله ۵.۱ ریشتری در حوالی مشا در دماوند را شاهد بودیم که در تهران به وضوح احساس شد و استان های همجوار نیز آن را حس کردند. به دنبالش پیگیری هایی صورت گرفت و عوامل اجرایی ابعاد کار را بررسی کردند.

وی ادامه داد: تا این لحظه مشکل خاصی را شاهد نبودیم به جز نگران مردم عزیز که تقریباً از زیر سقف ها بیرون رفتند. تا این لحظه خسارت جانی نداشتیم و خسارت مالی نیز گزارش نشده و رصد می شود تا بدانیم ابعاد خسارت چقدر بوده است و در ساعت بعدی در خبرهای بعدی گزارش خواهیم کرد.

نجار ادامه داد: نکات قابل عرض اینکه الان حدود ۷ پس لرزه را ثبت شده داریم بالاترین ۲.۵ بوده و ۵.۱ زلزله اصلی بوده و همین نگرانی ما را کاهش می دهد. با توجه به روال زلزله ما پیش لرزه داریم، زلزله اصلی و پس لرزه را داریم. اگر پیش لرزه ها از یک عددی به صورت تصاعدی بالا برود نگران کننده است اما اگر زلزله بیاید و پس لرزه ها از اعداد ۴ و ۳ به دو و یک برسد نگرانی ما برطرف می شود و می توان گفت زلزله ۵.۱ ریشتری زلزله اصلی بوده است.

وی گفت: مردم اخبار را از رسانه ملی و مسئولان پیگیری کنند. ما توصیه نمی کنیم که مردم لزوماً به زیر سقف برگردند اما اگر بیرون هستند فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • US ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    13 5
    لطفاً از خودتون تئوری نسازید. هیچ جای دنیا نمی تونن با قاطعیت بگن کدوم زلزله اصلی هست یا پیش لرزه زلزله جدی تری هست. جون مردم بازیچه نیست که از خودتون داستان سرایی می کنید.
  • DE ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    2 9
    جناب عقل کل منطق اقتضاء میکنه بیخود مردم رو نگران نکنند و با حفظ خونسردی و ارامش بتونن عکس العمل مناسب به موقع داشته باشند و با رعایت احتیاط مراقب باشن کرونا نگیرند. شما امریکا نشستی بی توجه به همه واقعیت ها خوب گاز میدی و تند میری!
    • US ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
      2 0
      مردم نگران هستند و منتظر شنیدن واقعیات هستند، نه حرف های آرامش دهنده و تئوری های من در آوردی. در کرمانشاه هم اول زلزله کوچکتر 5 ریشتری اومد و بعد زلزله اصلی 7.3 ریشتری اومد و همین مسئله باعث کاهش تلفات به 600 نفر به جای چندهزار نفر شد. در تهران هم همین اتفاق می تونه تکرار بشه. ضمناً من تهران هستم، نه آمریکا
  • ناشناس IR ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    2 0
    برادر محترم . گسل مشا تازه فعال شده . چرا هر حادثه ای که پیش میاد میخاین کوچک نمایی کنین ؟؟ مگه زلزله یا کرونا تقصیر شماست ؟؟ غیر از این است که بیشترین زحمات روی دوش شماهاست ؟؟ چرا یکعده را بیخود و بی جهت از خودتان طلبکار میکنید ؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس