دیوید شنکر

معاون وزیر خارجه آمریکا در واکنش به اقدامات حزب‌الله در کمک به وزارت بهداشت لبنان برای مقابله با کرونا، به صراحت گفت که به وزارت بهداشت این کشور برای مهار کرونا کمک نخواهد کرد.

به گزارش مشرق، «دیوید شنکر» معاون وزیر خارجه آمریکا بار دیگر ضمن مداخله در امور داخلی لبنان، تلاش کرد دولت منتخب این کشور را جناحی و حزبی نشان دهد.

او شامگاه پنجشنبه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «ال.بی.سی»، مدعی شد که وزارت بهداشت لبنان در دست حزب‌الله است، از این رو آمریکا کمکی به این وزارتخانه نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

صف‌آرایی آمریکا و عربستان علیه حزب‌الله

گفتنی است حمد حسن، شخصیت نزدیک به حزب‌الله لبنان است و حسان دیاب، او را وزیر بهداشت در کابینه خود انتخاب کرده است.

شنکر که پیشتر از هر فرصتی برای تخریب وجهه حزب‌الله استفاده کرده و مدام تلاش می‌کند، دولت دیاب را دولت حزب‌الله معرفی کند، در گفت‌وگو با این شبکه لبنانی به صراحت گفت: «حزب‌الله شریک برگ دولت لبنان است و این دولت مورد حمایت حزب الله است و ما پول به وزارت بهداشت نمی‌دهیم؛ برای اینکه این وزارتخانه از سوی حزب‌الله مدیریت می‌شود ولی با مؤسسات دیگر همکاری می‌کنیم».

شنکر همچنین ضمن دفاع از تحریم های آمریکا علیه حزب‌الله و متهم کردن این حزب‌ به اقدامات تروریستی، مدعی شد که این تحریم‌ها، از بخش مالی لبنان را از طریق حمله به حمایت مالی غیرقانونی حزب‌الله حمایت خواهد کرد.

از زمان شیوع کرونا، وزارت بهداشت لبنان تلاش‌های زیادی برای مهار این ویروس کرده و حزب‌الله لبنان با ده‌ها خودروی امدادی و ۲۰ هزار نیروی داوطلب، کادر درمانی و پزشک به کمک دولت شتافته است.

معاون وزیر خارجه آمریکا همچنین از عملکرد بانک مرکزی لبنان و رئیس این بانک حمایت کرد و گفت که بانک مرکزی لبنان همانند سایر بانک‌های مرکزی مرکز مستقلی نیست و تابع سیاست‌های دولت لبنان طی سال‌ها گذشته است.

حسان دیاب، دو هفته پیش به شدت از ریاض سلامه به دلیل توطئه علیه لیر لبنان و کاهش قیمت آن در برابر دلار و کمک به خروج میلیاردها دلار به خارج انتقاد کرد. او گفت که اموال خارج شده به لبنان را به این کشور برمی‌گرداند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    12 0
    کشتن امریکایی ها ثواب داره
    • IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
      3 0
      بهشت دارد!!!
  • کوروش IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    2 0
    خدارو شکر دیگه بیماری میکروبی ->موج دوم حمله نخواهید گرفت،الهی شکر:)و دقیقش میشه حرص زدن اسرائیل و آیپک->سرور مردم آمریکا ؛سلطان و حاکم مردم آمریکا!
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
    0 0
    شنکری اگه بیل زن خوبی هستی یکی به باغچه خودت بزن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس