کد خبر 1070189
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۰
ناتوانی سامانه پاتریوت در برابر موشک های یمنی ها

مقام‌های آمریکایی به یک روزنامه این کشور گفته‌اند واشنگتن قصد دارد سامانه‌های موشکی پاتریوت را از عربستان خارج کند.

به گزارش مشرق، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال امروز پنجشنبه گزارش داده آمریکا در حال خارج کردن سامانه‌های ضدموشکی پاتریوت از عربستان سعودی است.  

مقام‌های آمریکایی علاوه بر این گفته‌اند دولت آمریکا کاهش سایر قابلیت‌های نظامی خود در عربستان سعودی را نیز بررسی می‌کند. وال‌استریت‌ژورنال این تصمیم را به منزله پایان تقویت نظامی آمریکا در عربستان سعودی برای مقابله با ایران دانسته است. 

بیشتر بخوانید:

خروج ناگهانی نیروهای سعودی از «سقطری»‌

 چند مقام آمریکایی گفتند آمریکا چهار سامانه پاتریوت، همراه با ده‌ها پرسنل نظامی خود را که بعد از حمله به تأسیسات نفت سعودی به این کشور ارسال شده بود از عربستان خارج می‌کند. 

 منابع مورد استناد وال‌استریت‌ژورنال می‌گویند دو اسکادران جنگنده آمریکا هم منطقه را ترک کرده‌اند و مقام‌های آمریکایی به زودی کاهش حضور نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس را هم مورد بررسی قرار خواهند داد. 

این روزنامه نوشته تصمیم پنتاگون برای خارج کردن سامانه ضدموشکی پاتریوت از عربستان سعودی مبتنی بر ارزیابی برخی مقام‌های آمریکایی است که تهران دیگر تهدیدی فوری علیه منافع راهبردی آمریکا به شمار نمی‌رود.

ارتش یمن در شهریورماه گذشته در پاسخ به حملات ائتلاف سعودی، پالایشگاه‌های «بقیق» و «خریص» مربوط به تأسیسات نفتی آرامکوی عربستان را هدف گرفته و آن را عملیات «توازن بازدارندگی دوم» نامیده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رضوی نژاد IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    32 0
    میخواهند گاوه شیر ده را بیشتر بدوشند یا هم دیگری شیری برای دوشیدن وجود ندارد!
    • کوروش IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
      2 0
      یاابوالفضل،هرو دو درسته و احتمال داره ولی داستان صدام2!!!شاید¿¡¿¡
    • IR ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
      4 0
      نه بابا فهمیده سعودی داره ورشکست میشه میخواد درگیر ضرر نشه. یه چند وقتیه خزانه داری سعودی داره یه جورایی گدایی میکنه ماجرای نفت و جنگ یمن و کسری بوجه هم که عربستان رو به فنا داده.
  • IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    18 0
    حالا محمد بن سلمان بشینه تمام خاک عربستان رو بریزه رو سرش بلکه معجزه ای بشه وگرنه مجاهدان یمنی عربستان را به خاک سیاه مینشانند.خخخ . آه مردم ستم دیده یمن دامان عربستان را گرفته و تا فرق سرش خواهد رسید.
  • JP ۰۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    1 0
    به نظرم کاسه ای زیر نیم کاسه س...باید حواسمون به پایگاه های دور دست آمریکا باشه..مثل دیگو گارسیا، یا مراکزی که اسما به اسم کشورهای دیگه هست یا شایدم مخفی مثلا ماداگاسکار که ظاهرا هند اونجا ایستگاه شنود و.. داره..!! بنابراین کاهش نیروهای امریکایی یا الکی و گمراه کننده ست یا برنامه های دیگری در میونه..!! مثلا درگیری از دور ..!! اینجاست که توسعه ی برد موشک ها و بمب اتم برای بازدارندگی از اوجب واجباته...!!
  • JP ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    1 0
    یا مثلا به این نکته توجه کنید چرا کشوری مثل امارت باید در افریقا پایگاه داشته باشد؟؟ آیا برای روز مبادا و حفظ جنگ افزارهای گران قیمت از تیرس موشک های ایران در لحظات ابتدایی جنگ نیست؟؟ به نوعی با درس گرفتن از جنگ صدام با کویت و پناهندگی هواپیماهای عراقی به کشورهای مختلف؟؟ این جور سرمایه گذاری ها قطعا با چند هدف علنی و غیرعلنی و استراتژیک و آینده گرانه انجام می شود!!! اینجاست که باید سوریه و لبنان را حفظ کرد..!! آنجا خط مقدم هست..و البته الان شدیدا تبلیغ می شه ایران داره بی سروصدا سوریه رو ترک می کنه و موضع گیری و نقدی هم به این اخبار نمی شود ..!! و اهداف اونها از این خبر برای مردم تبیین نمی شود..!!
  • ش. AE ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    0 0
    شیر رو دوشیدن از این گاوهای شیر ده و عصاره رو هم گرفتن دقیقا مثل دستگاه آبمیوه گیری حال مثل تفاله دارن میندازن تو اشغالی
  • AU ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    8 0
    کسی می‌دونه در حال حاضر چقدر پول ته خزانه ی عربستان باقی مونده؟
  • AU ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    3 0
    مشرق پیام من را این قدر دیر منتشر می‌کنی که دیگه کسی پست من را نخونه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس