بیکاری/ امریکا

وزارت کار آمریکا اعلام کرد با ثبت حدود ۳.۲ میلیون تقاضای بیکاری در این کشور طی هفته منتهی به ۲ می (۱۳ اردیبهشت) شمار متقاضیان بیمه بیکاری در این کشور از ۳۳ میلیون نفر فراتر رفته است.

به گزارش مشرق به نقل از پایکاه خبری هیل، وزارت کار آمریکا روز پنج‌شنبه اعلام کرد که از اواسط ماه مارس (اواخر اسفندماه) تا پایان هفته گذشته بالغ بر ۳۳ میلیون نفر در این کشور درخواست مستمری بیکاری کرده‌اند که این رقم در تاریخ آمریکا بی‌سابقه است.

بنابر اعلام وزارت کار آمریکا، طی هفته  منتهی به ۲ می (۱۳ اردیبهشت) حدود ۳.۲ میلیون درخواست مستمری بیکاری در این کشور به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید:

بحران تبعیض به بحران کرونا اضافه شد

فیلم/ ۳۰ میلیون بیکار در عرض ۶ هفته!

در پی تشدید بحران کرونا در آمریکا و بیکار شدن تعداد زیادی از نیروی کار این کشور طی هفته‌های اخیر، شمار متقاضیان مستمری بیکاری در این کشور به‌طور بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است.

شیوع ویروس کرونا در آمریکا نه‌تنها بخش بهداشت و درمان این کشور را دچار بحران جدی کرده، بلکه فعالیت بسیاری از کسب‌وکارها را به میزان چشمگیری کاهش داده و حتی برخی از آنها را به تعطیلی کشانده است، به‌طوری که طی این مدت چندین میلیون نفر از کارگران آمریکایی مشمول تعدیل نیرو شده‌اند.

بر اساس آمارهای رسمی دولت آمریکا، تاکنون بالغ بر ۱.۲ میلیون نفر در این کشور به ویروس کرونا (بیماری کووید-۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد حدود ۷۵ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا هم از لحاظ تعداد مبتلایان و هم از لحاظ تعداد قربانیان کرونا، با اختلاف بسیار فاحشی نسبت به سایر کشورها در رتبه اول جهان قرار دارد.

اقتصاددانان هشدار می‌دهند که در صورت مهار نشدن بحران کرونا در آمریکا ظرف چند هفته آینده، نرخ بیکاری در آمریکا می‌تواند تا ۳ برابر رقم قبلی آن (پیش از آغاز بحران کرونا) افزایش یابد.

صندوق بین‌المللی پول نیز در جدیدترین گزارش خود از چشم‌انداز اقتصادی جهان، نرخ رشد اقتصادی آمریکا در سال ۲۰۲۰ را منفی ۵.۹ درصد پیش‌بینی کرده است.

وزارت بازرگانی آمریکا روز گذشته اعلام کرد تولید ناخالص داخلی این کشور در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۰ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۴.۸ درصد کاهش یافته است. آمریکا از زمان بحران مالی ۲۰۰۸ تاکنون هرگز چنین افت شدیدی را در تولید ناخالص داخلی خود تجربه نکرده بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس