کد خبر 1070085
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷
آمریکا و چین نمایه

افزایش اتهام‌زنی آمریکا به چین و بالا گرفتن تنش‌ها بین پکن و واشنگتن، اروپا را به میانجی‌گری و دعوت به آرامش مجبور کرد.

به گزارش مشرق، «نیکلاس کاپیوس» سفیر اتحادیه اروپا در چین امروز (پنجشنبه) درباره تنش‌زایی واشنگتن با پکن بر سر شیوع ویروس «کووید۱۹» هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، کاپیوس طی نشست خبری گفت افزایش تنش‌ها بین چین و آمریکا برای تمام طرف‌ها مشکل‌زا است و کمکی به همکاری‌های گسترده بین‌المللی برای مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا نمی‌کند.

بیشتر بخوانید:

تداوم جنگ لفظی چین و آمریکا

وی همچنین از چین خواست به‌جای انتقاد، به کاهش تنش بپردازد و برای اجتناب از تخریب هرچه بیشتر زنجیره جهانی تامین کالا، اصلاحات اقتصادی بیشتری انجام دهد.

از سوی دیگر، «هوا چون‌یینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز با انتقاد شدید از اتهام‌زنی آمریکا به پکن درباره شیوع ویروس کرونا، گفت که «مایک پامپئو» وزیر خارجه واشنگتن پشت سر هم درغ می‌گوید.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با بیان اینکه چین از ابتدا درباره این بیماری با جهانیان صادق بوده، گفت پامپئو برای پوشاندن دروغ‌هایش، دروغ دیگری می‌گوید و صحبت‌هایش با هم در تناقض است.

پامپئو تا کنون چندین بار مدعی شده که دلایل متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد منشأ ویروس کرونا، آزمایشگاهی در ووهان چین بوده و دولت پکن اجازه ورود کارشناسان سازمان بهداشت جهانی به آزمایشگاه ووهان را نداده است.

سازمان بهداشت جهانی اما با «گمانه‌زنی» توصیف کردن این اظهارات، اعلام کرد که آمریکا هیچگونه اطلاعاتی در این باره که ویروس کرونا منشأ طبیعی ندارد ارائه نداده است.

«اسکات موریسون» نخست‌وزیر استرالیا نیز بار دیگر در مخالفت با ادعاهای مقام‌های آمریکایی مبنی بر آزمایشگاهی بودن ویروس کرونا، بازار مواد غذایی زنده در چین را منشأ آن دانست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس