تغییر روش شناسایی بیماران کرونا/ به دنبال افراد کم علامت هستیم

معاون کل وزارت بهداشت، از تغییر روش شناسایی بیماران مبتلا به کرونا در کشور خبر داد و گفت: ما به دنبال افراد کم علامت و بی علامت هستیم.

به گزارش مشرق، ایرج حریرچی، در بازدید از مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، افزود: مردم باید به محیط بیمارستان‌های کشور اطمینان کنند، زیرا جاهایی که اکنون پذیرش انجام می‌شود کاملاً ایمن است و نباید درمان بیماری‌های قلبی، سرطان، دیابت یا واکسیناسیون کودکان را به خاطر ترس از کرونا به تعویق بیندازند.

وی گفت: در داخل اتاق‌های عمل بیمارستان‌ها هیچ ویروسی وجود ندارد و تمام تجهیزات کاملاً عاری از میکروب (استریل) می‌شود، از طرفی تهویه هوای اتاق‌ها به صورت فشار مثبت است یعنی هوا هر لحظه به بیرون رانده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

شناسایی ۱۴۸۵ مبتلای جدید به کرونا

حریرچی افزود: اگر مردم درمان سایر بیماری‌ها را به تعویق بیندازند مرحله بیماری بالا می‌رود و موفقیت درمان کاهش می‌یابد از طرفی هزینه‌های درمان هم افزایش خواهد یافت.

معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به افزایش آمار مبتلایان جدید به کرونا در روزهای اخیر، گفت: علت افزایش در برخی استان‌ها نظیر خوزستان این است که شروع همه گیری در این استان‌ها دیرتر اتفاق افتاده است، اما در مجموع تعداد مبتلایان جدید در کشور روندی نزولی دارد.

حریرچی افزود: نوع بیماریابی ما هم تغییر کرده است و افراد کم علامت و بی علامت شناسایی می‌شوند و همچنین افرادی هم که تماس نزدیک با بیماران داشته‌اند، آزمایش می‌شوند. در صورتی که در ماه‌های گذشته این موارد بررسی نمی‌شدند و ما فقط بیماران بستری در بیمارستان‌ها را آزمایش می‌کردیم، اما اکنون افراد کم علامت هم کشف و در همان مرحله نخست بیماری، جداسازی می‌شوند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • جوجه تیغی بدنساز GB ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    8 11
    مشرق!!! امروز ضریب تایید کامنتهام بسیار پایین آمده و اصلا از این رویه راضی نیستم، اصلا اصلا -________-
    • IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
      6 0
      والا من هر خبری میخونم یه پیام از شما زیرش هست.
    • IR ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
      1 4
      وقتی تو برجکت میزنن ،برای خودت تاییدحساب میکنی،جوجوی نازک طبع؟!
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    6 1
    تا شما پیداشون کنین رفته جهان آخرت یارانه اش هم قطع شده
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    4 5
    بیماری کرونا در افراد سالم بدون کمترین مشکلی توسط سیستم دفاعی بدن ازبین می رود. لذا هیچ مشکلی در باز شدن اماکن اموزشی وجود ندارد . تنها احتمال الوده شدن افراد پر خطر خانواده بوسیله بچه ها و جوانان وجود دارد. با توجه به پاتولوژی بیماری کرونا برای جلوگیری از مرگ ومیر افراد پر خطر می توان ان ها را با دارو ورژیم غذائی و سبک زندگی مورد حمایت قرار داد. متاسفانه اقای حریرچی وتیم وزارت بهداشت شاید مطالب فوق برایشان قابل هظم نباشد.که البته کاملا طبیعی است. چون 30 سال طول کشید پزشکان قبول کنند عامل بیماری های عفونی میکروب های ذربینی هستند
  • یکی از مردم IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    3 0
    یعنی چه جوری شناسایی میکنند؟ چرا نحوه شناسایی رو توضیح نداده که مردم در جریان باشند و به سود جوها اعتماد نکنند؟؟؟
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    4 0
    نکشیمون دکتر
  • CA ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    1 3
    وقتی به صورت رسمی گفته میشود مطمئنم باشید یک تحول سلامت در نزدیکی هست. البته نیاز به تابلو سنجش و اعلام در میزان آلاینده های بیولوژیک در بیمارستانها و مراکز درمانی هست تا به مردم اطمینان بازگردانده شود و نه تنها در ایران بلکه در تمامی کشورها این چنین هست. در ضمن در تست کرونا بنظرم بشه از پادتن و ترکیب آن با ویروس و دریافت یک واکنش دیگر قابل شناسایی بهره برد و دیگر از تست RNA استفاده نکرد. هدف تست سریع در تعداد زیاد و بدون خطا هست. هر چه تعداد تستها بیشتر باشد بیماری بهتر ریشه کن میشود. بهترین حالت تست همگانی در کمترین واحد زمانی هست و قرنطینه افراد تست مثبت هست.. تنها این بیماری نیست بلکه در تمامی بیماریها با علل میکرو ارگانیسم قابل انتقال میشود این کار را انجام داد. در واقع کرونا آماده کننده زیرساخت برای آینده هست.
  • رضا IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    3 0
    باید کارکنان ‌ادارات مراجعه و مراکز عمومی مراجعه و طبق یک پروتکل خاص ازمایش گرفته تا این ازمایشها تاثیر مفید تری داشته باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس