ویژه های مشرق 18 اردیبهشت

این روزها تیتر اصلی رسانه های اصلاح طلب از هجمه سنگین علیه قالیباف حکایت دارد. این هجمه سنگین نشان از آشفتگی و هراس و عصبانیت است. آشفتگی و عصبانیت از تکرار مقایسه کارنامه ها توسط افکارعمومی.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** توان نظامی و صنعت هسته ای برای مردم نان نمی شود

«غلامرضا حیدری» نماینده عضو فراکسیون امید و کاندیدای ردصلاحیت شده انتخابات مجلس یازدهم در یادداشتی در روزنامه آرمان با عنوان «راه عبور از بحران» نوشت:«این روزها کشور با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند که از جمله آنها می‌توان به بحث مقابله با کرونا و مشکلات معیشتی اشاره کرد... آنچه تجربه و دانش من می‌گوید این است که تا نگاه‌مان به روابط خارجی، نگاهی مثبت و ایجابی نباشد، مشکلات مان در حوزه‌های مختلف مرتفع نخواهد شد».

حیدری در ادامه نوشت:«تجربه نشان داده قدرت‌های نظامی به صرف اتکا به توانمندی نظامی خود قادر به میدانداری نخواهند بود. ما اتحاد جماهیر شوروی را داشتیم. همین امروز کره شمالی را می‌بینیم که کشوری هسته‌ای است اما نان ندارد. حتی ایالات متحده با وجود توانمندی‌های اقتصادی و نظامی، مثلا در قبال کرونا غافلگیر می‌شود که نشان می‌دهد تمرکز بودجه بر مسائل نظامی راهگشا نیست و یک ویروس کوچک، زمینگیرشان می‌کند. بنابراین لازم است نگاه مان را تغییر دهیم. باید عموم مردم را در نظر بگیریم و به سلایق همه توجه کنیم. ایران برای همه ایرانیان است...امروز در شرایطی قرار داریم که همه کشورهای دنیا، به ویژه کشورهای جهان اول مقابل کرونا غافلگیر شدند و به همین دلیل همگی باید توجه داشته باشیم که مبادا مقابل شورش گرسنگان غافلگیر نشویم».

این نماینده اصلاح طلب مجلس در یادداشت مذکور با تاکید بر اینکه «کره شمالی صنعت هسته ای دارد، اما نان ندارد» و «تمرکز بودجه بر مسائل نظامی راهگشا نیست»، در پایان هشدار داده است که «مبادا مقابل شورش گرسنگان غافلگیر شویم». درحقیقت وی قدرت نظامی و دفاعی کشور و صنعت هسته ای را علت اصلی مشکلات معیشتی جامعه جا زده است.

حیدری تذکر داده که «تا نگاهمان به روابط خارجی،مثبت نباشد، مشکلات حل نمی شود»؛ گویا وی دچار ضعف حافظه شده است، چرا که اکنون حدود هفت سال است که دولت روحانی دقیقا به همان شیوه ای رفتار می کند که این نماینده اصلاح طلب مجلس در این یادداشت پیشنهاد داده است.

دولت روحانی با این ادعا که «هم چرخ سانتریفیوژها باید بچرخد و هم چرخ کارخانه ها»، در صنعت هسته ای بتن ریخت و غنی سازی ۲۰ درصد را متوقف کرد و ۹۷ درصد ذخایر اورانیوم غنی شده ایران را نیز از کشور خارج کرد.

از سوی دیگر، بررسی لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور نشان می دهد که بودجه امور دفاعی و امنیتی نسبت به سال ۹۸ کاهش ۱۳۵۶ میلیارد تومانی داشته است. به عنوان نمونه، ردیف مربوط به تقویت بنیه دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از میزان ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مصوب سال ۹۸،‌ در سال ۹۹ به هزار میلیارد تومان کاهش یافته است.

ردیف مربوط به تقویت بنیه دفاعی در بودجه ستاد کل نیروهای مسلح نیز از میزان ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان مصوب سال ۹۸، در لایحه دولت برای بودجه سال ۹۹ به هزار میلیارد تومان کاهش یافته است. بودجه سازمان بسیج مستضعفین نیز که طیف مختلفی از فعالیت‌ها و خدمات فرهنگی، اجتماعی، عمرانی و محرومیت‌زدایی را در سطح کشور ارائه می‌دهد نیز از میزان هزار و ۷۴۶ میلیارد تومان مصوب سال ۹۸ با ۴۷ درصد کاهش به ۹۲۳ میلیارد تومان برای سال ۹۹ رسیده است.

این نماینده اصلاح طلب مجلس تاکید کرده است که «تا نگاهمان به روابط خارجی،مثبت نباشد، مشکلات حل نمی شود». در پاسخ باید گفت مگر دولت آقای روحانی نگفت «امضای وزیر خارجه آمریکا تضمین است»؟! مگر دولتمردان نگفتند «رئیس جمهور آمریکا را فردی مودب! و باهوش! یافتیم»؟! دولت روحانی با همین نگاه مثلا مثبت در مدت ۲ ماه تمام تعهدات خود را پیش دستانه انجتم داد و سپس به انتظار نشست تا طرف مقابل تازه تعهدات خود را شروع کند؛ اما در ادامه، دولت اوباما در اولین روز اجرای برجام، تحریم های جدیدی علیه ایران وضع و برجام را به صورت فاحش نقض کرد.

مشکلات فعلی اقتصادی در کشور نتیجه چشم دوختن به خارج از کشور و گره زدن معیشت مردم به سیاست خارجی است. مشکلات فعلی اقتصادی در کشور نتیجه غفلت از توان داخلی و استعدادهای عظیم جوانان ایرانی است. وضع موجود نتیجه سوءمدیریت است.

**پراید ۱۰۰ میلیونی همان سیب و گلابی برجام است

روزنامه اعتماد در گزارشی با عنوان «عزیزِ صدمیلیونی» نوشت:«جولان قیمت‌های کاذب در بازارهای مختلف موجب شد تا در هفته‌ای که گذشت یکی از عجیب‌ترین اتفاقات در حوزه خرید و فروش خودرو رقم بخورد. قیمت پراید که به نوعی «خودروی ارزان‌قیمت» محسوب می‌شود و هدف از ساخت و عرضه آن هم، همین بود؛ به لطف فضای مجازی و قیمت‌گذاری دلالان و فروشندگان در وب‌سایت‌های خرید و فروش و حتی نمایشگاه‌های خودرو به مرز ۱۰۰ میلیون تومان رسید. اگر این عدد به صورت دلاری محاسبه شود؛ چیزی نزدیک به ۶ هزار دلار(با دلار آزاد) خواهد بود که تقریبا با قیمت صادراتی آن همسان است. اما اینجا و در ایران، کسی با دلار معامله نمی‌کند و واحد پولی کشور «ریال» است. تا همین یکی، دو ماه پیش قیمت همین خودرو ۴۷ میلیون تومان بوده است. چگونه در دو ماه، دو برابر شده و چه کسانی به دنبال به هم خوردن نظم و ساختار بازار هستند؟».

آقای روحانی- آبان ۹۵- در سفر به اراک در واکنش به نقدهای کارشناسان، صاحب‌نظران و مردم درباره اینکه برجام عایدی برای کشور نداشته، اظهار داشت:«ما غاصب را از باغ خود بیرون کردیم و درب باغ به روی مردم باز شده است ولی امروز عده‌ای کودک به درب باغ آمده و می‌گویند، سیب و گلابی کجاست که می‌خواهیم میل کنیم؟ امروز این باغ که نهال‌های آن تازه غرس‌شده آماده باروری است، اما برای به ثمر نشستن صبر لازم است».

دولتمردان و فعالین اصلاح طلب و رسانه های حامی دولت پیش از این ‌بارها مدعی بودند که میوه‌های برجام و به عبارتی سیب و گلابی برجام در سال‌های ۹۶ و ۹۷ و ۹۸ خواهد رسید، اما میوه‌های برجام چیزی جز افزایش تحریم‌ها و تشدید گرانی و رکود و بیکاری نبود.

پراید در سال ۹۲ حدود ۱۷ میلیون تومان بود اما در هفت سال اخیر به مرز ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است. قیمت فعلی پراید یکی از همان سیب و گلابی های برجام است.

در حقیقت وضعیت فعلی صنعت خودرو نتیجه رویکرد غلط دولت مبنی بر «چیدن تمامی تخم مرغها در سبد برجام» است. ما در حوزه مسکن نیز در سالهای اخیر با افزایش قیمت بیش از ۲۳۰ درصدی مواجه بودیم.

پراید ۱۰۰ میلیونی نتیجه روی کاربودن دیدگاهی است که می گوید «ما قابلیت رقابت در هیچ صنعتی جز قرمه سبزی و آبگوشت بزباش را نداریم»!

یکی از فعالین رسانه ای با اشاره به پرواز قیمت پراید نوشت:«تفاوت دو مدیریت جهادی و اشرافی: اولی، ماهواره می سازد و با موفقیت در مدار قرار می دهد؛ دومی، قیمت خودرو را ظرف هفت سال، شش برابر می کند. اولی شهید می دهد تا عزت و سربلندی و پیشرفت حاصل شود؛ دومی دست به بیت المال می برد یا در معرض حیف و میل قرار می دهد».

** هراس رفوزه های مجلس دهم از قالیباف

روزنامه شرق در گزارشی با عنوان «مصاف موتلفه با حامیان شهردار سابق» نوشت:«به نظر می‌رسد یکی از رقبای سرسخت قالیباف(برای ریاست مجلس) البته با شانسی بسیار کمتر مصطفی میرسلیم است. اگرچه نه او نه آقاتهرانی و نه حتی دیگران رقبای پرقدرتی برای قالیباف نیستند منتها هر کدام از اینها تمایل دارند که در مجلس یک وزن‌کشی انجام دهند و به نوعی وزن خودشان را در مجلس بسنجند. بنابراین اختلافاتشان بیشتر از ناحیه سهم‌خواهی و وزن‌کشی است. در همین وزن‌کشی، میرسلیم در دفاع از خود برای نشستن بر صندلی ریاست مجلس مدعی شده است که به دنبال بازگرداندن مجلس به جایگاه اصلی‌اش است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«در حالی که شنیده شده قالیباف در جمع‌های خصوصی گفته هدفش از ورود به مجلس نشستن بر صندلی ریاست مجلس است و لابی‌ها و رایزنی‌های خود را از مدت‌ها پیش هم آغاز کرده اما میرسلیم در پاسخ به این سؤال که شانسش از قالیباف کمتر است گفته: "تا آنجا که من خودم از زبان ایشان شنیدم چنین ادعایی مطرح نشده و ایشان هم مانند بقیه تابع رأی اکثریت است و جز این نمی‌تواند باشد. به نظرم نمی‌رسد که در این شرایط، کسی به دنبال شانس باشد بلکه همه ما نامزدها باید برای خدمت در هر جایگاهی که باشیم ابراز شیفتگی کنیم".»

این روزها تیتر اصلی رسانه های اصلاح طلب از هجمه سنگین علیه قالیباف حکایت دارد. این هجمه سنگین نشان از آشفتگی و هراس و عصبانیت است. آشفتگی و عصبانیت از تکرار مقایسه کارنامه ها توسط افکارعمومی.

پیش از این کارنامه قالیباف در شهرداری با کارنامه اصلاح طلبان، هزینه سنگینی به این طیف وارد کرد. یکسو اقدامات متعدد جهادی بود و سوی دیگر دوچرخه سواری شهردار و پرونده قتل یک زن توسط شهردار سابق اصلاح طلب تهران.

رفوزه های مجلس دهم از این هراس دارند که کارنامه مجلس یازدهم، کار را برای آنان در انتخابات ۱۴۰۰ بسیار سنگین و سخت می کند. برای همین به طرق مختلف در پی اختلاف افکنی میان منتخبان مجلس یازدهم و بزرگنمایی اختلاف نظرها هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 173
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 39
  • نيازمند اصلاحاتيم IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    49 93
    امان از شر دلواپس نفهم .
    • IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
      57 26
      و زینهار از بلاهت خاطرجمع جاهل!!!!
    • IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
      46 12
      و زینهار از بلاهت خاطرجمع نادان!!!
    • IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
      37 38
      اقای حیدری عزیز اگر امروز این قدم را عقب گذاشتیم و هسته ای را منفجر کردیم. فردا از ما میخواهند موشک هایمان را منفجر کنیم. روز بعد می خواهند دانشمندان ایرانی را بیکار و محاکمه کنیم. روز بعد می خواهند سپاه را منحل کنیم روز بعد می خواهند کتاب های درسی خود را براساس دستورات انها طراحی کنیم روز بعد میخواهند حوزه های علمیه را تحویل جاسوسان انگلیسی کنیم.روز بعد می خواهند که لواط کاری را مجاز و قانونی بدانیم و ازدواج همجنسبازان را قانونی کنیم. روز بعد فاحشه خانه ها را باز کنیم. روز بعد..و روزهای بعد را انها تعیین میکنند. اولین گام تسلیم نیروهای مسلح است تا نتوانی در مقابل زورگویی های انها مقاومت کنیم و راهی جز تسلیم مراحل بعد نداشته باشی انوقت تو و امثال تو راضی میشوند ؟
    • DE ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
      21 12
      حسن روحانی از وقتی که فهمیده اجازه مذاکره با آمریکا را میخواهند به رییس جمهور بعدی بدهند، و به هیچ عنوان به او نخواهند داد( مانند برجام که به "محمود" ندادند) داره شلوغ بازی در میاره.
    • IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
      42 29
      خوب مردک چرا مسکن مهر که مورد حمایت راس نظام هم بود را تعطیل کردید که حالا نگران شورش گرسنه ها باشی ؟ یه کارگر اگه سقف بالا سر بی دغدغه داشته باشه اون حقوق ناچیز را باهاش یه زندگی حداقلی میتونه راه بندازه . چرا هرکی از نظارت بر بازار و جلوگیری از گران فروشی و احتکار و حرف میزنه به او برچسب کومونیست میزنید ؟ چرا یه بار تو مجلس به میز غذای اشرافی خودتون گیر ندادید که حالا هر روز به چهارتا موشکی که برا دفاع از ایران میسازند گیر میدین ؟
    • DE ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
      33 17
      حسن روحانی چرا داری هرج و مرج درست میکنی، مردم نباید تاوان رویاهای تو و دعوایت با دیگری را یدهند، داری مثل حسن بنی صدر میشی
    • IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
      30 5
      هنوز عکس های خلع سلاح لیبی و عراق موجوده دیدیم عاقبتشون چی شد عبرت نمیگیرید؟!واقعا که بعضی ها از خوک پست ترن
    • DE ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
      16 13
      شما بله .ولی همین ذلت طلبان کشورو در30 سال گذشته 100 سال عقب انداختند .=گاوان شیرده ترامپو اوباما
    • SE ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
      13 3
      امان از شر دلواپسان نفهمی که نگران اخم عمو سام و الیزه و باکینگهام هستند .
    • جناب پراید IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
      11 14
      امروز دیدم از پارکینگ صدای فریاد میاد، رفتم پایین، دیدم پرایدم داره داد میزنه: "پس این چایی من چی شد.؟" روحانی ببین مارو به چه بدبختی ای انداختی.
    • IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
      17 6
      توان نظامی برای مردم عادی ممکن است نان نشود، ولی برای حفظ همان یک لقمه نانشان از گزند وهابی و داعش و... لازم تر از لازم است. درود بر نظامیان ایران در هر لباسی
    • IR ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
      9 2
      اصلاح طلبان بی کفایت ابتدا باید خودشون را اصلاح کنند.
    • IR ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
      8 3
      پراید 100 میلیونی و دلار 16000 تومانی و سکه 6/5 میلیونی و تورم 500 درصدی همان گلابی برجام است.
    • IR ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
      10 2
      از وقتی اصلاح طلبان بر سر کار آمدند دائما"بلا نازل می شود دقایقی قبل هم زلزله آمد خدا خودش شر اصلاحات را از سر مردم ما کم کند.
    • ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
      0 0
      یهود و نصاری از تو (پیامبر) راضی نمیشوند تا زمانی که پیرو ملت انها شوی.
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    اگر با آمریکا مذاکره کنیم، پراید میشه 10 میلیون
    • IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
      33 23
      اصلاح طلبان تهوع آور کاسبان مذاکره بوده با غرب و بدون این روند این جماعت دچار آسم سیاسی شده و خفه خواهند شد!!
    • IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
      39 23
      ببخشید ،عذر میخوام اما شما غلط کردین ،چند بار با آمریکا مذاکره کنیم شما اصلاح طلبا راضی میشین لطفا ی عدد ورقم بگید ۱۰بار۱۰۰بار۱۰۰۰باردقیقا چه قدر؟!!!!!!!!!!
    • سیدمرتض IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
      43 10
      من موندم این عقل های روشن فکربه چی وصله انقدرقشنگ دلیل میارن مثلاتوانمندی نظامیمناسبی نداشتیم وقتی داعش به کرمانشاه میرسیدبایداحتمالااقایانو میفرستادیم مذاکره که درعوض وهابی شدنه ایرانیاوخراب کردن حرمهای مقدس شاید امنیت جانی تامین کنن یااین که مانند سوریه که الآن ترکیه اسرائل امریکاهرکدوم یک قسمتیواشغال میکردن وبعدمیرفتیم مذاکره میکردیم یامانندلیبی کهدولت مرکزی قدرت نظامی ندارهکه مصراسرائیل ترکیه روسیه ایتالیافرانسه و...هرکدوم یکجایی ازمنابعنفتی ومعدنیو میگرفتن بعدباهاشون مذاکره میکردیم که کشورو پس بدن وانوازدست حفترنجات بدن ویاتوی جنگ جهانی دوم اگربودن احتمالاوقتی که شمالو شوروی وجنوبوانگلیس اشغالکرده بودن میرفتن مذاکره میکردن که غذای مردم مثل جنگ جهانی اول بدن به انگلیساوقحطی بشه درعوض لااقل تهرانونگه دارن اینگونه مثائل همه ازضعف نظامی اتفاق افتاده یعنی اینه که اگرقدرت نظامی نداشته باشی هیچ چیزی نداری
    • IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
      33 9
      اگر به کنایه و تمسخر گفتی که باهات موافقم ولی اگر واقعا اینطوری فکر میکنی حتما برو دکتر.
    • حمید IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
      20 7
      مگه مذاکره نکردیم عزیز.....
    • IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
      8 5
      زرشک
    • IR ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
      13 8
      هنوز فراموش نکردیم که شب امضاء برجام با اسکناس 500 تومانی و یک دلاری توی خیابان ها رقص و پایکوبی می کردید و میگفتین دلار مفت می شود !
    • IR ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
      9 5
      مرگ بر آمریکا
    • راوی حق IR ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      0 0
      نابغه خان فقط اینو بگم که پراید بشه 10 میلیون حقوق میشه 180هزار
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    60 31
    درسته "نان" نمی شود ولی باعث حفظ "جان" می شود تا جان نباشه نانی در کار نیست. امنیت مقدمه لازم برای پیشرفت و رفاه هست.
    • وطن پرست DE ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
      51 18
      قشنگ بود. حالا که نتونستید "نان" مردم رو تامین کنید حداقل "جان" مردم رو نگیرید! می تونه تیتر قشنگی در مقابل دوگانه سازی این خاینین باشه.
  • رضا IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    40 9
    علت گرونی ها بی مدیریتی وبی تدبیری دولته...توهمین دولت استکباروکافرآمریکا کی گرونیای اینجوری اتفاق افتاده؟
    • IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
      6 11
      کاملا موافقم
  • رسول TR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    4 12
    سلام و دورود ۶۰ درصد این مشکلات گردن زرد خورد های بین جناحی بین مسولیئن حکومت است اگر دست در دست هم دهند انشالله درست می شود راه این هم باید حکومت تک حزب باشد بجایی زیر پا خالی کردن همدیگر درست کردن رو پیش بگیرند رئیس جمهوری پارلمانی شود هرکه خوب کار کرد بماند هرکی خوب کار نکرد برود خدا حافظ اگر پارلمانی نشود و ایران تک حزبی نشود اش ویزیت همینه رئیس جمهور خوب باشد زیر پا آن رو خالی میکنند پس باید ایران تک حزب باشد پارلمانی باشد اگر اشتباه کرد بندازش بیرون ولی کسانی باشند که بیرون پارلمان آنها رو نظارت کند و قانونی باشد هر کسی اختلاس کرد به وطن خیانت کرد در حکومت بود ظرف یک ماه اعدام شود
    • IR ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
      1 3
      این دولت برای ماچیزی نمیشه تمام مردم نباشن دولتم نیست
  • کاظم IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    7 10
    آقای حیدری نگاه باید به داخل کشور باشد و با همه کشورها جز سردمداران استکبار و ظالمان روابط داشت. یکی از اصول پیشرفت در برنامه ریزی راهبردی، نگاه به خود است که در قرآن هم بیان شده است. اصلاح طلب ها مثل آیه ای از قرآن که بیان می دارد می گویند ما اصلاح طلبیم ولی خدا می گوید شما فساد طلبید یعنی در عمل باید ثابت کنید نه اینکه شعار بدهید و در عمل غیر از آن انجام دهید.
  • افشار IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    21 22
    اگر برجام بود که پراید ۱۰۰میلیون نمی شد مخالفان داخلی و خارجی برجام را از بین بردند فقط اسم آن است که بازهم از نبودنش بهتر است
    • IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
      16 11
      ترامپ بود که از برجام خارج شد بعدشم اگر برجام نبود پراید 17 میلیون بود نه 100 میلیون در ضمن با حلوا حلوا کردن برجام زهرماری شیرین نمیشه
    • IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
      2 1
      چقدر بدبختی که دلت به پراید خوشه.
    • IR ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
      4 0
      بعد از برجام اقتصاد ایران 40 درصد کوچکتر شد زیرا تحریم های ظالمانه تشدید شد و راههای دور زدن آن لو رفت.
    • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
      0 0
      اینکه پراید و... گرون شده نشان از فساده
  • حیدری IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    0 1
    اصلا اصلاح طلبی نیست که گرانی به نسبت میدهید
  • ایرانی IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    9 4
    صنعت موشکی و هسته ای خیلی هم خوب است . ولی مردم به چیز های دیگری هم نیاز دارند. ندارند؟
    • IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
      4 0
      اره به چیزهای دیگری مثل مسکن ارزان قیمت، یارانه نقدی و سهام عدالت نه؟
  • جلیل IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    10 2
    یکی قصه ابو موسی اشعری رو بده حیدری بخونه .
  • US ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    25 0
    آخه تف به شرف نداشته تان هنوز هم که یک سال دیگه دستگاه اجرایی کشور دست شما و دوستانتون هست. در یک سال هم خیلی کارها میشه کرد. شما که به مردم قول داده بودید در عرض ۳ ماه اوضاع اقتصادی را سر و سامان بدهید. از دوره صفویه تا کنون بی عرضه ترین دستگاه اجرایی و قوه مقننه همین دوره ای بود که کشورمان افتاد در دستان اصلاح طلبهای غرب گرای بی حیا.
  • محمد IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    15 0
    به نظرم اصلاح طلبها زود فراموش کرده اند این درد را خودشان در 88 و از 92 تا حالا به سر مردم اورده اند و از همین حالا هم گرا به دشمن اصلی میدهند که فلان و فلان جای بسی تاسف است تا کی خیانت و خباثت کمی به فکر مردم باشید نه بارباب
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    4 12
    بابا موشک داد
    • IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
      6 4
      به بابا بگو اول بهت پوشک بده که اینجوری خراب کاری نکنی!
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    0 22
    اگر مذاکره کنید پراید ۱۰ تومن نمیشه ولی بیشتر نمیشه مثلا یه میلیارد نمیشه. وضعیت ونزوئلا معلومه. ۱۰ تومن نمیشه چون دزدان خودروساز و دیگر دزدها حاضر نمیشوند از دزدی دست بکشند.
    • IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
      27 0
      مثل دفعه قبل که مذاکره کردیم پراید 17 میلیونی 100 میلیون شد چرا شماها بیدار نمیشین؟
    • IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
      3 1
      دفعه قبل بعد مذاکره دلار داشت میومد زیر ۲ تومن ولی سیف با فشار امثال عسگراولادی و سایر خام فروشها تو ۲۸۰۰ جلوشو گرفتن. روحانی سرخود مذاکره نکرده که. مگه نمیگید دزد هستن بگیرید دار بزنید. ولی همه میدونن همتون مثل همید.
    • IR ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
      5 0
      با برجام روند ونزوئلا شدن ایران تسهیل شد.
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
      1 0
      دفعه قبل بعد مذاکره داشت دلار 2800 میشد؟ حالت خوبه؟ مگه بعد از یک سال ترامپ از برجامتون خارج نشد؟ نکنه اونم تقصیر کار ماییم؟ 10 بار دیگه هم مذاکره کنین به راحتی اب خوردن امریکا همه رو به هم میریزه بیدار شین در ضمن رهبری از اول خیلی تذکر دادن کو گوش شنوا؟
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    10 3
    قوه قضائیه بایستی رویه اعدام دههه 60 رو روی باندهای فامیل خودروساز اعمال کنه. ما تشنه عدالتیم.
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    26 1
    اگه شما بذارید هم هسته ای راه میوفته هم قدرت نظامی پیدا میکنیم هم نان داریم هم بهداشت هم آموزش ابتدایی وعالی هم دانشمند وهم ............ولی افسوس که شما هستین ونمیگذارید ما هیچی داشته باشیم.
  • ش. AE ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    16 1
    این آقا مثل اینکه ۴۰سال در ایران نیست این آقا کجا بوده که شهر ها رو موشک میزدن کجا بوده این و امثال این آقا که هشت سال با گوشت و استخوان جلوی دنیا وایسادم حال توان نظامی نیاز نیست؟ هسته‌ای نیاز نیست؟ نوابغ این مملکت ترور کردن بابت این برنامه هسته‌ای نان شب نداشته باشیم بهتره یا ناموس مون ببرن حراج چقدر بعضی ها آبله هستن یکی نیست از این آقا بورسه تا وقتی که توی مجلس بودی این حرفها رو نمیزدی حال چی شده فقط جلوی تو و امثال تو بچه‌های فاطمه زهرا ایستادن ما هم پشتیبان این عزیزان هستیم اگر لایق بدونن تا آخرین قطره خون
  • رضا IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    11 6
    والله دیگر کشورها به ریش ما دارن میخندن... بابا خودروسازهای ایران را تعطیل کنید و خودرو وارد کنیم حداقل امنیت رانندگی داشته باشیم
    • IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
      5 0
      چرا تعطیل؟ وقتی که منه مسئول سهمی از فروش خودرو تو جیبم میره مگه مرض دارم خودروسازی ایران را تعطیل کنم
  • مهران JP ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    20 0
    با سلام اصلاح طلبها در طول بیست و دو سال اعلام موجودی خود، در پرونده خود بجز خیانت به کشور، گرانی، رانتخواری و رانت دهی، فتنه های خیابانی، تضعیف رهبری، سرقت اموال عمومی،وعدهای پوچ، ورشکستگی کارخانجات تولیدی، ایجادی ناامیدی در اقشار جامعه و هزینه سازی برای کشور و زانو زدن در برابر مستکبران جهانی و تضعیف نیروهای انقلابی و خدمتکار، دستاوردی برای کشور نداشته اند. چیزی که آنها نمی خواهند باور کنند اینست که تنها چرخی که برای اصلاح طلبها می چرخد، چرخ خروج آنها از پیکره مدیریت کشوریست.
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    5 0
    این نظارت . نظارت که میگویید کجا هستند چرا بداد این مردم نمی رسند؟؟
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    17 0
    بودجه نظامی و هسته ای ما باید دهها برابر شود هر کس از این مدل حرف ها زد و خواست در تصمیمات سیاسی_دفاعی ما اثر بگذارد باید دهانش را گل گرفت این نامرد ها میخوان ما از نظر نظامی روز به روز ضعیف تر بشیم که اربابان کثیفشون هر وقت فکر ماجراجویی به سرشون زد بدون معطلی جان هزاران هزار نفر از مردم ما بلکه بیشتر به خطر بیندازند...کما این که پرزیدنت فریدون(فلان...) شده این سالها ترمز پیشرفت نظامی ما را به شدت کشید و بخشی از پروژه ی این ها رو عملیاتی کرد...لطفا منتشر کن
  • US ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    4 4
    شکم گشنه دین ایمان نداره یکش من .بیکارم بیکار
  • DE ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    9 1
    خونوادتو بده شما شاید نونی برا ملت شد؟!
  • رضا IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    3 2
    زن و بچه تو و تمام خونوادتو بگیر برو اروپا برای ایرانی ها نسخه نپیچ
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    8 0
    توان نظامی که تامین کننده ی امنیت مردم است اگر نباشد مردم زیر دست وپای اجنبی زخمی وذیلی و گرسنه نانی هم بصورت صدقه به او می دهند !! این گروه اقلیتی هستند بقول احمدی نژاد همان خس و خاشاک هستند وقتی اجنبی به آنها نان میدهد می شوند تفنگچی و ساواکی اجنبی نان خوبی هم گیرشان می آید - اصلا نان زحمت خودشان ازگلویشان پائین نمی رود می اینها منظورشان لجن خواری خودشان است از دست بیگانه و اجنبی - چرا در روزنامه های کشور اجازه نشر فحش در لیاقت خود اینها از این قبیل نوشته ها منتشر می شود -
  • US ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    2 12
    شکم گشنه دین ایمان نداره .بیکار شدم وضعم خوب نیست
  • احمد IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    2 6
    من مطالعه کننده دائمی مشرق نیوز هستم ومیخواهم موضع خودرا روشن کنید اگر مسلم باشید چرا این نظرات اول نشر میدهید اگر در راه مستقیم نیستید ما هم به سایت مشرق اعتنا نکنیم
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    8 1
    عجب رویی دارند این غرب گرایان کدخدا پرست شما بنا بود با برجام کشور را گل و بلبل کنید چه شد پس وعده های خیره کنده چه شد چرا وضعیت صد و هشتاددرجه برعکس شد کره ای شمالی گر نان نداره عزت و شرف داره که در مقابل دشمنش کم نمی آره که شما ها ندارید
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    1 2
    نظر شما نام احمد ایمیل ایمیل نظر شما * من مطالعه کننده دائمی مشرق نیوز هستم ومیخواهم موضع خودرا روشن کنید اگر مسلم باشید چرا این نظرات اول نشر میدهید اگر در راه مستقیم نیستید ما هم به سایت مشرق اعتنا نکنیم captcha
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    7 0
    تمام این بدبختی های مردم ایران نتیجه ناکارآمدی و نگاه به خارج دولت است و این نگاه به خارج باید تا کجا ادامه پیدا کند تا اصلاح طلبان و تدبیرها را متوجه بی کفایتی خود در اداره مملکت کند ؟
  • ناشناس US ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    4 0
    میگم سیاست ها اگر ثبات داشته باشند این اتفاقات نمی افتند چقدر این دوستان عزیز میفهمند که سیاست دستوری کارساز نیست شما دو سال پیش پیاز ۱۵ هزار تومان بود گوجه ۱۴ هزار ولی الان از کشاورز زیر ۵۰۰ تومان میخرند چرا ؟نیاز مملکت ما تدبیراست و تصمیم درست هر سال نیامده قیمت دلار را افزایش و ارزش پول ملی کم میشود و این تورم های نا خواسته به مستضعفین تحمیل و پولداران نیز پولدارتر میشوند.
  • .... IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    9 2
    هیچ کس در مجلس آینده بهتر از قالیباف نیست قالیباف بهترین گزینه برای ریاست مجلس است.
  • سیاوش نورایی AE ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    17 0
    یاد آقای احمدی نژاد بخیر که با قدرت به مذاکره وبرجام میگفت ما این کاغذ پاره ها را قبول نداریم واونموقع هم دلار از 800 تومان بالاتر نمیرفت وغنی سازی اورانیوم هم 20 در صد وهمه چیز جای خودش بود وشرکتهای خودرو سازیها جرات سو استفاده وگرانفروشی به ملت نداشتند
    • IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
      6 0
      یادش بخیرررررررررررررررررررررررررر
  • سرباز IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    8 0
    اگه ادم بودی تو این هشت سال غصه مردم میخوردی ورد صلاحیت نمی شدی خیلی دارید اتیش میگیرید که برجام دورو نتونستید به اجرا بذارید ودر حال اتش انداختن به جان ملت هستیدوبی عرض گی خودتون رادارید بااین حرفها سر پوش میگذارید
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    2 23
    خوهش چرت ننویسید نان ندارن مردم بخورند دنبال ماهواره هوا کردن هستن مثل اینه که گشنت باشه بری ماشین ظرف شور بگیره
    • IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
      6 0
      چرت اونی می نویسه که حوزه ی نظامی رو با اقتصاد مقایسه می کنه.. بدبخت مفلوک بودجه نظام داره دلش می خواد ماهواره هوا می کنه. برو یقه ی وزیر اقتصاد رو بگیر برو یقه ی دولت رو بگیر بگو اون 4/8 میلیارد کجاست، بگو ارز 4200 چی شد؟ چرا غذای سگ و گربه و سنگ پا وارد کردین؟
    • IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
      1 6
      21:28 حرف مفت نزن خود دیوان عقب نشینی کرد و گفت هی ارزی گم نشده فقط یه احمقی یه حرفی زد تا بهانه برای حمله به دولت ایجاد کنه
    • IR ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
      7 0
      رئیس دیوان محاسبات تحت فشار دولت حرف خودش را پس گرفت اما ماجرای گم شدن 4/8 میلیارد دلار واقعیت بود.
  • یک ایرانی IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    5 8
    حرف مفت نزنین ....از همون اول روی دولت فشار بود ..تیم در حال مذاکره بود و مخالفان مذاکره موشک هوا میکردن...واسه اینکه مذاکره ب نتیجه نرسه ..ایران و امریکا برای ب نتیجه رسیدن مذاکره چندین سال وقت صرف کردن ..خب مذاکره ب نتیجه رسید چ چیزی ب امریکا رسید ....کشورهای اروبایی بازار ایران را بدست گرفتن و مقامات بالا یی ما حرفشون این بود ک با همه باشن الا امریکا و امریکا چندان منفعتی از بازار ایران نبرد ...خب امریکا هم ک دید زحمات رو اونا کشیدن ولی نفعش با دیگران بود همه چیز رو ب هم زدن ...همان جمله ی معروف ک ما دشمن رو از در خانه بیرون میکنیم از بنجره میاد تو
    • IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
      5 0
      چه فشاری رو دولت بود؟ همه هسته ای را نابود کردین اقتصاد رو به خاک سیاه نشوندین طلبکارم هستین خجالت بکشین اگر موشک نبود یانکی ها زیر پا لهتون میکردن مثل اینکه موشک های صدام یادتون رفته
    • IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
      10 0
      آخه مگه اوباما گذاشت جوهر امضاش زیر برجام خشک بشه ؟!!تازه کدوم کشور اروپایی بازار ایران رو بدست گرفت بگو شاید ما نمیدونیم؟؟!!!درضمن ما که نزدیک به چند سال به احترام برجام شما ماهواره نفرستادیم هوا!!!حالا تو داری میگی موشک پراکنی!!!اگه منظورت موشک هایی هست که روسر داعش ریختیم ،که آمریکا نباید ناراحت باشه؟!!! اونا که همپیمان آمریکایی ها واروپایی ها نبودن؟!!!یا بودن؟!!!
    • IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
      5 0
      تو ایرانی نیستی تو روز های جنگ ایران و عراق رو ندیدی به والله یه موقع بود که موشک میومد روی سر زن و بچه مردم و رزمنده های ما نمیتونستن کاری بکنن حالا که با تلاش شهید تهرانی مقدم و دانشمند هامون تونستیم بازدارندگی ایجاد کنیم و نذاریم نگاه چپ به ناموس ایرانی بشه نباید شکر گزار باشیم ؟گرچه خراب شدن برجام به موشک هامون ربطی نداره اما اگر هم داشت باز هم می ارزید
  • مردم IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    3 10
    انظر الی ما قال و لا تنظر الی من قال. من کاری به هیچ جناحی ندارم . ولی خدا وکیلی حرف درستی است من بازنشسته باید بازم جون بکنم کارکنم و همش هشتم گرو نهم باشه . سر سفره که نمیتونم موشک بذارم میتونم؟
    • IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
      9 1
      اگه امنیت نداشته باشی سفره ای هم نیست که توش نون بذاری عزیر دل
    • مصطفی US ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
      3 0
      نه موشک نمیتونین بزارین //فرض کنید صنعت دفاعی ما هم مثل مدیریت سیاسی کم کار و ناتوان میبود انوقت بهانه کم کاری دولت چه بود //ایا سوال پیش نمیاد که قطب سیاسی داره با منفی سازی نقطه قوت قطب نظامی کم کاری خودشو توجیه میکنه //وظیفه دولت تامین نیازهای ملت هست //وظیفه قوای نظامی تامین امنیت //انصافا کدام یک موفق بوئه اند
    • آنتی اصلاح طلب IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
      4 3
      18:48 برو یقه ی وزیر اقتصاد رو بگیر برو یقه ی دولت رو بگیر بگو اون 4/8 میلیارد کجاست، بگو ارز 4200 چی شد؟ چرا غذای سگ و گربه و سنگ پا وارد کردین؟ مردک سفیه!! موشک داشتن چه ربطی به اقتصاد داره؟ اون وزیرش جداست اونم جداست. عجب آدم نادانی هستی که هنوز دست چپ و راستت رو نمی تونی تشخیص بدی!!! تعجبی نداره که پراید 90 میلیونه ( اگه تو اینه به خودت نگاه کنی دلیل پراید 90 تایی رو می بینی)
    • IR ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
      0 7
      دمت گرم اینای که منفی دادن یا شکمشون سبره یا جیبشون پر پول یا هردوش که ژست پفیوسی میگیرن
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    3 12
    هم نان لازمه هم قدرت نظامی وقتی صلح باشه موشکی لازم نخواهد شد
    • تهرانی IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
      8 0
      سلام وقت همگی به خیر . به نظرم دولت و نمایندگان مجلس قبلی خوشگل دارن خیانت میکنن کل بهانه برجام ضعیف کردن ایران برای حمله به ایران هستش حالا از خارج نتونستند عوامل شون که ستون ۵ انها هستش در حال اجرای ان هستند به مردم فشار حداکثری وارد میکنن از طرف کشور رو رها و از طرفی کشور رو غارت و هرج و مرج کردن و ارزوی و مطالبه مردم ایران ورود یه خلخالی هست که کمی در قوه قضائیه کار کنه تا خائنین ماستها شون رو کیسه کنن.
    • Hasan IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
      3 0
      اخه مردک تا قدرت (موشک ) نداشته باشی ک صلحی وجود نداره. اگه قدرتمند باشی همه باهات صلح میکنن . خاک تو سرت ک مغز نداری میای کامنت میزاری نون ندارم موشک میخوام چکار؟ اگه کل اقتصاد و بودجه دست نیروی نظامی بود و تو نون نداشتی اون موقع باید حرف مفت بزنی
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    3 0
    عاقبت نادان را چون گردگان بر دور پول... ساعر اصلی ببخشد اخه ابن نادانان حوصله مان را سر بردند
  • عبدالله IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    3 0
    غلط‌اضافی‌کرده‌‌اتفاقاباصنعت‌وتکنولوژی‌بویژه‌هسته‌ای‌ونظامی‌میتوان‌دنیای‌مردم‌راابادکرد‌به‌شرط‌یک‌جو‌عرضه‌که‌حیدری‌‌وسایردوستان‌منافقش‌ندارند.
  • سید احمد IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    0 2
    همه تان نیرنگ بازید اصول گرا و اصلاح طلب ......
    • DE ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
      3 0
      نخ نما شده یک چیز تازه پیدا کن .دستور سازمانی اصلاح طلبان به اعضای فرقه اصلاح طلبی اینست که چون خودشان دارند به لجن فرو میروند به همه تهمت اصلاحات بزنند و همه را اصلاحات مالی کنند بلکه مردم گیج شوند و نتوانند تشخیص بدهند بالاخره کی بود کی بود من نبودم..... اصلاحات صهیونیزم پیوندتان مبارک انورسادت السیسی
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    5 0
    پررویی و وقاحت این اصلاح طلبهای خائن کثیف تاچه اندازه؟؟؟؟مگه توی این هفت سال هرغلطی خواستید نکردید؟؟؟این همه بدبختی وگرانی وبیچارگی بخاطراعمال وکارهای خیانت بارشما بوجود اومده.کاش انقدر وجود داشتن که خیانتهاوکثافت کاریاشون رو گردن میگرفتن اما باوقاحت وپررویی تمام مثل همیشه طلب کارن.انشاالله بزودی پاکسازی ایران عزیز ازلوث وجوداین خائنین تهوع آور وطرفداراشون شروع میشه
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    7 0
    البته این یارو حیدری راست میگه مردم شورش میکنن!!!! بااین تفاوت که اینبار مردم عزیز برای نابودی وریشه کنی این اصلاح طلبهای حقیر ونجس شورش میکنن
  • مهرداد IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    5 0
    پعضی ها ناراحت اند چرا کشور از نظر نطامی قوی شده ولی از نظر صنعت و اقتصاد نه . و راه حل رو این میدونن که باید جلو پیشرفت نظامی گرفته بشه . اخه شما نمیتونید کشور رو اداره کنید . نیروی نظامی که کار خودشون رو میکنن.
  • شاهین IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    8 0
    کشوری در دنیا پیروز است که تمام امکانات وسیاستش بر 2چیز استوار باشد عزت ورفاه ایران کشور فقیری نیست همه میدانند چه ثروت عظیمی در این کشور می‌باشد مدیریت اگر دراز مدت نباشد این میشود وقتی هیچ‌یک از دولتها یک نقشه راه ترسیم نکنند میشود این اصلأ کاری به تحریم وامریکا هم ندارد
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    20 2
    اینبار برای جلوگیری از خیانت و عهد شکنی آمریکا میگیم 200 تا کشور امضا کنن، 20 تا قطعنامه شورای امنیت هم صادر کنن...
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    0 2
    حاکمیت میخواد همه کارهای نکرده اش را در دوران اخر اصلاحات انجام بده .. تا خودش بد نام نشه وفاتحه اصلاحات رو هم برای همیشه بخونه
    • CA ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
      3 0
      مغزت تعطیل شده متاسفانه!
  • DE ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    3 0
    بخدا اگر گردن دلال را تو این مملکت مثل داعشی ها قطع کنند مملکت بهشت میشود چرا رهبر جهاد مبارزه با فساد و دلالی‌را نمیدهد باید امسال سال جهش مبارزه با فساد در مملکت نامیده میشد
  • مفتخری IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    1 0
    آقای حیدری نماینده محترم خدا را شکر که قدرت نظامی کشور در اختیار دولت و مجلس شما نیست وگرنه الان همانند اقتصاد نابود بودیم و داعشی ها در حریم خصوصی تشریف داشتن
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    2 0
    ای خداااااااااااااااا امان از دست این اصلاح طلبان خداوندا ما را از شر این خائنان نجات بده آمین
  • م IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    0 0
    تاجایی که میدانیم ماملت ایران...اززمانهای بسیارقدیم تاحالا دنبال قدرت بوده ایم..وحقمان هم هست چون ازنظراستعداد حوانانمان..از همه دنیا سرهستیم...واینک به صنعت هسته ای وموشکهای پرقدرت نیاز داریم..اما اینکه درجواب اقای حیدری فرموده اید..مشکلات اقتصادی را با توجه به جوونا خودمان باید حل کنیم..این حرف مسخره ای هست..همه جوونای تحصیلکرده..بیکارهستند..ودرخونه باباشون..روز و شب یا خواب هستند یا سرگرم موبایل..یا بفکرخروج ازکشور..پس همه ایران و نسعولین باید همه سرمایه ها رابرای این جوونا کارافرینی بکتند..حرف ول چه فایده.
  • US ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    0 0
    اقاى حيدرى اقاى گرباچف كجا است واز كجا حقوق ميگيرد درامريكا است واز سازمان سيا حقوق ميگيرد چون مثل شما فكرميكرد وانرا عمل كرد وقتى مردم روسيه را بخاك سياه نشاند فرار را بر قرار ترجيح داد وبه دامن دشمن مردم روسيه پناهند شداگركسى خائن نباشد با ديدن تجربه روسيه اين حرفهاى مفت را نمى زند ومردم ودولت را چاه نمايى نمى كند
  • کوروش IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    4 0
    به نظر من مدیریت داخلی فساد داره وقتی برای ۱.۶ میلیارد دلار آمریکا کف میزنن که پس داده ولی صدای ۴.۷ میلیارد دلار گم شده خودشون در نمیارن ، وقتی بچه آقا زاده ها تو آمریکان و ما درحال درجنگ با آمریکا .... واقعا باید فاسد ها رو جدا کرد از داخل نظام
  • شجاع IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    2 0
    چه برجام میومد چه نه پراید ۱۰۰ میلیون میشد تحریم از انقلاب به اینور بوده و به حقوق بشر گره خرده ولی هسته ای تازه چرخش داشت میچرخید که برجام دسته بیل کرد لاش در واقع جناب روحانی با تغییر رفتار در سازمان انرژی اتمی و سازمان ملل و با خنده ها و در دوستی وارد شدن ها از کم کردن بار مالی تامین انرژی جلوگیری به عمل آورد و فشار این عمل را بر دوش مردم نهاد مانند برده های سازنده اهرام مصر و سپس باقی مانده فشار خارجی را بر سفره مردم تقسیم کرد
  • SE ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    10 0
    چقدر بامزه است که می گویند هسته ای و موشکی برای مردم آب و نان نمی شود اما در عوض کارهایی مثل کنسرت و رقاصی و بی حجابی و حقوق شهروندی کذایی و 2030 و... همه برای مردم هم آب می شود و هم نان!
    • SE ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
      4 0
      عجبا؟! هسته ای و موشکی و ماهواره برای مردم ایران آب و نان نمی شود ولی برای امریکا و انگلیس و فرانسه و آلمان و اسرائیل و ....... نان و آب و قدرت و افختار و وجه و ارزش میشودکه در واقع ابزار سلطه و فشارشان بر کشور ماست. این چیزی که دشمنان ایران برای ممانعت از پیشرفت ایران همیشه در بوق کرده اند اما اینکه این سخن از دهان یک ایرانی آنهم مدعی شعور و بینش سیاسی بیان شود با ایرانی بودن وی در تضاد است و او را جز خائن و ستون پنجم دشمن دانستن خود خیانتی برگتر است
  • ناشناس US ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    5 0
    نه موشک نمیتونین بزارین //فرض کنید صنعت دفاعی ما هم مثل مدیریت سیاسی کم کار و ناتوان میبود انوقت بهانه کم کاری دولت چه بود //ایا سوال پیش نمیاد که قطب سیاسی داره با منفی سازی نقطه قوت قطب نظامی کم کاری خودشو توجیه میکنه //وظیفه دولت تامین نیازهای ملت هست //وظیفه قوای نظامی تامین امنیت //انصافا کدام یک موفق بوئه اند
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    1 0
    سلام ....به تمام کسانی که ازدوستی باکفتارهاوگرگهامی گویندنتیجه اتاقهای فکراسراییل وامریکانابودی کشورماست اگرکسی دلسوزاست جلواختلاسهای خاوری .هادی رضوی.بابک زنجانی .مرجان شیخ الاسلام رابگیردتابین فقراتقسیم شودهمه دنیابداننداگرقرارباشدلطمه ای وصدمه ای حتی کوچک به کشورماواردشودتصمیم گیرنده اصلی ایران می شودومثل یک هواپیمای بدون سرنشین انتحاری برسرامریکاونوکرانش منفجرمی شودوقتی قرارباشدمن نباشم مطمن باشیدهیچ اجنبی هم زنده نمی ماندپس مطمن باشیداحدی درجهان وجودنداردکه نسبت به ماابرازوجودکند
  • حسین IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    2 0
    باسلام .این اقا دیگه شورشو دراورده الان که ۷ساله دارید با کدخدا مذاکره میکنید دولت شما اولین دولت بعد از انقلاب بود که با امریکا ییها دست داد وسریه میز نشست چی گیرملت اومد هسته ای را هم که میگید نون نمیشه دادید رفت حالا نون شده ؟خودتون بگید ! اون اقایی که میگه جون مردومو حفظ کنید با دادن موشک جون مردم حفظ میشه؟اگه فکرمیکنی با دادن موشک حفظ میشه تا بدیمش بره ها؟اگه همین چارتا موشک نبود الان امریکا توی همدان یه پایگاه زده بود مثل عین الاسددرعراق یا مثل بگرام درافغانستان .داعش هم مرکزش توی اراک بود بندر عباس دستفرانسه بود وبوشهر دست انگلیس بلوچستان خود مختار شده بود چاههای نفت خوزستان مثل استان الحسکه سوریه دست امریکا بود !!! هرچند که بعضیهاهستندکه فکر میکنند اگه امریکا فردا بیادتوی این مملکت پول عقب افتاده چهل ساله نفت رو میاره در خونه ها وبا احترام تقدیم میکنه !نان مردم رو تامین میکنه !امنیت جامعه رو برقرار میکنه !بهداشت واموزش برامون میاره!امکانات رفاهی ایجاد میکنه !رونق اقتصادی ایجاد میکنه !دلار رو میکنه ۷تومان !... زهی خیال خام!!!
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    1 3
    این واقعیت را باید قبول کنیم مملکت را نمیشه با این شیوه اداره کرد عقل جمعی و مشارکت همگانی را می طلبد برای چه منظوری تو این مملکت کارشناس تربیت شده چرا هر کارشناسی حرف میزنه یا نظر میده هیچ توجهی به او نمیشه نمیشه که همه کرو لال باشند چه اشکالی داره با تمام دنیا ارتباط عزتمندانه بر اساس احترام متقابل داشته باشیم و کشور را عاقلانه اداره کنیم نه با کینه و غضب
    • IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
      1 0
      اشکالی ندارد الا اینکه دنیای واقعی بر خلاف فانتزی های شما دنیای جنگل است و هر که زور دارد زور هم می گوید و عزتمندی برای ضعیفان معنی ندارد.
  • س م ح ن IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    2 0
    مشكل كشور ما تمركز بودجه بر جيب ليبرال‌ها است.
  • س م ح ن IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    2 0
    اگه ليبرال‌ها پرايد رو كردند 7 ميليون اونوقت حاضريم با آمريگا گفتگو كنيم. وگرنه بچرخند تا بچرخيم.
  • ﻣﺠﺘﺒﻲ IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    0 0
    ﻓﻘﻄ اﻳﻨﻮ ﻣﻴﺪﻭﻧﻢ ﻫﻤﺘﻮﻥ ﻣﺜﻞ ﻫﻤﻴﻦ ﺩﺭﻭﻍ ﻓﺎﺳﺪ و و و ﺩﺯﺩ ﻛﺸﻮﺭ ﺑﻪ ﮔﻨﺪ ﻛﺸﻮﻧﺪﻳﺪ
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    0 1
    پراید 100 میلیونی نتیجه کار انهایی بود که در داخل همصدا با رژیم غاصب و رژیم جنایتکار سعودی دنبال برهم زدن برجام بودند. برجام را این تندروهای داخلی ابتدا برهم زدن نه ترامپ. آنها زمینه را برای ترامپ و مشکلات انرا برای ملت فراهم کردن. این هم کاملا مشخص است که نه موشک و نه انرژی هسته هیچکدام برای ملت آب و نان نخواهد شد. شوروی سابق بیشترین موشک ها را در جهان داشت و قویترین نیروی اتمی جهان بود ولی بدلیل اقتصادش از هم فروپاشید و نابود شد و به چندین کشور تقسبم شد. نمونه دیگرش کره شمالی است که مردمش از گرسنگی علف می خورن. کره شمالی دنبال موشک سازی و بمب اتم رفت. کره جنوبی هم دنبال تعامل با دنیا. امرور کره جنوبی از امریکا هم در خیلی از موارد جلو زده. نمونه اش در همین کنترل ویروس کرونا در کشورش. امروز تکنولوژی کره جنوبی دنیا را تسخیر کرده. بخاطر عدم موشک نه کسی می تواند به او زور بگویدو نه کسی قدرت برابری با اقتصاد شکوفایش را دارد.
    • IR ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
      1 0
      آن کسانی که امضاء جان کری را تضمین میدانستن و تضامین لازم را از دشمن نگرفتن باعث نابودی برجام شدند.
    • IR ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
      1 0
      کره جنوبی و ژاپن مستعمره و گاو شیرده امریکا هستن.
    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
      1 0
      پراید 100 میلیونی نتیجه دولت بنفش مورد تایید شماها بود نتیجه برجامتون بود هرچقدر هم ماست مالی کنین ابروریزیتون رو نمی تونین جمع کنین اولین کسی که برجام رو به هم ریخت اوباما بود با تصویب قانون کاتسا سال 94 یادت رفت؟ یا اصلن نمیدونی؟ اصلن انگلیسی بلدی؟ فرق lift با end میدونی؟ یا مثل ظریف که بلد نبو و وندی شرمن مسخرش کرد؟ باید یادتون بدیم؟
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    1 0
    این حیدری که خودشیفته است و خودش را با سواد قلمداد می‌کند در نظراتش کاملا یک بام دو هوا حرف زده معلوم نیست کدام طرفیه
  • كريم IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    3 0
    1 - شما اگر سواد قرآن خواندن داريد به معني شعار سپاه كه يك آيه قرآني است خوب دقّت كنيد: آنچه در توان داريد براي قدرتمند شدن بكار بگيريد و دشمنان خدا و دشمنان خودتان را از آن بترسانيد. 2 - شما كه جيبهاي همه تان پر پولي است كه داريد از حقوقهاي ناحقتان مي گيريد و بر اتومبيلهاي شاسي بلند سواريد چرا حرص قيمت ماشين را مي خوريد؟ مگر نجفي نگفت كه با ده ميليارد تومان رضايت گرفته است. او اين همه پول را از كجا آورد؟
  • علی IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    0 0
    چه اصول گرا چه اصلاح طلب چه ...اینو چه انور خلاصه اینکه پدر نردم را درآوردید هیچ فرقی هم ندارید .
  • فرهاد IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    0 0
    "تا بوده همین بوده" هر چی حرفه مال مردمه،هر کاری میکنند،هر گندی میزنند میگند بخاطر مردمه،بله مردم فقط بهانه ایه برای توجیح کارهاشون،ولی الحق که مردم رو اصلا بحساب نمیارند و اگر میاوردند حال و روزمون این نبود،آیا سعادت و رفاه ما مردم که به دروغ شعار میدید،این بود نتیجه ش؟ پرایدی که ۵ میلیون نمی ارزید میفروختین ۲۰ میلیون،عیبی نداشت،و حالا ۱۰۰ میلیون؟ تا کی میخواهین علنا دروغ بگین؟ تا حالا شده کمی از خودتون خجالت بکشین؟ مردم هیچ....دروغ رو رو سفید کردین..
  • مجید US ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    0 1
    این سوال را پاسخ ندادید توان نظامی وهسته ای برای مردم نان میشود یانه روحانی را رها کنید تجربه شوروی راوکره شمالی را ببینید فرا فکنی وتصعید وسایر مکانیسم های دفاعی پاسخ منطقی به اقای غلامرضا حیدری نیست حتی حامیان شماهم از شما نان ومعیشت میخواهند نه موشک وماهواره
    • IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
      2 0
      اصلاح طلبان نان مردم را اجر کردند با وادادگی هم نمی شود در دنیای امروز زندگی ارامی را داشت و دیدیم مدعیان تکنولوژی در مقابل یه ویروس در گل موندند چرا چون افکار سرمایه داری غربی جان دیگران را خیلی اهمیت نمی دهد و سود اوری از لوازم این تفکر هست ضمن اینکه انچه در کره کمونیستی نیز حاکم هست نیز مشکلات مردم را مرتفع نخواهد کرد و بدتر از آن تفکر غلط بی توجهی به توان داخلی و حجم واردات بی رویه و رانت خواری سرمایه داران و رانت خوران چهل ساله انقلاب است هم موشک نیاز داریم و هم قدرت نظامی مملکت اخته می شود وضع اصلاح طلبان خائن 6 سال معطلی و کاسه لیسی کودک کشان و آخر هیچ
    • IR ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
      1 0
      چه فایده مملکت را به گند کشید این افکار پوسیده وادادگی لیبرالیسم مغرق و برخی از هفکران این تفکر که انقلابی لازم است تا ریشه اینها کنده بشه با این شعارهای تو خالی و جنگ روانی نمی شود مردم را گول زد بسه چهل سال است این تفکر پدر مردم را در اورده یکی به نان شب محتاج اون یکی غذای سگش چند میلیون هزینه می کنه ویلاهای چند صد میلیاردی و هزاران ریخت و پاش های چندین ساله که میراث پدران خود می دانند بیت المال را با رانت خواری به غارت برده اند و حالا اپوزاسیون هم شده اند حرام لقمه های بی دین ضمنا چرا نظرات را سانسور می کنید درج نکردید نظر قبلی را....
    • IR ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
      2 0
      اگر موشک نداشتیم امنیت هم نداشتیم تجربه 8 سال جنگ تحمیلی با صدام نشان داد که بدون موشک آسیب پذیر هستیم.
  • دبیر IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    2 0
    جناب اصلاح طلب،اول قانون مبارزه با فساد را تصویب کنید یا برای اجرایش تضمین قانونی بدهید.اموزش و پرورش را در اولویت قرار دهید. انوقت درست میشود. توان نظامی جز صروریاته.انرژی هسته ای نان مردمه مثل نگهداری پیاز و سب زمینی با انزژی هسته ای و ...
  • Arsalan IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    2 0
    قدرت نظامی نان و آب نمی شود؟؟کسی اینجوری بگه یا نادان هست یا جاهل....اصلا مگه نیرو های مسلح کشور تابع حرف های پوچ این افراد هست...مثل اینکه تو کشورمون بی سواد هایی داریم که توانایی و خوندن و نوشتن دارند!!! اگر به اینا بود همون سیم خاردار هم تولید نمی کردیم...
  • بی دین مسلمان نما... IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    0 2
    اگر پرایدحلبی ١٠٠تومان میشه ازبی عرضه گی کل حاکمیت است، حرف این نماینده کاملاً درست است، من دنبال به هر قیمتی، هستم برای درآوردن خرج و مخارج وکرایه مسکن هستم، روز ی را می بینم که در ایران دیگر اثری ازمسلمانی نباشد...شما که خورده به حرفهای نماینده میگیری، وهم جناحیانت باعث بدبختی این ملت ونابودی ایران عزیز هستید...
  • مرتضی IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    1 0
    با سلام متاسفم برای مردمی بافرهنگ وبثیرت مثل تهران که کسی مثل آقای حیدری را به مجلس فرستاده اند گویا ایشان از وضع کشور خبر ندارند در چند سال گذشته که چندین بحران زلزله ،سیل،کروناو....برای کشور حادث سد نیروهای نظامی بودند که قبل از تشکیل ستاد بحران توسط دولت اصلاح طلبان به داد گرفتاران بحران رسیدند وتا آخرین لحظه از محل اعتبارات خود اگر بیشتر از سایر وزارتخانه های مسیول هزینه نکرده باشند کمتر هم هزینه نکرده آند ودر موضوع کرونا این نیروهای نظامی بودند که ظرف کمتر از ۴۸ساعت بیمارستان صحرایی را برپا کردند ،کیت آزمایشگاه را ساختند و هزاران خدمت دیگر که جادارد ضمن دست بوسی نیروهای بخش درمان وتشکر از ایثار این عزیزان از نیروهای نظامی وبسیجی همیشه در صحنه هم قدردانی نمود واگرچه در بودجه‌۹۹کلی از اعتبارات این عزیزان کم کرده اند ولی مقایسه ایران با کره وامثالهم کاری اشتباه است وباید از صحبت کسانی که چند سال است بدنبال محدود کردن نیروهای بسیجی ونظامی بودند وبعد فهمیدند که اشتباه میکرد هاند دزس بگیرد نه تکرار کند
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    2 0
    توان نظامی اگه نباشه مردم همون نون رو هم ندارن که بخورن اگه تاریخ رو خوانده باشین خواهید فهمید که زمانی که ما مستعمره انگلیس در اوخر صده ۱۲ ام شدیم به خاطر قحطی ۹میلیون از ۳۰ میلیون نفر ایران به کام مرگ فرستاده شدند قدر ایران اسلامی رو بدونین با این حرفا خون حاج قاسم و دیگر مدافعان حرم رو پایمال میکنین
  • عباس عسکری IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    2 0
    وای باحال وطن فروش ی کم از اردشیر زاهدی یاد بگیرید اصلاح طلبان آشغال
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    0 0
    از شما ها همتون گذشته خدا به داد مردم برسد.مردم از فکرهای پلید وسیاستهای من دراوردی بخدا پناه میبرن.اعوذوبالله من الشیطان الرجیم
  • IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    3 0
    خدالعنت کند مدعیان دروغین اصلاحات را که بغیراز رانتخواری وسرسپردگی بدشمنان اسلام ومملکت اسلامییمان (یانکیهای تروریست)هیچ هنردیگری ندارند.
  • IR ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    4 0
    شماکه 8سال دولت ومجلس دراختیارتان بودوهرروزازاروپا حرف میزدید چه شد چه کاری برای ملت ایران کردید شما به جای اینکه پاسخگوی ملت عزیز ایران باشد زرزیادی میزنید شما درزلزله کرمانشاه سیل گلستان وایلام گردغبار خوزستان وبیماری کرونا چه کردید ماکه کاری ازشما ندیدیم مردم همیشه در صحنه کادردرمانی بسیج سپاه ار تش وغیره انجام میدهند بعد طلبکار هم هستید دیگه اون زمان گذشت مردم چشم بسته با شعارزیبا به شما رای میدادند. اصلاح طلب دیگر در بین مردم جایی ندارد بدبخت های غرب زده.
  • IR ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    4 0
    ایران باید قوق وقویترازهرزمانه دیگرباشد وازهیچ احدوناسی ترسی بدل راه ندهد امامشکلات اقتصادی مردم خودشان مقصرهستند ازقدیم گفتند سزای گرانی نخریدن است اماامروزتاچیزی گران میشودمردم هجوم میبرندوسریع میخرندقراراست قحطی پیش بیاییداین وسط شیاطین هم بیکارنخواهند نشست همه چیزبه مردم بستگی دارد درست زندگی کنیم ودرست انتخاب
  • حامد IR ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    4 0
    این هم از برکات کرونای بنفش است
  • دلسوز DE ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    0 5
    مشرق چون بویی از اخلاق نبردی فقط کامنتهای حاوی توهین رو میذاری!!!ننگ برشما...
    • DE ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
      4 0
      ۰۲:۵۳ دولسوز نوشته: مشرق چون بویی از اخلاق نبردی فقط کامنتهای حاوی توهین رو میذاری!!!ننگ برشما...// مشرق اینو واقعا راس میگه ببین چه توهینی کرده بی ادب . نالیده ننگ برشما... خب مشرق چرا این کامنت در پیتی و حاوی فحش را گذاشتی؟
  • IR ۰۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    4 0
    کج‌ فهم های اصلاح طلب نگاه التماس گونه شما به دست های خارجی باعث گردیدصنعت خودرو سازی اینچنین شود که پراید به صد میلیون برسد چنانچه به گفته عقلا اندیشمندان دلسوزان گوش داده بودید و نگاه به دستان قوی جوانان نخبه داخلی مملکت کرده بودید امروز در خودرو سازی حداقل در منطقه حرف اول را میزدیم... یک مدیریت قوی مبارز و مقاوم توانست در زمینه های صنعت پیشرفته هسته ای تکنولوژی پیشرفته وباز دارنده موشکی و صنعت هوا وفضا و ماهواره در منطقه حرف اول را بزند اما مدیریتی دیگر با شعار فریبنده تعامل ومذاکره اقتصاد را خراب و صنعت خودرو سازی را وابسته بیگانه کرد
  • IR ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    2 0
    اتفاقا خیلی هم نان و آب میشود قدرت هسته ای(علمی) و نظامی که بالا باشه، دشمنا شل میکنند و حساب کار دستشون میاد. تنگ شدن سفره با پندار دشمن که در برابر ضعیفی قرار گرفته رابطه مستیم و تو در تو دارد
  • علی IR ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    1 0
    موندم این منورالفکر چه پشتکار و صراری تو بلاهه نویسی داره ؟ شایدم به وظیفه اش عمل میکنه!
  • مجتبی IR ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    1 0
    مشکل ما منافقان داخلیه ،مشکل ما دزدان داخلیه که ثروت مملکت رو بردن داخل کشور های غربی سرمایه گذاری کردن
  • کوروش US ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    0 0
    ممــــــــلڪــــټ از بیــــخ مشــــڪل داره
  • مهدی IR ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    0 1
    متاسفانه فقط نظرات اصولگرا و تندروها را گذاشتید
  • حمید IR ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    0 1
    اگربرجام نتیجه داده بودهمین مخالفان نفهم آن راحاصل نرمش قهرمانانه می نامیدند.
  • IR ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    1 0
    لعنت خدا بر اصلاح طلبان و عوام فریبی آنان که مملکت و ملت را بیچاره کردند خوب اگه آمریکا و اربابمان را دوست دارید بروید گم شید دست ازسر ایران و ایرانی بردارید.
  • مجید IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    1 0
    مگر سری قبل برجام پاره نشد اخه مرد حسابی با کی میخوای صلح کنی همون زمان شاه موشک بالای۶۰ کیلومتر نداشتیم مگر ما جنگ رو شروع کردیم اخه مغز شما اکبند چند بار از یه لونه گزیده بشیم اخه بدبختا همین عربستان گوزو تا قبل از ازمایش موشکی ما رو تهدید میکرد الان هم دنبال هسته ای شدنه بحث کرونا اگر هست از المان وژاپن دیگه صنعتی تر وبا نظم اقتصادی داریم شما از سواد صحبت میکنید لطفا مثل زمان قاجار مملکتو به باد ندیم اتفاقا این احمقهای کله زرد فقط باید موشک داشته باشی اونم اتمیش الان همون المان وژاپن دربه در دنبال اتمی شدن هستن
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    1 0
    ** توان نظامی و صنعت هسته ای برای مردم نان نمی شود اما امنیت میشه!!!! نونش پای دولت اصلاح طلبه 24 میلیونیه ک انگاری نون سوخته اس فقط ی طوری تا تموم شدن این دولت باید سعی کنیم زنده بمونیم همین...
  • US ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    1 0
    برجام چی واسه مردم نان شد؟؟ سیمان ریختن تو راکتور واسه مردم نان شد؟ شایدم گرونی سی درصدی خودرو قراره نان بشه از کارای خودتون مایه بذارین نه نخبگان مملکت
  • محمد IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    0 0
    افرادی که یک طرفه پیش قاضی میروید وقتی باغبان داخل باغی درخت میگذارد نیاز به اب خوب هوای خوب وخاکی حاصل خیز دارد بعد از دوسال درخت را هرس کرده و پیوند سیب وگلابی میزنند تا به میوه خوبی برسند بعدازگذشت دوسال باغ شروع به میوه دادن میکندودر سال پنجم سال بهره برداری است اما چند تا ادم حسود امدندوجوی اب باغ را خراب کردن تا اب به پای نهال نرسد و باغ را خشک کردند حالا باغبان میوه که نمی‌تواند تولید کند که هیچ خودش هم برای تهیه میوه به بازار آمده ودارد میوه گلخانه ای به قیمت چند برابر میخرد
  • علی IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    0 0
    اقای حیدری چون رد صلاحیت شدی این حرفها را میزنی در زمان قدرت چه کردی ایران می خواهد از بانک جهانی وام بگیرد در صورتی که 10برابر ان وام درخواستی را مدیرا ن ارشد نظام اختلاص کرده اند اقای حیدری مردم را پخمه نشمارید اگر شما نمایندگان نباشید کشور از این بهتر اداره میشود
  • رضا IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    0 0
    با امریکا که نباید مذاکره کرد دیکه..مشکلات کشور ما هیج ربطی به امریکا نداره..همه مشکلات از فساده...وقتی سرمایه های مردم بجایه اینکه وارد زیرساختهایه کشور بسه داره وارد ایران خودرو و سابپا میشه و از اخر هم این دو شرکت آه در بساط ندارن یعنی چی؟؟؟دو تیم پایتخت با توجه به طرفدارانی که در جهان دارن الان فقط و فقط از راهه تبلیغات باید جزوه تیمهای پولداره جهان باشن ولی حتی پول برا پرداخت قرارداد باریکنان ندارن یعنی چی؟؟فساد فساد فساد فساد...
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    0 0
    آقای حیدری اصلا عقل داری ؟تا حالا نفهمیدی که آسایش و پیشرفت و زندگی همه در سایه امنیت و سلامتی است.
  • ناشناس IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    0 0
    ای کاش مسئولین‌ دولتی‌ به جای شبهه‌پراکنی‌ و بی‌ کفایتی‌ جایگاهشون‌ را چند صباحی به نیروهای‌ دلسوز و جهادی بدهند.
    • IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
      1 0
      اتفاقا بعضی از این مسئولین بی لیاقت اجازه نمیدهند جوانان قوی خوش فکر وانقلابی روی کار بیایند چون اگر ایران پیشرفت کند واقتصاد پیشرفت کند نان خائنین آجر خواهد شد
  • ۲۳۹۱۰۴۷۹۵۹ IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    0 0
    همون خوب که تایید نشدید
  • US ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    1 0
    حرف اقاى حيدرى ظاهرادرست است ولى واقعيت ندارد اگر ما توان نظامى ازخود نداشتيم مجبور بوديم نان مردم را بغروشيم وبا ان اسلحه بخريم عقل داشتيم ابن كاررا نكرديم نان مردم را نفروختيم اسلحه را درداخل توليد كرديم وبراى يك عده هم كاردرست كرديم اگر منظورتان اينست كه علم ثروت درغرب است وما اگر بخواهيم به ان برسيم بايستى خودرا دذسبدغرب بيندازيم با امدن كرنا معلوم شد درغرب نه علم هست ونه ثروت پس كار نظام درست وپيشنهاد شما غلط است شايد روزانامه اعتماد وياشخص شما اقاى حيدرى غرب را ولى نعمت خود بدانيد واين ارتباطى با كشورماندارد
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    0 0
    دولت خودش توکارخونه خودروسازی سهم داره وهمه ارگان ها دارن ازاین کارخونه های خودروسازی ورشکسته پول میگیرن،بعد توقع دارین قیمت خودرو زیادنشه،
  • وحید IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    1 0
    ای احمق بی عرضه مفت خور غرب گرا، این همه مشکلات مملکت ازبی عرضگی مدیرانی مثل شماست که بچه هاتون توخارج بیت المال رو غارت میکنند وخودتون هم توداخل مفت خوری وبی غیرتی
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    1 0
    امان از ترسوهای سردر لاک فروبرده که حاضرند بخاطر رفاه خودشان ملتی را بفروشند وبیچاره کنند یک روز عهدنامه گلستان ویک روز ترکمن چای ویک روزکاپیتولاسیون ویک روز برجام وهمیندور اف ای تی اف وف دا عهدنامه همجنس بازی راهم امضاکنید یه وقت کم نیارید ت ا خدا زشته والا پیش خارجیا وغرب زده ها کم بیارید
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    1 0
    در روایتی از پیامبر خدا هست که میفرمایند...محبت و علاقه به چیزی انسان را کور و کر میکند ...در قضیه برجام ترسوها آبروی مردم ایران را بردند تحریمها را چند برابر کردند آمریکا این ترسوها را خیلی بازی داد اگه این آقایان خودشان را هم بدهند تحریمها برداشته نمیشه که هیچ بلکه پراید ۲۰۰ میلیون هم میشه آدم باید یه کم تعصب و غیرت هم داشته باشد مرد وباغیرت دست سوی دشمن دراز نمیکنه
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    1 0
    هسته ای با تفکر تسلیم نابود گردید پراید ۱۰۰میلیونی نتیجه تفکر تسلیم سازش وگفتمان میباشد حالا نزدیک به هشت سال از زبان شناسی کسانی که مدعی تعامل با دنیا بودند گذشته است نه چرخ سانتفیوژ چرخید و نه اجازه دادند سفره مردم رونق بگیرد سفره مردم در این تقریبا هشت سال تدبیر وامید کوچک تر گردید چرا این تفکر سازش هنوز بر طبل تسلیم میکوبد انها خودشان میدانند که سازش یعنی تسلیم و تسلیم هم موجب رونق نخواهد شد بلکه کسانیکه مدعی میباشند بازهم خوب میدانند چنانچه موشکی ونظامی را هم بدهیم در ان صورت امنیت هم دیگر نخواهیم داشت چنانچه امنیت را با دستان خود فدا کنیم تمام کسانیکه حتی در رویا یشان خواب اشغال و فتح ایران را نمیبینند انچنان برسر شوق بیایند که مثل صدام ارتش هایشان را به صف آرایی و جنگ با ایران ترغیب کنند
  • ی-ح IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    1 0
    چرا اگر بخواهیم وتصمیم بگیریم علاوه برنان عزت وافتخار خواهدآورد ما دردفاع از مظلومان عالم بسیار هم نیاز داریم تا وقتی که عالم توسط حضرت بقیه الله پرازعدل وداد شود ومظلومی تحت ظلم ستمگری نباشد
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    1 0
    آقای حیدری به خاطر همین قدرت نظامی کشور است که دشمن جرات نمیکند که به مرزهایمان نگاه چپ کند،،،،بله ما اقتصاد قوی وپویا می‌خواهیم ولی نه به قیمت از دست دادن صنعت نظامی و هسته ای کشور،،،،اگر گوش به حرفهای رهبری میکردین تا به حال اقتصاد کشور هم درست شده شما اگر نمیتوانید تقصیر را به گردن صنعت هسته ای و نظامی نیاندازید
  • US ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    2 0
    این دولت قصد دارد با حذف چهار صفر دلار را 20 تومان کنه و پراید را صد هزار تومانکنه بعد بگید گرانه .
  • مسعود IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
    1 0
    بدون قدرت نه تنها نان بدست نمی آید بلکه عزت هم از دست می رود و قدرت نظامی یکی از مولفه های قدرت است،پس از قدرت به تدریج اقتصاد و صنعت و جذب نخبه گان شکل می گیرد و پیشرفت می شود.
  • محمدmohammad IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
    1 0
    با سلام اقای حیدر ی بهتر بود به حا فظه تتاریخی زنگ زدهاش رجوع کند واز خو دش بپرسد اگر کره شمالی وهر کشور دیگر اگر مشکل دارند بخاطر دخالتهای امریکا وتحریمها انها توسط امریکا است که در ۱۴۰ کشور دنیا پایگاه دارد وهمه جا مشغول غارت ثروتدیگران است حداقل ترامپ بارها گفته ما بخاطر نفت در سوریه وعراق هستیم خوب است چشمتان را باز کنید مزدوری باین اشکاری نوبره
  • DE ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
    2 0
    کسانی که آرزوی خلع سلاح دفاعی نظامی و موشکی را دارند این آرزو رو به گور خواهند برد زیرا نیروی دفاعی ما ناموس ماست و ناموس فروشی و دادنی نیست یک عده بی مخ یک نگاهی به کشورهای دور و برشون بندازن! هرکدامشون ضعیف شد امنیت اش با خاک یکسان شد و شهرهایشان ویران و به خرابه تبدیل شد. نیروی دفاعی + تولید داخلی دو منبع امنیت پایدار یک کشور هستنش. اولی رو داریم تا کمک کنه دومی پیشرفت کنه. نیروی دفاعی هم تقویت کننده امنیت تولید داخلی و هم عامل تقویت کننده امنیت خارجی در مقابل گرگ هاست.
  • IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
    0 0
    وقتی شرافت روزنامه نگاری به پول .وقدرت وابسته بشه وجدان انصاف وعدالت ازان فرارخواهد کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس