کد خبر 1069914
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۹
مهمانان ضیافت افطاری رهبری

ضیافت افطاری رهبر معظم انقلاب امسال به جای برپا شدن سفره‌های افطاری به خانه‌های نیازمندان رسید.

به گزارش مشرق، ماه مبارک رمضان فرصت ترویج ارزش‌های دینی و اجتماعی و عمل به سنت‌های حسنه‌ مورد تأکید دین مبین اسلام و مورد توصیه اهل بیت عصمت و طهارت است.

در ماهی که همه بر سر بزرگترین خوان میزبانی رئوف و بزرگ گرد آمده‌اند و از سفره پربار آن متنعم می‌شوند چه خوب است که بتوانید با کمک به نیازمندان و آسیب دیدگان لذت خیر، برکت و رحمت را ماندگار کنید.

اطعام و افطار نیازمندان یکی از آیین ویژه ماه ضیافت الهی است؛ سفره‌های ساده اما پر خیر و برکتی که همه ساله به همت دستان مهربان گسترده می‌شد تا خانواده‌های نیازمند آبرومندانه در فضای صمیمی دور هم به صرف افطاری مشغول باشند امسال در سایه شرایط کوید ۱۹ جمع شده اما این ویروس باعث فراموشی مهمانان ضیافت افطاری نشد.

این روزها در ماه میهمانی خدا اطعام فقرا و کسانی که به خاطر ویروس کرونا مدتی است کاسبی‌شان مختل شده و خانه‌نشین شده‌اند حال و هوای دیگری دارد.

سفره آسمانی و کریمانه ولایت چند سالی می‌شود با عنایت رهبر معظم انقلاب در مناطق محروم کشور برپا می‌شود و دعوت‌شدگان به این ضیافت اقشار نیازمند هستند.

اولین مرحله این ضیافت امروز در دهدشت آغاز شد تا غذای گرم به سفره افطار جامعه هدف برسد.

برای توزیع این غذاها با دست‌های نیکوکاری که در تکاپوی تهیه اطعام بودند ساعاتی همراه شدم. آشپزخانه اطعام مهدوی خوابگاه کمیته امداد محل پخت غذایی بود که برای مهمانان خاص تدارک دیده می‌شد.

بوی مطبوع قیمه پلوی پخت شده از فضای آشپزخانه به مشام می‌رسید. ظرف‌های زیادی از غذا تهیه و بسته‌بندی شده بود و آشپزها همچنان مشغول ادامه کار بودند تا ظرف‌های غذا در اسرع وقت به دست نیازمندان برسد.

در این طرح با همکاری کمیته امداد و دفتر امام جمعه بسته‌های غذا برای توزیع در محله‌ها مطابق لیست شناسایی شده تقسیم و برای رساندن به در خانه‌ها آماده شد.

با رئیس دفتر امام جمعه که حالا دیگر خانواده‌های نیازمند را به خوبی می‌شناسد و آدرس و تلفن از آنها دارد به کوچه پس کوچه‌هایی از شهر رفتیم در حالی که خورشید دوازدهمین روز از رمضان آخرین پرتوهای نور را به زمین هدیه می‌بخشید تا فردا دوباره از راه برسد.

کوچه‌های شهر خلوت بود هر کس در تدارک سفره افطار در لحظات نزدیک اذان مشغول بود در خانه‌هایی اما کسانی با سکوت تکیه بر ستون فقر کنج خانه نشسته و شاید به پهن کردن سفره خالی از افطاری می‌اندیشیدند.

و چه زیبا بود دعای خیرشان وقتی بسته‌های غذا را تحویل گرفتند با دست‌های خالص برای دعای ناب عاقبت بخیری در آستانه اذان لذت همراهی هر چند ساده در این کار خیر را برایم جاودان کرد.

برای قدم نهادن در این رسم نیک اگر می‌خواهید برای تهیه بسته ارزاق ماه رمضان کمک‌های خود را به دفتر امام جمعه دهدشت تحویل دهید تا بتوانید لبخندی بر لبان مستمندان در این ماه بنشانید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 9
  • ناشناس IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    39 8
    درد بلای رهبری بخورد سر ترامپ و اجداد ش
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    16 3
    امام زمان عج نگهدارتان / نذرتان قبول ما راهم دعا بفرمایید
  • رضاحمیدی IR ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    1 1
    سلام .ای کاش به ما هم میدادن. نزدیک به سه ماه است که نه پول داریم گوشت بخریم نه برنج. کمیته امداد به کیا میده. یعنی از ما بیچاره تر هم پیدا میشه.
  • داوود رضایی شاکر IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    0 0
    سلام من 34ساله مجرد کارگر خدمات بیمارستان هستم.پدرم فوت کرده مادرم وخاهره بزرگترم.تحت پوشش کمیته امداد امامخمینی منطقه18هستن.ولی هیچگونه کمک اجاره خونه یا بسته معیشتی به ما نمیکنن از شما بزرگواران خاهشمندم به مادر وخاهرم رسیدگی شود ..ماهی 1300000هزارتومان اجاره خانه باعث شده بدهکار بشوم به همکارانم وصاحب خانه.توروقرانرسبدگی شود.
  • بهروزغفاریان IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    0 0
    من تحت پوشش هستم به نقدی احتیاج دارم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس