کد خبر 1069864
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۳
علی یونسی

یافته‌های ما نشان می‌دهد که آنچه توسط علی یونسی دنبال شده، سؤاستفاده از شرایط کرونایی کشور و ایجاد انفجار در مقابل برخی نهادهای کشور برای ایجاد غائله‌ای جدید در کشور بوده است.

به گزارش مشرق، در نخستین روزهای اردیبهشت ماه، خبری مبنی بر دستگیری دو تن از دانشجویان نخبه دانشگاه صنعتی شریف با نام‌های علی یونسی و امیرحسین مرادی منتشر شد و در این خبر ادعا شد که این دو بدون ارائه هیچ حکمی از سوی ماموران امنیتی و با ضرب و شتم بازداشت شده‌اند.

اما اولین واکنش رسمی و ارائه جزئیاتی از اتهامات و علل بازداشت این دو دانشجو روز گذشته توسط غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه بود.

بیشتر بخوانید:

«رضا یونسی» چطور بردارش را جذب گروهک منافقین کرد؟

اسماعیلی در خصوص دستگیری دو تن از دانشجویان دانشگاه شریف، گفت:‌ در بازداشت افراد به حرفه و شغل آنها کاری نداریم؛ بلکه ما به اتهام نگاه می‌کنیم. این افراد که متأسفانه با گروه‌های ضد انقلاب به ویژه گروهک منافقین ارتباط داشتند، تحت تعالیم این گروهک‌ها به دنبال اقدامات خرابکارانه جدی بودند. البته خانواده یکی از این افراد پیش‌تر با این گروهک‌ها ارتباط داشتند و در بازرسی از منازل آنها اقلام انفجاری کشف شد.

اشاره غلامحسین اسماعیلی به سابقه خانوادگی یکی از این دانشجویان با گروهک منافقین، ما را بر آن داشت تا در پیگیری از منابع مختلف در دستگاه قضایی و امنیتی به اطلاعاتی در خصوص این پرونده دست پیدا کنیم.

نخستین یافته آنکه، علی یونسی همان فردی است که خانواده او سابقه ارتباط با گروهک تروریستی منافقین را دارند؛ برادر او یعنی «رضا یونسی» که در حال حاضر مقیم سوئد است، دانشجوی اخراجی دانشگاه امیرکبیر است که فعالیت خود را در سال‌های ابتدایی دهه هشتاد در خبرنامه امیرکبیر آغاز و سپس به واسطه «زیبا» خاله‌اش که از اعضای شورای مرکزی گروهک منافقین در پاریس بود،‌ ارتباط‌گیری با این گروهک را شروع کرد و بعنوان یک سمپات منافقین به فعالیت در محیط دانشجویی پرداخت؛ او در عین حال هسته‌ای ۱۵ نفره‌ از دانشجویان و دوستان نزدیک‌اش را تشکیل می‌دهد و با تقسیم کار انجام شده در راستای اهداف گروهک منافقین اقدام می کند.

رضا یونسی در سال ۱۳۸۵ پس از اخراج از دانشگاه امیرکبیر به سوئد رفت و برای جذب افراد از روش‌های تطمیعی و وعده‌های مالی و تحصیلی به دانشجویان،‌ سرویس‌دهی به گروهک منافقین را این بار از خارج از کشور آغاز کرد.

«یوسف یونسی» پدر خانواده یونسی هم سابقه دستگیری در سال ۱۳۶۳ را به دلیل اقدامات تروریستی و عضویت در سازمان منافقین دارد که در آن زمان به ۱۲ سال زندان محکوم می‌شود، اما پس از تحمل ۳ سال حبس، عفو و از زندان آزاد می‌شود. «زیبا» همسر وی و مادر رضا و علی یونسی هم سابقه عضویت و فعالیت در گروهک منافقین را دارد.

«مجید» دایی رضا و علی یونسی نیز که عضو گروهک منافقین بود، در سال ۱۳۶۰ کشته شد.

عامل اصلی و سرحلقه اتصال این خانواده به گروهک تروریستی منافقین، «زیبا» خاله رضا و علی یونسی است که همسر او هم در عملیات مرصاد کشته شد. زیبا که سابقه عضویت در شورای مرکزی گروهک منافقین را داشت، در سال ۱۳۸۷ و بر اثر ابتلا به سرطان در پاریس مُرد.

بررسی خط خبری رسانه‌های معاند طی چند روز گذشته بیانگر برجسته‌سازی یک پرسش از سوی آنها مبنی بر این است که چرا یک دانشجوی دانشگاه شریف باید متهم به همکاری با سازمان مجاهدین خلق (منافقین) باشد؟

پاسخ به این پرسش با بررسی سوابق خانوادگی علی یونسی ساده به ‌نظر می‌رسد؛ چراکه درجایی که پدر، مادر، برادر، خاله و دایی سابقه عضویت در این گروهک را دارند،‌ همکاری وی با منافقین هم دور از ذهن نمی‌رسد. علی الخصوص آنکه کارویژه رضا یونسی برادر علی یونسی در خارج کشور نیز ارتباط‌گیری و بهره‌برداری از دانشجویان در داخل کشور است.

یافته‌های دیگر ما نشان می‌دهد که آنچه توسط علی یونسی دنبال شده، سؤاستفاده از شرایط کرونایی کشور و ایجاد انفجار در مقابل برخی نهادهای کشور برای ایجاد غائله‌ای جدید در کشور بوده؛ موضوعی که کشف مواد منفجره در بازرسی از منزل یونسی تأییدکننده آن است.

از سوی دیگر دانشجویِ دانشگاه شریف بودنِ علی یونسی و امیرحسین مرادی را هم می‌توان پوششی مناسب برای پیگیری اقدامات خرابکارانه از سوی وی برشمرد که با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) در وزارت اطلاعات و با بازداشت به موقع این عناصر،‌ نقشه آنها پیش از هرگونه اقدام خرابکارانه‌ای کشف و خنثی شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 29
  • در انتظار بررسی: 42
  • غیر قابل انتشار: 10
  • دیده بان IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    4 6
    امام خمینی رحمت الله علیه:منافقین ازکفار بدترند!
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    41 39
    متاسفانه دانشگاه شریف و .. ابزار عرضه این عناصر فاسد معلوم الحال شده است آنها در مدارس به ضرب پول و هدیه سکه روز معلم و.. با معدل بالا (ابزار فساد ساز معدل دروغین که معدل عامل بدبختی شده و..) در دانشگاههانیز به همین منوال حائز رتبه برتر و.. می شوند نظام ارزشیابی تحصیلی آسیب زا شده است نخبه های واقعی کشور دچار انتقام نمره می شوند و یک مشت مفسد و... وارد دانشگاههای !! می شوند نام دانشگاه ابزار سوء استفاده برعلیه امنیت کشور می شود دانشجوی نخبه آن قدر اندیشه بزرگی دارد که اسیر این بازیها نمی شود تا..
    • جوجه تیغی بدنساز GB ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
      16 6
      به امید بازداشت همه دانشجویان خنگ فریب‌خورده دشمن شریف و یکسان کردن این مکان پرورش کفر و نفاق با خاک؛ الهی آمین
    • IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
      7 1
      دقیقا موافقم. بعضی از استادا به دانشجوهای نخبه، المپیادی که محجبه هستن بی محلی میکنن. همه چی از گور اساتیدلائیک منافق بلند میشه. نظارتی بر گزینش استاد نیست. الکیه. طرف داره تبلیغ میکنه دین توهمه و راست راست بچه های احمق رو منحرف و جذب میکنه تو دانشگاه... از خراسان رضوی.
    • IR ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
      6 1
      شما اگه اینهمه طرفدار حکومتی پ چرا سر از بلا کفر انگلیس دراوردی برادر برادر
    • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
      0 0
      دانشگاه شریف اینهمه دانشجوی خوب تحویل داده ندیدی؟
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    39 31
    پدرش از کسانی بوده که به دروغ گفته توبه کرده و آزاد شده ولی فرزندانش را تروریست تربیت کرده
    • Zagrosanarani IR ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
      1 2
      شنیدی توبه گرگ مرگه این کفتارهاتوبه را برای فرار از مجازات و به دست اوردن فرصتی برای ضربه زدن انتخاب میکنن
  • IR ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    42 7
    خاک بر سر منافق
  • IR ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    39 12
    من فقط میدونم در جذب نیروهای نخبه ضعیف عمل کردیم. دوستان را به مخالف و مخالفان را به معاند تبدیل کردیم.
  • شریفی سابق GB ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    43 14
    تو عصر رسانه بجای این که بگن به چه علت بازداشت شده میگن چرا دانشجوی شریف بازداشت شده، انگار هرکی دانشجو شریف بوده معصوم و پاک و فلان و بهمانه!! اما خب اتفاقات و خبرهای رسانه ای دانشگاه شریف رو دنبال کنید شیطنت و همزمانی ها داره موج میزنه، خواهشا شریف رو مثل تهران به گند نکشید جنابان آشنا!!
  • IR ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    16 26
    گزینشی در کار نیست؟ نباید آیا یک نسل بعد از آنها هم زیر نطر باشند؟
  • IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    26 20
    درود بر سربازان اسلام
  • IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    27 8
    عاقبت گرگ زاده گرگ شود.
  • IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    24 13
    عجب خانواده ای همه منافق, احسنت!!!!!!!
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
      11 11
      خانوادگی میرن جهنم ! تو هم مواظب خودت باش نیفتی !
  • IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    6 18
    دروه به این گندگی!؟باید ثابت کنید
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    24 7
    قبلا ورود به شریف سخت بود. الان هر متوهمی هم وارد میشه. اسفباره. یه ذره کلاس قائل بشین برای خودتون. دانشگاه تراز یک آمریکا شجره طرف رو در میارن و بهش اکسپت میدن!
  • وحيد US ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    14 28
    داستانسرايي مي كنيد تا اشتباهات خود را توجيه كنيد ؟ تا كي زندان و ضرب و شتم ؟
    • IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
      16 9
      تو که فرار کردی رفتی آمریکا ! راستی دستمال کاغذی گیرت میاد ؟!
    • IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
      2 0
      خاک تو سرشون.
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    18 7
    از نظر ماهیت کوچکترین تفاوتی بین گروهک منافقین و اشراف اصلاح طلب فعلی وجود نداره . چه بلحاظ نفاق چه بلحاظ تلاش برای براندازی
  • ش. AE ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    17 4
    دشمن دانا که غم جان بود. بهتر از آن دوست که نادان بود این فریب خوردگان همان به اصطلاح دوستان نادان هستن که دستشون به خون ملت ایران آغشته است. خدا پشت و پناه همه سربازان گمنام امام زمان عج دست حیدر کرار همراه این عزیزان از فیلم سازان انقلابی تقاضا میشود بعنوان سوژه برای به نمایش درآوردن اینگونه سوژها و درس عبرت برای دیگر جوانان این مملکت اقدام کنن
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    12 14
    آماده باشید که کانال های ماهواره ای تیتر بدن دانشجوی معصوم دانشگاه را ماموران بردند ، فلان کردند ، زدند ، کشتند ، آی اون بیگناه بود و الی آخر. دیگه سناریوهای دروغین کانال های ماهواره ای خیلی نخ نما و تابلو شده است. ای کاش راهی بلد بودم این کانال های ماهواره ای رو نیست و نابود میکردم.
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    13 3
    پسرک روانی خطرناک ! عین این احمقها تو آمریکا هم هستن قتل و عام بزرگ راه میندازن و به جمعیت زیادی شلیک میکنن. سیم پیچاش مشکل داره.
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    7 4
    خدا لعنتش کنه، خونواده خودتو منفجر کن به مردم چه کار داری؟ چه گناهی کردیم با این کثافتها هم وطن شدیم! خاک به سر وحشی فکر کرده اینجا سوریه و عراقه. این آدم آنارشیسته اختلال شخصیت مرزی داره، نمی تونین اصلاحش کنین. خواهشا ول کنین، گول توبه اینا رو نخورین. حتما باید یه عده خانواده ها رو به خاک سیاه بکشونن تا باورتون بشه خطرناکن؟؟؟ ؟!!!
  • فرشته IR ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    5 0
    چه ربطی داره اگه پدرو مادر خوب باشن نمیتونیم بگیم فزرندشون هم ۱۰۰ درصد خوبه وبرعکس اگه پدر ومادر بد باشن هم دلیل نمیشه فرزند بد باشه ، سابقه خانوادگی هم ب خود فرد مربوط نمیشه، بطور مثال من بردارم خلافکار دلیل نمیشه منم خلافکار باشم کسی به گناه کسی دیگه نباید بسوزه حالا نمیدونم ما نمیتونیم قضاوت کنیم ، میدونین گزارشو بد نوشتین
  • DE ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    4 2
    کسی که منافقین جلاد را نتوانسته بشناسد نخبه نیست پخمه است.
  • محمد IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    4 0
    بالاخره زیبا خالشون هست یا مادرشون؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس