شایعه کرونایی

این رسانه‌ها مدعی شدند پسماند حاصل از شستشوی میت و همچنین دفن اجساد کرونایی باعث آلودگی آب های زیر زمینی شده و در نتیجه آب شرب مصرفی مردم تهران نیز، به کرونا آلوده شده است!

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مرکز مقابله با شایعات سایبری نوشت:

در روزهای اخیر، رسانه‌ها و کانال‌های تلگرامی وابسته به اپوزسیون خارج نشین جمهوری اسلامی، با محوریت رسانه‌های همسو با سلطنت طلبان، شایعه آلوده شدن آب های زیر زمینی تهران به ویروس کرونا به خاطر غسل اموات در بهشت زهرا(س) را منتشر کرده و مسئولیت آن را متوجه فتوای رهبر انقلاب در پاسخ به استفتائی در خصوص تشریفات تدفین اموات مبتلا به کرونا(غسل، تکفین و تدفین) دانستند که ضرورت مراعات احکام مربوطه  افراد فوت شده بر اثر کرونا با رعایت نکات بهداشتی را مورد تأکید قرار داده‌اند.

این رسانه‌ها مدعی شدند پسماند حاصل از شستشوی میت و همچنین دفن اجساد کرونایی باعث آلودگی آب های زیر زمینی شده و در نتیجه آب شرب مصرفی مردم تهران نیز، به کرونا آلوده شده است!

با بررسی های مرکز مقابله با شایعات سایبری مشخص گردید که با توجه به قوانین قبلی درباره عدم دفن زباله ها و آرامستان ها در نزدیکی منابع آب شرب و سفره های آب زیرزمینی، به هیچ عنوان امکان انتقال ویروس کرونا از طریق اجساد به آب‌های زیرزمینی وجود ندارد و جای هیچگونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

بررسی‌های صورت گرفته در این زمینه بیانگر آن است که احتمال آلودگی آب های زیرزمینی به باکتری ها، مربوط به آن دسته از سفره های آب زیرزمینی است که سطح سفره آب، بالا باشد اما عمق چاه های آب در ایران معمولا زیاد بوده و در محدوده شهر تهران نیز، عمق آب های زیرزمینی مورد استفاده در مصرف آشامیدنی، همگی بالای 200 متر است و در این عمق، هیچ عامل میکروبی، امکان نفوذ به آب را ندارد.

هم چنین در بررسی های به عمل آمده مشخص شد که با توجه به شستشوی اموات با مواد شوینده و همچنین گندزدایی مجدد از اجساد جانباختگان به کرونا با استفاده از ماده هیپو کلریت سدیم، عملا کلیه اجساد ضدعفونی شده و سپس دفن می شوند و به همین دلیل، احتمال آلودگی از طریق تدفین اموات نیز وجود ندارد.

علاوه بر موارد فوق، بررسی های مرکز مقابله با شایعات سایبری، نشان می دهد که استانداری تهران، برای اطمینان خاطر بیشتر در شهروندان تهرانی، میزان کلر باقیمانده در شبکه واحد توزیع آب تهران را افزایش داده و به همین دلیل، ویروس کرونا، در محیطی که کلر در آن وجود دارد نمی تواند زنده بماند.

اما نکته جالب توجه در این میان، سوءاستفاده ضدانقلاب از شایعه آلودگی آب آشامیدنی مردم پاریس(پایتخت فرانسه) به ویروس کروناست که اخیرا در این کشور منتشر شده بود و با بررسی های مرکز مقابله با شایعات سایبری مشخص گردید که این شایعه نیز، براساس انتشار اخباری درباره کشف مقادیر میکروسکوپی ویروس کرونا در «شبکه آب غیرآشامیدنی» شهر پاریس که از آن برای آبیاری درختان در باغ های شهری و پارک ها و شستشوی خیابان ها و معابر و فواره های تزئینی استفاده می شود، منتشر شده است و رسانه های معاند، با بهره برداری محتوایی و مفهومی از این شایعه، اقدام به انتشار شایعه آلودگی آب آشامیدنی تهران به کرونا کرده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    26 3
    خاک و آب و آتش جزء پاک کننده ها هست
    • محسن .ف IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
      5 3
      حتی پاک کننده ویروس ؟ اینطوری که بجای الکل از آب استفاده میکردیم . البته مطمئنا ضد انقلاب کارش اینه و دست از خباثتشون بر نمیدارن . خدا لعنتشون کند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس